Η Κομισιόν επιβεβαίωσε τις κυβερνητικές ελλείψεις σε ζητήματα ασφάλειας που επικρατούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας.

Οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έθεσαν ερώτηση για τις «σοβαρές νομοθετικές αρρυθμίες που καθιστούν ελλειμματικό στον τρόπο ασφαλούς λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου», με την Κομισιόν στις 16 Δεκεμβρίου, να έχει ενημερώσει εγγράφως την κυβέρνηση ότι υπάρχουν παραβάσεις καθώς «δεν ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων (Οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, οδηγία 2016/798)».

«Η “κίτρινη κάρτα” που εδώ και καιρό έχει βγάλει η Κομισιόν στην ελληνική Κυβέρνηση για τις νομοθετικές παραλείψεις στα θέματα ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου, δεν θορύβησε τον αρμόδιο Υπουργό, ο οποίος στην Ολομέλεια της Βουλής διατεινόταν ότι οι Βρυξέλλες έχουν επικυρώσει το action plan της Κυβέρνησης για την αναμόρφωση του ελληνικού σιδηροδρόμου, προσπαθώντας προφανώς να υποβαθμίσει τη σοβαρότητα του γεγονότος» αναφέρει σε δήλωσή του ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

Και συνεχίζει:

«Αν κάτι τέτοιο ισχύει, τότε για πιο λόγο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην εκπνοή του 2024 και με ένα κείμενο 20 σελίδων προειδοποιεί την ελληνική Κυβέρνηση για παραβίαση δύο Οδηγιών και πέντε Ευρωπαϊκών Κανονισμών που σχετίζονται με την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο; Αν η Κομισιόν είναι σύμφωνη με το Σχέδιο Δράσης της Κυβέρνησης για την αναμόρφωση του σιδηροδρόμου, τότε για ποιο λόγο η προειδοποιητική Επιστολή κάνει αναφορές σε ελλείψεις που γνωρίζουμε όλοι ότι σε δύο μήνες δεν προλαβαίνουν να θεραπευτούν;

Και εν πάση περιπτώσει, επειδή σε κάθε ευνομούμενη πολιτεία οι όποιες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις και κανονιστικές αποφάσεις θα πρέπει να επικυρώνονται με νόμο, ας μας απαντήσει η Κυβέρνηση, επί ποίας νομικής βάσης «εγκρίθηκε» αυτό το «μυστικό» Σχέδιο Δράσης; Με ποια διαδικασία συμφωνήθηκε με την Κομισιόν; Έχει η Κομισιόν τέτοια αρμοδιότητα;

Ποια θεσμική διαδικασία προβλέπει τη σύνταξη και διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτού του σχεδίου δράσης;

Ας μας πει η Κυβέρνηση επίσης σε ποια άλλη περίπτωση αντίστοιχης διαπίστωσης παράβασης η ΕΕ διαβουλεύτηκε με Κυβέρνηση κράτους μέλους επί ενός action plan; Από ποια νομοθετική αρμοδιότητα αντλεί τη νομιμοποίησή του ο κ. Υπουργός να εγκρίνει ένα τέτοιο σχέδιο;

Για όλα όσα αναφέρει η προειδοποιητική επιστολή θα μπορούσε ο αρμόδιος Υπουργός να ενημερώσει και τους Εισαγγελείς που επισκέπτεται, κατά την προσφιλή του μέθοδο, όταν θέλει να αποποιηθεί της ευθύνης του. Εκτός αν περιμένει η Κυβέρνηση ότι τα προβλήματα ελλιπούς θεσμοθέτησης θα λυθούν από τη Δικαιοσύνη…

Η αλήθεια είναι πως για ακόμα μία φορά η Κυβέρνηση «παίζει» με τα χαρτιά για θέματα που θα έπρεπε να έχουν ήδη λυθεί στο πεδίο της εφαρμοσμένης πολιτικής.

Η αλήθεια από την οποία δεν μπορεί πλέον να κρυφτεί η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη είναι ότι γνώριζε. Πολύ πριν το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, ήδη από το 2021 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ήδη κινήσει διαδικασίες έρευνας για την ελλιπή νομοθέτηση για το θέμα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.

Η Κυβέρνηση γνώριζε και επέλεξε να “κρύψει το κεφάλι της στην άμμο” αφήνοντας ένα κρίσιμο τομέα δημόσιων μεταφορών απροστάτευτο μπροστά στον κίνδυνο».

 

topontiki.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις