Την μεγαλύτερη πρόκληση, αυτή της επανίδρυσης με ταυτόχρονη παραμονή σε ελληνικά χέρια, της κορυφαίας ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει η παρούσα κυβέρνηση ή για να είμαστε πιο γενικοί, το πολιτικό προσωπικό της χώρας.
Γιατί τέτοιες αποφάσεις δεν μπορούν να αφορούν μόνο ένα κόμμα, έστω και το κυβερνητικό, αλλά πρέπει να είναι υπερκομματικές.
Εν πάση περιπτώσει πλέον στα χέρια της κυβέρνησης, που σαφώς έχει την πρώτο λόγο, είναι η πλέον «ισχυρή» και αξιόπιστη πρόταση στρατηγικής συνεργασίας ιδιωτικού φορέα με την ΕΑΒ, του EFA GROUP, του πλέον επιτυχημένου ομίλου αμυντικών βιομηχανιών της χώρας από το 1974.
Θα λέγαμε του πλέον επιτυχημένου ομίλου αμυντικών εταιρειών από την εποχή του Μποδοσάκη και της ΠΥΡΚΑΛ, αν και οι εποχές είναι διαφορετικές.
Να θυμηθούμε ότι η προηγούμενη πρόταση κάπου εκεί στις αρχές του 2000, των Γερμανών της EADS είχε ως προαπαιτούμενο την αγορά από την Πολεμική Αεροπορία του EF-2000 Eurofighter. Τώρα δεν υπάρχει κανένα «προαπαιτούμενο».
Η επίσκεψη του Νίκου Παπάτσα, ο οποίος τυγχάνει να είναι ένας από τους δύο ισχυρούς άνδρες του ομίλου EFA GROUP (αντιπρόεδρος του ομίλου, με πρόεδρο τον Κρίστιαν Χατζημηνά) στα εγκαίνια του περιπτέρου της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), στην ΔΕΘ, μόνο τυχαία δεν ήταν, έστω και αν έγινε με την ιδιότητα του προέδρου της Ένωσης Ελληνικών Εταιριών Αεροδιαστημικής, Άμυνας & Ασφάλειας (Ε.ΕΛ.Ε.Α.Α).
Η ουσία είναι ότι πλέον υπάρχει μία ισχυρή σε οικονομικό και επιχειρηματικό υπόβαθρο, πρόταση του μεγαλύτερου ελληνικού ιδιωτικού ομίλου στο χώρο της άμυνας για απόκτηση του μάνατζμεντ και πακέτου των μετοχών της ΕΑΒ.
Η ισχυρότερη και εθνικά η πλέον συμφέρουσα που θα μπορούσε να υπάρξει, για μια σειρά κρίσιμων λόγων:
- Η ΕΑΒ δεν είναι απλά μια «αεροπορική βιομηχανία». Είναι ο πυλώνας της επιχειρησιακής διαθεσιμότητας του συνόλου των εναέριων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων.
- Εκτός από την συντήρηση, όλα τα προγράμματα αναβάθμισης ή αγοράς νέων εναέριων μέσων, περνούν μέσα από την ΕΑΒ
Τι θέλουμε να πούμε με αυτό: Δεν μπορεί να καταλήξει σε χέρια εκτός Ελλάδος (αναφορικά με ότι έχει ακουστεί περί της ισραηλινής ΙΑΙ κλπ.).
Μέχρι στιγμής δεν υπήρξε ελληνικός αμυντικός όμιλος που στα σοβαρά θα μπορούσε να συζητήσει την απόκτηση του ελέγχου της ΕΑΒ. Τώρα υπάρχει και καλύπτει όλα τα επίπεδα:
- Οικονομικό: Είναι ο μοναδικός όμιλος στο χώρο των εταιρειών άμυνας που λόγω των τζίρων και της κερδοφορίες που επιτυγχάνει ανά έτος, όχι μόνο μπορεί να υποστηρίξει με ίδια κεφάλαια μια τέτοια κίνηση, αλλά έχει και ανεξάντλητη χρηματοδότηση από ξένους τραπεζικούς ομίλους
- Επιχειρηματικό: Το EFA GROUP aπλώνεται σε όλο τον πλανήτη. Από την Ιαπωνία, μέχρι την Αυστραλία (Ινδονησία, Σιγκαπούρη κλπ. μέσα), από την Χιλή μέχρι την Σουηδία (με τις ΗΠΑ και σχεδόν όλες τις χώρες της ΕΕ μέσα), από την Ινδία μέχρι την Αίγυπτο (με ΗΑΕ και Σαουδική Αραβία μέσα), ο όμιλος, βασικά μέσω της THEON Sensors, είναι εγκατεστημένος και πουλά συνέχεια. Δηλαδή έχει ένα τεράστιο παγκόσμιο ενεργό δίκτυο πώλησης αμυντικού υλικού.
Πάνω από 90% των εσόδων του προέρχονται από εξαγωγές προϊόντων υψηλής τεχνολογίας που αναπτύσσει, κατασκευάζει και παράγει ο όμιλος. Πολύ θα θέλαμε να μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει και άλλος ελληνικός όμιλος με τέτοια επιτεύγματα, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει.
Αν το EFA GROUP ως όμιλος κατάφερε, βασικά με την THEON SENSORS, «από το μηδέν», να την κάνει «νο1» παγκοσμίως, φαντασθείτε τη μπορεί να κάνουν με την ΕΑΒ.
Αν η SKYTALYS, η άλλη ισχυρή εταιρεία του ομίλου που υλοποιεί το πρόγραμμα του P-3H (έχει παραδώσει το σύνολο του έργου της εδώ και δύο χρόνια), έχει αναλάβει προγράμματα, όπως το ολοκληρωμένο σύστημα Ελέγχου, Διοίκησης, Επικοινωνιών και Πληροφοριών (C3I) της μεγαλύτερου νησιωτικού κράτους του πλανήτη, της Ινδονησίας, εύκολο είναι να αντιληφθούμε πόσες δουλειές θα φέρει από εκεί στην ΕΑΒ και γενικότερα τι μπορεί να δημιουργήσει στο πλαίσιο της ΕΑΒ.
Και αυτό είναι μόνο ένα μικρό παράδειγμα.
Το ζητούμενο είναι αν μπορεί να λειτουργήσει την ΕΑΒ με όλα τα δομικά προβλήματα της εταιρείας.
Κατ’αρχήν η σχέση του EFA GROUP με την ΕΑΒ είναι πολυετής και αγγίζει τουλάχιστον το 80% των δραστηριοτήτων της ΕΑΒ.
Δηλαδή το EFA GROUP γνωρίζει σε βάθος «τι δεν πάει καλά» και τι «χρειάζεται να γίνει» στην ΕΑΒ για να ξεφύγει από όλα αυτά που την ταλανίζουν δεκαετίες ολόκληρες.
Από την αναβάθμιση των F-16 και το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας P-3H, μέχρι τα αεροσκάφη C-130 και άλλα δευτερεύοντα προγράμματα της ΕΑΒ, το EFA GROUP είναι ο βασικός ιδιώτης υποκατασκευαστής της Lοckheed Martin στην Ελλάδα.
Και όπως τόνισε ο ίδιος ο αντιπρόεδρος του EFA GROUP και πρόεδρος του συνδέσμου των ισχυρών ελληνικών εταιρειών άμυνας, της Ε.ΕΛ.Ε.Α.Α: «Θέλουμε να εμπλέξουμε το σύνολο των εταιρειών της Ένωσης στην αναγέννηση της ΕΑΒ».
Μέχρι το τέλος του έτους αναμένονται εξελίξεις.
pronews.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις