Όταν οι Γάλλοι αρνούνται κάθε συνεργασία με την ΕΑΒ, σπεύδουν οι Αμερικανοί να την διασώσουν με νέα επενδυτικά προγράμματα.

Η ΕΑΒ, το ότι εξακολουθεί να υπάρχει στην ζωή οφείλεται αποκλειστικά στα επενδυτικά προγράμματα της Lockheed Martin. Δυστυχώς αυτή είναι «μαύρη» αλήθεια, όσο και αν μας πληγώνει όλους εμάς που στα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια φάγαμε τα νιάτα μας και λιώναμε τις σόλες των παπουτσιών μας στα αντιαμερικανικά συλλαλητήρια έξω από την πρεσβεία επί της Βασιλίσσης Σοφίας!

Το ότι μόνο ο αμερικανικός αεροναυπηγικός κολοσσός (LM) έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια με μια σειρά προγραμμάτων, προτάσεων και επενδύσεων στην ΕΑΒ, μας το θύμισε με την παρουσία του στην Αθήνα ο Αντιπρόεδρος Διεθνούς Ανάπτυξης και Στρατηγικής της εταιρείας Tim Cahill.

Ήθελα πολύ να τον στριμώξω και να αποκόψω τον αέρα του «σωτήρα» που διαπερνούσε τον λόγο του, αλλά δεν έβρισκα κάποιο επιχείρημα για να τον αμφισβητήσω!

Ο Tim Cahill πλαισιωμένος από τους Αλεξανδρινούς συμμαθητές, Ντένη Πλέσσα που το όνομα του έχει ταυτιστεί στην Ελλάδα με την LM και η αρμοδιότητα του επεκτείνεται στην Ιταλία και στην Αφρικανική και Αμερικανική Ήπειρο καθώς και τον Κώστα Παπαδόπουλο υπεύθυνο ανάπτυξης για την Ελλάδα και Κύπρο, παρουσίασε συγκεκριμένα στοιχεία για τις επενδύσεις της LM στην ΕΑΒ στο πλαίσιο του εν εξελίξει προγράμματος του 2016 των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3 και την αναβάθμιση των F16 block 52 σε Viper το 2018.

Με τις δυο παραπάνω συμβάσεις που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, αναπτύχθηκε η συνεργασία της LM με την ΕΑΒ και σε αυτή οφείλεται η λειτουργία σήμερα του εργοστασίου της Τανάγρας. Το 80% του τζίρου της ΕΑΒ προέρχεται από έργα της LM. Πέραν των προγραμμάτων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας που έχει αναλάβει η LM και τα εκτελεί στην ΕΑΒ, στην Τανάγρα κατασκευάζονται μέρη του F16 για νέες κατασκευές και άλλα μέρη για το C130J κατ΄ αποκλειστικότητα για την παγκόσμια αγορά ! Και αυτό οφείλεται στην σκληρή διαπραγμάτευση που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση με της αμερικανική πλευρά και το αναγνωρίζουν τα στελέχη της LM.

Νέες επενδύσεις στην ΕΑΒ

Πάνω σε αυτές τις συμφωνίες του 2016 και του 2018 και με φόντο τα μελλοντικά εξοπλιστικά προγράμματα εκσυγχρονισμού των F-16 block 50 και αγορά 20+20 F-35 στηρίζεται σήμερα το ενδιαφέρον της LM για περεταίρω επένδυση στην ΕΑΒ όπως το γνωστοποίησε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψη του στην Ουάσιγκτον.

Στο πλαίσιο αυτό εκδηλώνεται τελευταία ιδιαίτερη κινητικότητα υψηλόβαθμων στελεχών της LM με συχνές επισκέψεις στην Αθήνα και συναντήσεις τόσο με Κυβερνητικά στελέχη όσο και με υπηρεσιακούς παράγοντες από τον χώρο των εξοπλισμών.

Το ενδιαφέρον σε πρόσφατη συνάντηση των ηγετικών στελεχών της LM με ομάδα Ελλήνων δημοσιογράφων εξειδικευμένων με τα θέματα της Άμυνας, επικεντρώθηκε στο έγγραφο με το ελληνικό αίτημα (LOR), για την προμήθεια 20 (με προαίρεση +20) F35, στην αναβάθμιση των F16 block 50 με εκμετάλλευση των συσκευών που θα εξαρμοσθούν από τα block 52 και στην αναβάθμιση των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων «R».

Τα στελέχη της LM άφηναν να εννοηθεί ότι με όχημα τα παραπάνω προγράμματα θα μπορούσε η ΕΑΒ – μέσω έξυπνων και ευέλικτων επενδυτικών προτάσεων, θα μπορούσε η ΕΑΒ να αναγεννηθεί. Τα συγκεκριμένα στελέχη της LM χειρίζονταν τον λόγο τους με ιδιαίτερη διπλωματική μαεστρία αποφεύγοντας την ευθεία σύγκριση με αντίστοιχες συμβάσεις που υπέγραψε η Ελλάδα με άλλες χώρες , όπως για παράδειγμα
με την Γαλλία που για την αγοροπωλησία των F-35 δεν έδωσε ούτε μια βίδα ως υποκατασκευαστικό έργο στην ΕΑΒ αλλά και ούτε σε καμία άλλη ελληνική αμυντική βιομηχανία. Παρ´ όλα αυτά τόνιζαν ότι μόνο η LM εμπιστεύεται, ρισκάρει και επενδύει στην ΕΑΒ !

Ήταν σαν να μας το έλεγε κατάμουτρα η LM ότι: «Αλλού τρώτε και πίνετε και αλλού πάτε και το δίνετε»…

ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις