Το παιδί για όλες τις κρίσιμες αποστολές που μπαίνει μέσα στις «φωτιές» και τα εύσημα τα παίρνουν άλλοι…
Ο «Βέγγος» του Μητσοτάκη ακούει στο όνομα Νίκος Χαρδαλίας. Του αναθέτει όλες τις επικίνδυνες αποστολές και στο τέλος τα εύσημα τα δίνει σε άλλους.

Από τις πρώτες μέρες της διακυβέρνησης Μητσοτάκη το 2019 παλεύει με τις θεομηνίες (φωτιές – πλημμύρες) και δεν τα πάει άσχημα. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο εμφανίζεται και η πανδημία. Στο πρώτο κύμα γίνεται ο «Σερίφης» για τα τιθασεύσει τον πληθυσμό στο Lockdown. Μαζί με τον Σωτήρη Τσιόδρα αποτελούν δίδυμο με επιτυχές πέρασμα στην κοινωνία. Ο Μητσοτάκης παίρνει τα εύσημα και το δίδυμο αποσύρεται με τα γνωστά αποτελέσματα των 34.779 νεκρών από Covid! Ο Τσιόδρας έχει γυρίσει στα Ακαδημαϊκά του καθήκοντα και ο Χαρδαλιάς περιορίζεται στην «μάνικα» προσπαθώντας να δαμάσει τα στοιχεία της φύσης.

Αθόρυβα και αποτελεσματικά βάζει τα θεμέλια για το νέο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Καινοτομεί και συγκρούεται με τα κατεστημένα. Για την αντιπυρική περίοδο του 2021 φροντίζει εγκαίρως σε συνεννόηση με τον Μητσοτάκη και την βοήθεια του Δένδια και για πρώτη φορά η Ελλάδα νοικιάζει το ρωσικό πυροσβεστικό αεροσκάφος Beriev το οποίο αποδεικνύεται σωτήριο στα πυρήνα μέτωπα εκείνου του καλοκαιριού.

Ωστόσο η καταστροφή της Εύβοιας, της Πάρνηθας και του Πατέρα επιβαρύνουν το πολιτικό κλίμα και ο Μητσοτάκης καταφεύγει στην εύκολη λύση της απομάκρυνσης του Νίκου Χαρδαλιά από το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας και τον τοποθετεί στην παροπλισμένη θέση του υφυπουργού Άμυνας. Στο υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας τοποθετεί ως υπουργό τον εκ Κύπρου ορμώμενο πρώην Επίτροπο Χρήστο Στυλιανίδη επι των ημερών του οποίου ανατρέπεται ο αρχικός προγραμματισμός που είχε γίνει επι των ημερών του Νίκου Χαρδαλιά σε συννενόηση πάντα με την επιτελική ομάδα του Μαξίμου και την υπογραφή του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Αν για κάτι είχε καινοτομήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη κατά την αντιπυρική περίοδο του 2021 ήταν επινοικίαση του ρωσικού πυροσβεστικού Beriev-200. Ε! Αυτό ο Χρ. Στυλιανίδης το λοιδορούσε φτάνοντας στο σημείο να πει πέρυσι ότι ήταν «ανακουφισμένος» που δεν θα είχε το Beriev λόγω διακοπής των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Ρωσίας εξ αιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.

Απίστευτο! Δήλωνε «ανακουφισμένος» για κάτι που δεν θα είχε, ενώ γνώριζε τα δέκα επίσημα στοιχεία που αποδείκνυαν πόσο σωστή και σωτήρια ήταν η επιλογή Χαρδαλιά για το Beriev-200.

1. Σε 53 ημέρες, που το αεροσκάφος έμεινε στην Ελλάδα, πραγματοποίησε 69 εξόδους, 200 ώρες πτήσεις και 900 περίπου ρίψεις.

2. Καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου η διαθεσιμότητα του κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα(άνω το 90%) και όποιες μικροβλάβες παρουσιάστηκαν επισκευάζονταν άμεσα παρά το γεγονός ότι το αεροσκάφος επιχειρούσε μακριά από τη βάση συντήρησης του και άρα δεν υπήρχε διαθέσιμο υπόστεγο συντήρησης (όλες οι επισκευές και συντηρήσεις γίνονταν στην πίστα). Θα είχε ενδιαφέρον να γινόταν αντιπαραβολή με τα στοιχεία διαθεσιμότητας των Canadair τα οποία διαθέτουν πλήρεις εγκαταστάσεις συντήρησης.

3. Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση στη βουλή το καλοκαίρι του 2021 ήταν διαθέσιμα 9 CL-215 και 5 CL-415. Επίσης σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας τον μήνα Ιούλιο τα 14 Canadair πραγματοποίησαν 800 ώρες πτήσεις συνολικά. Δηλαδή κατά μέσο όρο 57 ώρες πτήσης το κάθε αεροσκάφος όταν το ίδιο διάστημα το BERIEV ξεπέρασε τις 70 ώρες.

4. Την ημέρα που ξεκίνησε η φωτιά στη Βαρυμπόμπη λόγω της υψηλής θερμοκρασίας (42-44) ήταν καθηλωμένα όλα τα CL-215 ενώ ταCL-415 ήταν καθηλωμένα από βλάβες. Εκείνη την ημέρα το Beriev πετούσε αδιάκοπα από το πρωί μέχρι τις 9:30 το βράδυ.

5. Αλλά και τις πρώτες μέρες του Αυγούστου που υπήρχε ταυτόχρονα φωτιά στην Εύβοια, Ηλεία και Βαρυμπόμπη, το Beriev λάμβανε εντολή εν πτήση και πήγαινε όπου υπήρχε ανάγκη.

6. Στις 8 Αυγ. επί 10 ώρες έκανε πάνω από 60 ρίψεις στην μεγάλη φωτιά της Εύβοιας.

7. Στην μεγάλη φωτιά της Σάμου στις 15 Ιουλίου το αεροσκάφος σε 30 λεπτά, από τη στιγμή που απογειώθηκε από την Ελευσίνα έκανε την πρώτη ρίψη. Όταν τα Canadair έφθασαν στο χώρο της φωτιάς το Beriev είχε ήδη κάνει 3 ρίψεις νερού. Συνολικά πραγματοποίησε πάνω από 50 ρίψεις εκείνη την ημέρα.

8. Την 10η Ιουλίου το BERIEV ήταν το μοναδικό ιπτάμενο μέσο που συμμετείχε και στις τρείς μεγάλες φωτιές πετώντας επί 10 ώρες. Σε μισή ώρα(στο μισό χρόνο από τα Canadair) πέταξε από την Ελευσίνα στη Λευκίμμη του Έβρου (απόσταση πάνω από 200 ν.μ) και ξεκίνησε αμέσως τις ρίψεις στη φωτιά. Μετά από 4 ώρες συνεχών ρίψεων και ανεφοδιασμό καυσίμων, σε μόλις μισή ώρα βρέθηκε στη μεγάλη φωτιά του Γραμματικού. Και στις δύο αυτές φωτιές η συμβολή του ΒΕ-200ES ήταν καθοριστική. Αλλά η μέρα δεν είχε τελειώσει εκεί για το αεροσκάφος καθώς δόθηκε εντολή να μεταβεί και στην τρίτη μεγάλη φωτιά της ημέρας στα Στείρα Ευβοίας όπου κάτω από αντίξοες συνθήκες κατάφερε και πάλι να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της αποστολής του

9. Στις μεγάλες φωτιές στα Βίλια το αεροσκάφος έγραψε πάνω από 35 ώρες πτήσεις πραγματοποιώντας πάνω από 200 ρίψεις νερού.

10. Στις 11/8 στη μεγάλη φωτιά στην Ηλεία το αεροσκάφος επιχειρούσε για 12 ώρες (καθαρός χρόνος πτήσης) και αν συνυπολογίσουμε και τους χρόνους ανεφοδιασμού, μετάβασης και επιστροφής το αεροσκάφος βρίσκονταν συνολικά εκτός βάσης για 16 ώρες.

Ο Νίκος Χαρδαλιάς απο την «αποθήκη» του πενταγώνου έβλεπε, απο την μια να μην προχωράει ή να ξηλώνεται ότι είχε σχεδιαστεί επι των ημερών του στον τομέα της πυρόσβεσης και δασοπροστασίας και από την άλλη άκουγε τα εγκώμια που έπλεκε ο πρωθυπουργός στον αντικαταστάτη του και εκείνος σιωπούσε. Εν ειδει ψυχοθεραπείας έπαιρνε το στρατιωτικό ελικόπτερο και πήγαινε περιοδεία στα ακριτικά φυλάκια και τις μονάδες της παραμεθορίου….

Και να πάλι τώρα με την έκρηξη στην αποθήκη πυρομαχικών στην Αγχίαλο ο Ν. Χαρδαλιάς ως «Βέγγος» καλείται να τρέξει ανά την επικράτεια για να τσεκάρει εάν τηρούνται να μέτρα ασφαλείας και πυροπροστασίας στις στρατιωτικές αποθήκες. Στόχος του Μαξίμου ο Χαρδαλιάς να μπορέσει να εμφυσήσει και πάλι ασφάλεια και ησυχία στο εθνικο ακροατήριο όπως την δύσκολη περίοδο του Α κύματος της πανδημίας. Ταυτοχρόνως με την κρίση που προκλήθηκε στις σχέσεις Μητσοτάκη – Πατούλη το «χαρτί» Χαρδαλιάς χρησιμοποιείται και ως μπαλαντέρ για τις Περιφερειακές Εκλογές για την Αττική.

Μόνο που η μοίρα του Βέγγου ήταν δεδομένη παρέμεινε στις καρδιές του κόσμου και όχι στις επιλογές του συστήματος….

Α.Ο.

ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις