Θα μπορούσε να είναι άλλη μία συνηθισμένη ιστορία κατασπατάληση δημοσίου χρήματος από την πολιτική ηγεσία. Άλλωστε, κατά τη διάρκεια της πανδημίας ζήσαμε το μεγαλύτερο πλιάτσικο στα δημόσια ταμεία από συστάσεως του ελληνικού κράτους, με απευθείας αναθέσεις των οποίων το κόστος ξεπέρασε τα 12 δις ευρώ.
Υπό αυτή την έννοια, η σκανδαλώδης υπόθεση μίσθωσης των δύο περιβόητων πυροσβεστικών αεροσκαφών Air Tractor στο «παρά πέντε», ποσοτικά είναι ένα «πταίσμα». Ποιοτικά όμως είναι ο ορισμός της τερατώδους υπερκοστολόγησης!
Ο «μαύρος Ιούλιο» και η μίσθωση – εξπρές
Είχαν ήδη καεί πάνω από 500.000 στρέμματα δάσους, όταν το αρμόδιο υπουργείο αντελήφθη ότι παρά τις προεκλογικές πομφόλυγες, είχε παραλάβει …χάος στο θέμα της δασοπυρόσβεσης. Η χώρα είχε εκτεθεί διεθνώς και πρωταγωνιστούσε στα αρνητικά πρωτοσέλιδα ολόκληρης της Ευρώπης και όχι μόνο. Στις 29 Ιουλίου λοιπόν, η ΓΓΠΠ προχωρά στη μίσθωση επιπλέον 2 Αεροσκαφών Air Tractor. Ενδιαφέρουσα για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό ήταν και η μισθωτική περίοδος, ήτοι 90 ημέρες από την ημερομηνία εγκατάστασής τους. Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι αυτά τα δύο αεροπλάνα αφού νοικιάστηκαν τέλος Ιουλίου θα παρέμεναν μισθωμένα μέχρι τέλος Οκτωβρίου. Σύμφωνα λοιπόν με τα τότε δημοσιεύματα, έγινε έρευνα αγοράς του Γ.Γ.Π.Π. κ. Βασίλη Παπαγεωργίου σε πέντε (5) οικονομικούς φορείς. Παραδόξως όμως, κατατέθηκε μία και μοναδική προσφορά! Αυτή της εταιρείας «PAY’S AIR SERVICES PTY LTD», σύμφωνα με την οποία προσφέρονται τέσσερα (2) πυροσβεστικά αεροσκάφη, δύο θέσεων, σταθερών πτερυγίων, τύπου Air Tractor ΑΤ-802 με τροχούς, μετά του πληρώματος πτητικής και τεχνικής υποστήριξής τους για διάστημα πλήρους μίσθωσης κύκλου ενενήντα (90) ημερών (μεταφορά – εγκατάσταση – πτητικό έργο). Η σύμβαση υπεγράφη με το ελληνικό υποκατάστημα της εταιρείας, η οποία έχει έδρα στην οδό Ζαγοράς 29 και παραδείσου στο Μαρούσι. Στην ίδια διεύθυνση, έχει έδρα και η εταιρεία ΑΚ Aviation που προμηθεύει το υπουργείο κλιματικής αλλαγής με πυροσβεστικά ελικόπτερα Ericsson και Bell, αλλά και αεροσκάφη παρόμοιου τύπου με σύμβαση μέσω της νατοϊκής υπηρεσίας NSPA. Το ενδιαφέρον είναι ότι τα αεροσκάφη που ήδη έχει προσφέρει η ΑΚ Aviation μέσω NSPA, τα νοικιάζει από την αυστραλιανή εταιρεία!
Το Κόστος της μίσθωσης
Το αρχικό κόστος μίσθωσης, σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφει ο γενικός γραμματέας πολιτικής προστασίας Βασίλης Παπαγεωργίου, ανερχόταν σε 2.476.500,00€ για τα δυο αεροσκάφη, το οποίο αναλύεται ως:
• Κόστος εγκατάστασης/ημέρα 6.490,00€ ανά πτητικό μέσο για σύνολο ενενήντα (90) ημερών του κύκλου μίσθωσης , ήτοι 1.168.200,00€ (2*6.490,00€*90)
• Ωριαίο κόστος πτητικού έργου 4.361,00€ ανά πτητικό μέσο, για σύνολο εκατόν πενήντα (150) ωρών πτήσης, ήτοι: 1.308.300,00€ (2*4.361,00€*150), ήτοι συνολικό κόστος για το σύνολο των ενενήντα (90) ημερών εγκατάστασης του κύκλου μίσθωσης και των εκατόν πενήντα (150) ωρών πτητικού έργου στο ποσό των δύο εκατομμυρίων τετρακοσίων εβδομήντα έξι χιλιάδων πεντακοσίων Ευρώ (2.476.500,00€)
Όμως, στις 14 Σεπτεμβρίου,, πάλι με απόφαση του Βασίλη Παπαγεωργίου, εγκρίνεται η αύξηση της σύμβασης κατά σχεδόν 800.000 €, με το τελικό κόστος για το Δημόσιο να φτάνει στα 3.270.202 €! 3.270.202 €, για δύο αεροσκάφη, για 90 ημέρες! Και γιατί φωνάζουμε; Διότι, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Κύπρος δαπάνησε, κατά τα έτη 2020 και 2021, συνολικό ποσό ύψους €2.813.748, για την αγορά υπηρεσιών δύο αεροπλάνων πυρόσβεσης, για περίοδο έξι μηνών κάθε έτος! Και πάλι, υπήρξαν αντιδράσεις…
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις