Εξηγήσεις για όσα τους αποδίδονται αναμένεται να δώσουν σήμερα οι 9 Αιγύπτιοι, που έχουν συλληφθεί ως διακινητές μεταναστών στο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου. Πληθαίνουν τα ερωτήματα για το μοιραίο σκάφος και τους χειρισμούς του Λιμενικού.

Ενώπιον των ανακριτικών αρχών θα βρεθούν σήμερα, Δευτέρα (19/06), οι 9 Αιγύπτιοι που έχουν συλληφθεί για την υπόθεση του πολύνεκρου ναυαγίου στην Πύλο.

Οι συλληφθέντες, ηλικίας από 20 έως 40 ετών, κατηγορούνται για παράνομη είσοδο στη χώρα, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, πρόκληση ναυαγίου, ανθρωποκτονία από αμέλεια και έκθεση ζωής σε κίνδυνο.

Και ενώ θα κριθεί η τύχη των προαναφερόμενων σχετικά με την προφυλάκισή τους ή όχι, τα ερωτήματα και οι αποκαλύψεις για τους χειρισμούς του Λιμενικού όλο και πληθαίνουν.

Μετά το θέμα με το σχοινί που έριξε το Λιμενικό στο μοιραίο σκάφος -το οποίο αρχικά ουσιαστικά διαψεύστηκε (το σκάφος του Λιμενικού “παρέμενε σε απόσταση και παρατηρούσε διακριτικά” ήταν η επίσημη θέση) αλλά τελικά επιβεβαιώθηκε- και το αν έγινε ρυμούλκηση ή όχι, προέκυψαν αμφιβολίες και για την πορεία του.

Σε ρεπορτάζ του Κώστα Κουκουμάκα για το NEWS 24/7 αποκαλύπτεται πως τα στίγματα διαψεύδουν το Λιμενικό, καθώς αποδεικνύεται ότι το αλιευτικό ήταν 11 ώρες στο ίδιο σημείο και δεν είχε “σταθερή πορεία και ταχύτητα”, όπως ισχυρίζεται το ΛΣ. Αυτό προκύπτει όχι μόνο από στοιχεία της δικογραφίας που συνέταξε το Λιμεναρχείο Καλαμάτας, αλλά και από δεδομένα της οργάνωσης Alarm Phone.

Στο ίδιο μήκος κύματος και το ρεπορτάζ του BBC, το οποίο επίσης αμφισβητεί την εκδοχή του Λιμενικού, δείχνοντας τις “σκιές” στο χρονοδιάγραμμα της τραγωδίας.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, απέκτησε μια ηλεκτρονική κινούμενη εικόνα των δεδομένων εντοπισμού που παρείχε η MarineTraffic (πλατφόρμα θαλάσσιων αναλύσεων και παρακολούθησης της κίνησης της ναυσιπλοΐας), σημειώνοντας πως τα δεδομένα «δείχνουν πολύωρη δραστηριότητα επικεντρωμένη σε μια μικρή, συγκεκριμένη περιοχή όπου αργότερα βυθίστηκε το σκάφος των μεταναστών, θέτοντας σε αμφιβολία τον επίσημο ισχυρισμό ότι δεν είχε προβλήματα με την πλοήγησή του».

Μια νέα οπτική στο ζήτημα έδωσε ο Μορίς Στίερλ, από το Ινστιτούτου Έρευνας για τη Μετανάστευση, του γερμανικού πανεπιστημίου του Όσναμπρουκ, ο οποίος μιλώντας στον Guardian ανέφερε ότι έχει καταγραφεί ως πρακτική το θέμα των «καθυστερήσεων» αντίδρασης από τις αρχές αρκετών χωρών με στόχο να μην αναγκαστούν να πραγματοποιήσουν επιχειρήσεις διάσωσης.

Όπως τόνισε, πρόκειται για μια οργανωμένη πρακτική εγκατάλειψης, σημειώνοντας πως «ουσιαστικά κρύβονται από τα πλοία που μεταφέρουν μετανάστες, με στόχο να μην αναγκαστούν να πραγματοποιήσουν επιχειρήσεις, κάτι που καθυστερεί τις όποιες ενέργειες διάσωσης».

Την ίδια ώρα, συγγενείς και φίλοι των εκατοντάδων αγνοούμενων (εκτιμάται ότι είναι περίπου 500) περιμένουν να πάρουν απαντήσεις για την τύχη των δικών τους ανθρώπων, για τους οποίους οι ελπίδες, πέντε μέρες μετά το ναυάγιο, έχουν ουσιαστικά εξανεμιστεί. Ο επίσημος απολογισμός παραμένει σε 78 νεκρούς και 104 τραυματίες.

news247.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις