«Πράσινο φως» από Πιερρακάκη για «μπόνους» στους οδηγούς της ΟΣΥ που θα τους βρει το 2026 πίσω από το τιμόνι. Τι ειπώθηκε στη Βουλή μετά την ερώτηση του ΠΑΣΟΚ.

Περισσότερη ανησυχία παρά καθησυχασμό για το οξυμένο πρόβλημα του κυκλοφοριακού χάους στους δρόμους της πρωτεύουσας πρόσθεσαν οι διαπιστώσεις, του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών στην επίκαιρη επερώτηση του ΠΑΣΟΚ.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ έβαλαν στο τραπέζι μια ολοκληρωμένη «ατζέντα σωτηρίας» για τις κεντρικές οδικές αρτηρίες του λεκανοπεδίου και για την ενίσχυση των δρομολογίων σε λεωφορεία και μετρό.

Ωστόσο οι απαντήσεις που έλαβαν από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ήταν κυρίως διαπιστωτικές του προβλήματος, με επίρριψη ευθυνών σε συναρμόδια υπουργεία αλλά και με επίκληση στατιστικών που αποδίδουν τη μείωση δρομολογίων… στους οδηγούς που αποχωρούν αλλά και -όπως ειπώθηκε- στο ότι «το ΠΑΣΟΚ δεν παρήγγειλε συρμούς με κλιματισμό στο μετρό το 2004».

Σημαδιακό της κατάστασης, είναι το στιγμιότυπο με τον κόφτη που έπεσε ακριβώς. Όταν ο κ. Κυρανάκης στην πρωτολογία του επιχείρησε να πιάσει το θέμα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, με τον αναπληρωτή υπουργό να ζητά περισσότερο χρόνο από τον προεδρεύοντα κ. Μπούρα ο οποίος επέμεινε στην τήρηση του κανονισμού.

Ανδρουλάκης: «Το κυκλοφοριακό είναι η καθημερινότητα του πολίτη, όχι δείκτες σε συρτάρι»

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε την κυβέρνηση για έξι χρόνια χαμένου χρόνου, τονίζοντας ότι «το κυκλοφοριακό είναι ζήτημα ποιότητας ζωής. Του εργαζόμενου που περιμένει στο λεωφορείο στις 7 το πρωί, της μητέρας που οδηγεί αγχωμένη, του ηλικιωμένου, των ατόμων με αναπηρία που πασχίζουν να κυκλοφορήσουν σε μία απροσπέλαστη πόλη. Αυτή είναι η πραγματική εικόνα της Αθήνας» τόνισε ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μίλησε για έργα που «σέρνονται» (σήραγγα Ηλιούπολης, άξονας Ελευσίνας–Οινοφύτων, επέκταση Λ. Κύμης, Αττικής οδού προς Ραφήνα–Λαύριο, έργα στον Κηφισό), σημειώνοντας ότι «η κυβέρνηση ξόδεψε το Ταμείο Ανάκαμψης χωρίς στρατηγικό σχέδιο».

Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για άμεση αποσυμφόρηση συμπυκνώνονται σε:

  • Έξυπνα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας στον Κηφισό.
  • Όρια ταχύτητας κατά ευρωπαϊκά πρότυπα με ψηφιακά μοντέλα ανίχνευσης κυκλοφορίας.
  • Σταθμοί ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων κάθε 4 χλμ. Στον Κηφισό.
  • Αναβάθμιση ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης–Αχαρνών–Πέτρου Ράλλη.
  • Μητροπολιτικός φορέας διαχείρισης κυκλοφορίας σε συνεργασία με Δήμους–Περιφέρεια.
  • Ενισχυτικές δημοτικές γραμμές με ηλεκτρικά οχήματα.
  • Ενιαίος συντονισμός φωτεινών σηματοδοτών.
  • Park & Ride κόμβοι συνδεδεμένοι με ΜΜΜ, με νησίδες πρασίνου.
  • Διαφοροποίηση ωραρίων Δημοσίου και μεγάλων επιχειρήσεων.

«Η Αττική δεν μπορεί να είναι αρχιπέλαγος από σταματημένα οχήματα. Η χώρα χρειάζεται μια άλλη κυβέρνηση να έχει σεβασμό στον πολίτη δεν θα λέει πράγματα που δεν μπορούν να υλοποιηθούν. Αυτή τη μάχη πρέπει να δώσουμε για κάθε πολίτη και εργαζόμενο του λεκανοπεδίου Αττικής. Στόχος μας μια Ελλάδα για όλους τους Έλληνες. Και γι’ αυτό επιτέλους και γρήγορα πρέπει να έρθει η πολιτική αλλαγή», τόνισε ο Νίκος Ανδρουλάκης.

«Πράσινο φως» από Πιερρακάκη για μπόνους στους οδηγούς που θα τους βρει το 26 στα τιμόνια της ΟΣΥ

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι το κυκλοφοριακό δεν είναι αποκλειστικά αρμοδιότητα του υπουργείου του, αλλά «διαπερνά πολλούς οργανισμούς και υπουργεία».

Εστίασε, ωστόσο στην πρωτολογία του, στη μεγάλη διαρροή οδηγών στις αστικές συγκοινωνίες.

Ο αναπληρωτής υπουργός παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι μετά την πανδημία, οι οδηγοί εγκαταλείπουν τα τιμόνια της ΟΣΥ. «Το 55% των νεοπροσληφθέντων παραιτούνται» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι έχιε ήδη ζητήσει τη συνδρομή του υπουργείου οικονομικών γι αυτό το πρόβλημα του υπουργού κ. Κυριάκου Πιερρακάκη και του υφυπουργού κ. Πετραλια, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν άμεσα στο αίτημα του για επίδοση μπόνους σε όσους οδηγούς βρεθούν να είναι στα τιμόνια της ΟΣΥ από τον Ιανουάριο.

«Φταίει το ΠΑΣΟΚ για τους συρμούς χωρίς κλιματισμό»

Επιχειρώντας να περάσει στην αντεπίθεση ο κ. Κυρανάκης, επιτέθηκε στο ΠΑΣΟΚ για την κατάσταση στο ΜΕΤΡΟ κατηγορώντας το ότι πριν από 25 χρόνια «δεν παρήγγειλε συρμούς με κλιματισμό», καλώντας την αξιωματική αντιπολίτευση να το εξηγήσει αυτό στους πολίτες, ενώ εξήγγειλε ότι ήδη για τον ηλεκτρικό προχωρά έργο εκσυγχρονισμού των συρμών που θα έχει ως στόχο να αναβαθμίσει την κατάσταση που επικρατεί ειδικα στη γραμμή 1 -στον τέως ΗΣΑΠ-, με τον χρόνο αναμονής να μειώνεται από 8 λεπτά ανά δρομολόγιο σε μόλις 5,5 λεπτά έως το τέλος του 2026.. Τέλος ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι «έχουμε τα φθηνότερα εισιτήρια στην Ευρώπη με τιμή μόλις 1,20 ευρώ».

Το κυκλοφοριακό ζητά λύσεις

Γεγονός πάντως είναι ότι το συγκοινωνιακό πρόβλημα δεν μπορεί να μακιγιαριστεί με στατιστικά στοιχεία που διαβάζονται κατά το δοκούν και σε αυτό είναι που επέμεινε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Παυλος Γερουλάνος.

Τα συχνά περιστατικά στο ΗΣΑΠ και οι δρόμοι της πρωτεύουσας που θυμίζουν parking είναι καθημερινές εικόνες που οι πολίτες της Αθήνας τις ζουν.

Τις απαρχαιωμένες υποδομές που δεν μπορούν να σηκώσουν το βάρος κυκλοφορίας όλων αυτών των οχημάτων τις βλέπουν,

ενώ τις διαπιστώσεις που ακούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών του ότι «δεν χωράμε πια στην Αθηνά» φαίνεται να γεμίζουν τους Αθηναίους με περισσότερη ανησυχία καθώς τέτοιες προτάσεις μοιάζουν περισσότερο ως παραδοχή της κατάστασης που πλέον είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί, και ότι πλέον δεν υπάρχει άμεσο σχέδιο για αναγκαίες παρεμβάσεις αποσυμφόρησης, πάρα μονό επικοινωνιακά πυροτεχνήματα.

ieidiseis.gr

EUROKINISSI

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις