Όλο το παρασκήνιο με τους «αλεξιπτωτιστές» του Ντράγκι , τους «ψαροφαγάδες» του Μακρόν και τον παραδοσιακό έμπορο αυτοκινήτων σε ρόλο «εθνικού προξενητή».

Τέσσερις κορβέτες τύπου Doha -σαν αυτές που κατασκεύασαν οι Ιταλοί για λογαριασμό του Κατάρ- ύψους 2 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το μενού του «μυστικού δείπνου» που παραθέτει αύριο ο Μάριο Ντράγκι στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Η συνάντηση γίνεται υπό το βάρος του άγχους που προκαλεί στους δυο Ευρωπαίους ηγέτες το αποτέλεσμα των Γαλλικών βουλευτικών εκλογών καθώς υπάρχει άμεσος κίνδυνος να φρενάρει την δυναμική της Γαλλίας στην κοινή προσπάθεια της Ευρωπαϊκής προοπτικής. Πλέον ο Μάριο Ντράγκι καθίσταται ακρογωνιαίος λίθος του ευρωπαϊκού οικοδομήματος και αυτό σπεύδει να αξιοποιήσει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη παντοιοτρόπως.

Κοινώς η Αθήνα ζητάει από την Ρώμη να βάλει πλάτη τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε διμερές επίπεδο μήπως και επανέλθει στην τάξη και τη λογική ο Ερντογάν. Συγκεκριμένα ο Μητσοτάκης ζητάει από τον Ντράγκι να συμβάλει με το ευρωπαϊκό κύρος του ώστε η ΕΕ να δείξει επιτέλους τα δόντια της στην Τουρκία, να σταματήσει τη ρητορική της έντασης και το παραλήρημα του αναθεωρητισμού.

Επίσης, του ζητάει να μεσολαβήσει προσωπικά ο ίδιος στον Ταγίπ Ερντογάν για την τήρηση της έννομης τάξης στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο (χάρτες γαλάζιας πατρίδας, τουρκολυβικό Σύμφωνο!

Και ως «δώρο» για όλα αυτά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει στις αποσκευές του το πρόγραμμα των κορβέτων ύψους 2 δισ. ευρώ!

Οι συζητήσεις με τους Ιταλούς και τον όμιλο Fincantieri είχαν ξεκινήσει πριν ένα χρόνο και τον περασμένο Φεβρουάριο κατέθεσαν πρόταση για κατασκευή τεσσάρων κορβετών FCX-30 (Doha) ύψους 2 δισ. με τη δέσμευση η πρώτη να κατασκευαστεί σε Ιταλικό ναυπηγείο και άλλες τρεις στην Ελευσίνα!

Μέχρι τότε οι Γάλλοι της Naval Group με περισσή αλαζονεία αλώνιζαν στις κοσμικές ψαροταβέρνες της Αθήνας αφού είχαν ήδη αποσπάσει το πρόγραμμα των φρεγατών FDI και είχαν την εδραιωμένη (αλλά τελικώς εσφαλμένη, όπως αποδείχτηκε) πεποίθηση , ότι είχαν στο τσεπάκι και το πρόγραμμα των κορβετών!

Εγκαίρως είχαν καταθέσει πρόταση για τέσσερις κορβέτες Gowind που θα κατασκευάζονταν στη Γαλλία με 1,7 δισ. ευρώ. Κατά τις διαπραγματεύσεις οι Γάλλοι δέχτηκαν να κατασκευάσουν 5 κορβέτες με την τιμή των 2 δισ. Η γαλλική πρόταση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί οικονομικά δελεαστική εάν δέχονταν να χτίσουν τις κορβέτες σε ελληνικά ναυπηγεία.

Ανάλογες προσφορές έχουν καταθέσει οι Ολλανδοί, οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί προσέφεραν ένα mix grill μεταχειρισμένων και καινούργιων πλοίων.

 

Ο προξενητής

Όταν η ΟΝΕΧ που διαχειρίζεται τα ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας και συνεργάζονταν με τους Αμερικανούς που διεκδικούσαν το πρόγραμμα των φρεγατών, έμειναν στα κρύα του λουτρού με τις γαλλικές φρεγάτες FDI, εν συνεχεία , με την βοήθεια παραδοσιακού εμπόρου στον χώρο του αυτοκινήτου, έσπευσαν να συνεργαστούν με την Ιταλικό κρατικό ναυπηγικό φορέα της Fincantieri καταθέτοντας πρόταση για τις κορβέτες τύπου Doha Class, ή FCX-30, που έφτιαξαν οι Ιταλοί για το Κατάρ!

Η Fincantieri έχει επίσης αναλάβει την ναυπήγηση τόσο των φρεγατών του Αμερικανικού Ναυτικού, όσο και της ευρωκορβέτας, στο πρόγραμμα το οποίο συμμετάσχουν και η Ελλάδα με την Κύπρο. Η Ιταλική πρόταση για τις Doha έχει «συμβατότητα» με τη χρηματοδότηση που έχει εξασφαλίσει η ΟΝΕΧ -όπως λέει- από τη DFC (τον αμερικανικό οργανισμό αναπτυξιακής χρηματοδότησης), γεγονός που σημαίνει ότι οι Αμερικανοί μπορούν να χρηματοδοτήσουν την ανανέωση του ναυπηγείου Ελευσίνας και οι Ιταλοί να φτιάξουν εκεί τις νέες κορβέτες που θα φέρουν αμερικανικά όπλα!

Οι Ιταλοί της Fincantieri εμφανίστηκαν ως «αλεξιπτωτιστές» στην Αθήνα διεκδικώντας το πρόγραμμα των κορβετών σε αντίθεση με τους Γάλλους που επί ενάμιση χρόνο κάνουν ζυμώσεις στην Ελλάδα και για τα δύο μείζονα ναυτικά προγράμματα (φρεγάτες – κορβέτες) σνομπάροντας τα ελληνικά ναυπηγεία.

Η Βρετανική πρόταση αφορά ένα πλοίο, σε μέγεθος αντιτορπιλικού με οπλισμό φρεγάτας, και κόστος… κορβέτας. Το αβαντάζ των Βρετανών είναι ότι η πρόταση τους συνοδεύεται με χρηματοδότηση και κατασκευή του πλοίου στην Ελλάδα, μαζί με εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ. αλλά είναι σαφώς ακριβότεροι και από τους Γάλλους.

Η Ιταλική «σφήνα» μπήκε τον περασμένο Φεβρουάριο. Η Fincantieri προσφέρει 4 φρεγάτες FCX-30, με Initial Logistic Support, όπλα, ειδικό εξοπλισμό εκπαίδευσης, υποδομές, σε τιμή χαμηλότερη, από τις Γαλλικές Gowind που αγγίζει τα 2 δισ. ευρώ!

Στο ποσό αυτό, περιλαμβάνεται η διαμόρφωση της FCX-30, με πυροβόλο των 76 χιλιοστών, 16 αντιαεροπορικών πυραύλων MICA VL, 8 Exocet MM40Blk3c, δύο διπλών εκτοξευτών τορπιλών MU90, CIWS, radar KRONOS AESA, σόναρ CAPTAS-2 και Kingklip Mk2, πλήρη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου, δηλαδή EW με ECM. Η ιταλική προσφορά μέσα στα 2 δις καλύπτει και το σύστημα ECM που στερούνται τα πλοία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.

Η Ιταλική πρόταση δεν συμπεριλαμβάνει και αντίστοιχη για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, όπως έκαναν οι Βρετανοί.

Εν όψει του δείπνου της Ρώμης, οι «ψαροφαγάδες» της Naval κάθονται σε «αναμμένα κάρβουνα» και τάζουν λαγούς με πετραχήλια…

Οι «ψαροφαγάδες» της Naval Group έχοντας μυριστεί την δουλειά ότι κινδυνεύουν να χάσουν το πρόγραμμα των κορβετών επιχειρούν τα τελευταία εικοσιτετράωρα να εμφανίσουν ένα διαφορετικό πρόσωπο και ότι δήθεν υπολογίζουν την εγχώρια βιομηχανία και το πανεπιστημιακό -ερευνητικό τομέα της Ελλάδας και επιζητούν συνεργασία!

Η Naval Group – μας γνωστοποίησε μόλις χτες (προπαραμονή της συνάντησης Ντράγκι -Μητσοτάκη) ότι είναι ένας σημαντικός βιομηχανικός εταίρος του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και αναπτύσσει περαιτέρω τις συνεργασίες R&D με την ελληνική βιομηχανία, καθώς και ακαδημαϊκά και ερευνητικά ινστιτούτα, για να υποστηρίξει την ανάπτυξη των μελλοντικών πολεμικών δυνατοτήτων του Ελληνικού Ναυτικού.

Ερώτημα: Εάν πιστεύει τα παραπάνω η NAVAL GROUP τότε γιατί δεν το έπραξε στο πρόγραμμα των φρεγατών FDI; Γιατί δεν δέχτηκε να εξεταστεί η περίπτωση ώστε οι φρεγάτες να φτιαχτούν σε ελληνικά ναυπηγεία. Γιατί δεν κατέθεσε ανάλογη πρόταση συν-κατασκευής των κορβετών;

Μας λέει τώρα η Naval Group ότι διοργανώνει την δεύτερη R&D Partners Days γεγονός – που όπως υποστηρίζει- επιβεβαιώνει τη σημασία που έχει για την ίδια να προσδιορίσει, να δομήσει και να ενισχύσει συνεργασίες με Έλληνες εταίρους σε τεχνολογίες αιχμής, σε διάφορους τομείς, όπως τα μη επανδρωμένα οχήματα (UxV), την τεχνητή νοημοσύνη, την κυβερνοασφάλεια, την αποθήκευση και παραγωγή ενέργειας, το I-maintenance και το eco-conception…

Ερώτημα: Καλά όλα αυτά, για την ταμπακιέρα δεν μας λέει η NAVAL, για την συνεργασία στο ναυπηγικό τομέα που την αφορά και τις τεχνολογίες αιχμής που έχει άμεση σχέση. Αποφεύγει, όπως ο διάβολος το λιβάνι, να μας μιλήσει διότι απλούστατα δεν έχει τίποτα να μας πει.

Ως συνήθως οι Γάλλοι το μόνο που ξέρουν να κάνουν καλά είναι να πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες και ακριβά αρώματα σε μικρά μπουκαλάκια.

ieidiseis.gr

EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις