Η μη αγορά και εγκατάσταση του 112, ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης, είχε αποτελέσει διελκυστίνδα μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Δημοκρατίας, αφού η δεύτερη κατηγορούσε την πρώτη, ότι δεν κατάφερε να το προμηθευτεί και έτσι θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία στο Μάτι το 2018, με τους 104 καμένους συνανθρώπους μας.
Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, υπό την υπουργία, σήμερα, του ιατρού ορθοπεδικού Βασίλη Κικίλια.
Ηταν τέτοια η σπουδή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να μας ενημερώσει για την ενεργοποίησή του από τον Ιανουάριο του 2020, όπου σε μια ακόμη φιέστα, μαζί με τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη, τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη αλλά και τον γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά, μας ενημέρωσαν πως θα ξεκινούσε η λειτουργία του.

Μας ενημέρωσε ο ίδιος, πως σύντομα θα ξεκινήσει και η σχετική καμπάνια ενημέρωσης του κοινού, για τις επιχειρησιακές δυνατότητες του αριθμού.
Έκτοτε το 112 χρησιμοποιείται αφειδώς σε εκκενώσεις περιοχών, προκειμένου η κυβέρνηση να μη χρεωθεί τυχόν θάνατο πολίτη από πυρκαγιά.
Στην πάροδο των ετών παρατηρήθηκε, η μη αποστολή μηνύματος εκκένωσης από το 112 σε περίπτωση που επιβαλλόταν να αποσταλεί, αλλά και η αποστολή μηνύματος εκκένωσης από το 112, δίχως να υπάρχει κανένας λόγος.
Η ΘΛΙΒΕΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 112
Θα περίμενε κανείς μετά την τραγωδία στο Μάτι, οι πολιτικοί μας να έχουν βάλει μυαλό, και ειδικότερα η πολυδιαφημισμένη πολιτική προστασία της χώρας, η οποία όπως μας λέει η κυβέρνηση ξοδεύει πακτωλό χρημάτων, και από ευρωπαϊκά προγράμματα (ΑΙΓΙΣ), να βρίσκεται σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο.
Σύμφωνα με τα ηχητικά μηνύματα της δολοφονίας των 57 συνανθρώπων μας στα Τέμπη, μεταξύ του 112 και επιβατών της μοιραίας αμαξοστοιχίας, προκύπτει ότι το προσωπικό που απαντά στο 112 είναι ανεκπαίδευτο για τις δυνατότητές του, αλλά και τον τρόπο επικοινωνίας με τους πολίτες. Δε γνωρίζουν ακόμη και να κάνουν τον ενδιάμεσο τηλεφωνητή μεταξύ των κρατικών υπηρεσιών αρωγής και των πολιτών που χρήζουν βοήθειας. Προκύπτει επίσης δυσλειτουργία του, που απαιτεί επανασχεδιασμό, διότι όπως λειτουργεί, δημιουργεί σύγχυση.

Ανακεφαλαιώνοντας βλέπουμε, πως για ακόμη μια φορά μια κρίσιμη υπηρεσία επανδρώθηκε από άτομα ανεκπαίδευτα, που καλούνται να δώσουν βοήθεια σε πολίτες, όταν τη χρειαστούν. Όπως ακριβώς έγινε με το σταθμάρχη της Λάρισας… Μετακινήθηκε από άλλη θέση του δημοσίου… ανεκπαίδευτος… και του ανέθεσαν να διαχειρίζεται την κίνηση τραίνων, που μεταφέρουν χιλιάδες ανθρώπων.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Με το νόμο 37/10/2008 συστήθηκε η Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και η οποία όμως δεν λειτούργησε ποτέ. Με τον νόμο 50/14 του 23, στα τέλη του Ιανουαρίου του 23, δηλαδή ένα μήνα πριν το τραγικό δυστύχημα, συστήθηκε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, αλλά δεν είχε διοίκηση και δεν είχε διερευνητές. Η διοίκηση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ τοποθετήθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου του 2023, επτά μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, και αυτό με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης.
Σύμφωνα με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που κοινοποιήθηκε εχθές, αναφορικά με τη δολοφονία των 57 συνανθρώπων μας στα Τέμπη, από την πρώτη στιγμή της σύγκρουσης, στο πεδίο ΤΙΠΟΤΑ δεν δούλεψε σωστά.
ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΕΟΔΑΣΑΑΜ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΡΡΙΠΤΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Αναφέρει χαρακτηριστικά στο πόρισμά του….Δεν υπήρξε πραγματικός συντονισμός, σε επιχειρησιακό ή σε στρατηγικό επίπεδο, των διαφόρων υπηρεσιών στον τόπο της σύγκρουσης. Κάθε υπηρεσία συνέχισε να λειτουργεί υπό τις δικές της εντολές, πρωτοβουλίες και προσωπικό, χωρίς αλληλεπίδραση σε οργανωτικό επίπεδο.
Αποτέλεσμα αυτού είναι το γεγονός ότι δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου διερεύνησης του ατυχήματος. Η γνώση για τη σωστή εφαρμογή του «Σχεδίου Διαχείρισης Ανθρώπινων Απωλειών» έλειπε σε αρκετές από τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Δεν είχαν ποτέ διοργανωθεί ασκήσεις για την προετοιμασία της συντονισμένης εφαρμογής του σε σιδηροδρομικό πλαίσιο, ούτε αναλήφθηκε κάποια πρωτοβουλία εκ των υστέρων για διδαχή από την εμπειρία του ατυχήματος των Τεμπών.
Και δεν ανοίγει ρουθούνι!
Υπουργός…Γενικός Γραμματέας υπουργείου…Αρχηγός Πυροσβεστικού Σώματος…Πρόεδρος ΕΚΑΒ…Τοπικός Επικεφαλής της ΕΛ.ΑΣ, συνεχίζουν να παραμένουν στη θέση τους, και δεν έχουν παραιτηθεί από εχθές!!!
Αναμένουμε τις απαντήσεις όλων των πιο πάνω στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, την άμεση θέση τους σε διαθεσιμότητα και απομάκρυνση από τις θέσεις τους, αλλά και την κλήση τους και απόδοση κατηγοριών από κάποιον εισαγγελέα.
Επίσης καλό θα ήταν, ο πρωθυπουργός να τους αποπέμψει άμεσα, δίχως να περιμένει καμιά δικαστική απόφαση, αφού ξεκάθαρα από το πόρισμα προκύπτουν σημαντικές ευθύνες τους, στην αντιμετώπιση πολιτών που χρειαζόταν βοήθεια.
Σε άλλα νέα… ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, μας ανακοίνωσε προχθές πως υπέγραψε σύμβαση 2,7 εκατομμυρίων και θα στείλουν… μετά από μήνες, 4.500 σετ ατομικής προστασίας (στολές, κράνη, μπότες) για τις εθελοντικές ομάδες. Αυτό εξήγγειλε… Όλα επικοινωνιακά…
Και κάτι τελευταίο…
Όσο πρωθυπουργοί εμπιστεύονται τις τύχες των πολιτών, στην πολιτική προστασία που επανδρώνουν, με συνταξιούχους στρατιωτικούς, πρώην δημάρχους και γιατρούς ορθοπεδικούς, που αγκιστρώνονται στην καρέκλα, δεν έχουμε καμία τύχη. Η διοίκηση της πολιτικής προστασίας απαιτεί ανθρώπους με γνώσεις, εμπειρία και ικανότητες, οι οποίοι να εργάζονται με αυτοθυσία 24/7 και δεν είναι πεδίο προσωπικής προβολής και φωτογράφισης στα Social.

Άγγελος Αγραφιώτης
Σύμβουλος Διαχείρισης Κρίσεων
A&K Risk Management Consulting
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις



















































