Ο διαγωνισμός – μαμούθ για 1300 “πράσινα” λεωφορεία και τα 110.000.000 ευρώ που “τρέχουν με 1000 στην αγκαλιά” του Κοπελούζου! “Έσπασαν την δουλειά” σε 5 προμηθευτές για να χωρέσουν οι “εκλεκτοί” του Μαξίμου. Όλες οι εταιρείες που συμμετέχουν.

 

Του Άρη Σπίνου


Κοντά στο «κλείσιμό» βρίσκεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια πράσινων λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς το Υπουργείο Υποδομών κατέληξε εντελώς ξαφνικά σε ακόμα έναν ανάδοχο, ενώ σε δύο εβδομάδες θα έχει επιλέξει το σύνολο των αναδόχων. Πρόκειται για την κινεζική Yutong με εκπρόσωπο στη χώρα μας τον Όμιλο Κοπελούζου, η οποία αναλαμβάνει την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων έναντι 110 εκατ. Ευρώ.

Πρόκειται για το πέμπτο τμήμα του εν εξελίξει διαγωνισμού που σπάει σε πέντε υπό-έργα και στον οποίο συμμετείχαν, επίσης, η ισπανική IRIZAR και η κινεζική Build Your Dreams (BYD) με εκπρόσωπο στην Ελλάδα την Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

Σημειώνεται πως η ισπανική εταιρεία δεν είχε ανανεώσει την οικονομική προσφορά της με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από τη διαγωνιστική διαδικασία, ενώ η κινεζική BYD,  φαίνεται πως δεν έπεισε το Υπουργείο Υποδομών, που αποφάσισε τον αποκλεισμό της.

Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο έχει ήδη καταλήξει στον ανάδοχο για το τρίτο υπό-έργο (100 λεωφορεία CNG με εκτιμώμενο κόστος 43 εκατ. ευρώ) η οποία είναι η ολλανδική IVECO.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα δύο υπό-έργα που δημοπρατούνται, αναμένεται να έχουμε εξελίξεις εντός των επόμενων δύο εβδομάδων καθώς θα ανοίξουν οι τεχνικές προσφορές και, εάν δεν υπάρξουν κωλύματα, θα οδηγηθούμε άμεσα στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

Το ιστορικό ενός διαγωνισμού με…αναταράξεις

Ο διαγωνισμός για την προμήθεια περισσότερων από 600 λεωφορείων με στόχο την ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ προκηρύχθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Πρόκειται για την πρώτη από τις δύο φάσεις των διαγωνισμών του Υπουργείου Υποδομών για την προμήθεια 1300 νέων οχημάτων.

Μάλιστα, ο εν εξελίξει διαγωνισμός με τα καλά του, αλλά και με τις καθυστερήσεις λόγω των εμποδίων που έθεσαν κυρίως οι ιδιώτες, θα αποτελέσει έναν πολύ καλό οδηγό για τι πρέπει να γίνει και τι να αποφευχθεί για τη Β’ Φάση.

Αναλυτικότερα η Α΄Φάση αποτελείται από πέντε υπο-μέρη αρχικής αξίας 383 εκατ. Ευρώ. Όσον αφορά το πρώτο μέρος (38,4 εκατ. Ευρω 100 υβριδικά οχήματα), αυτό κηρύχθηκε άγονο καθώς δεν υπεβλήθη καμία προσφορά. Ωστόσο, «υπέφερε» από τις προσφυγές των Mercedes και Solaris και το Υπουργείο Υποδομών εξετάζει την ένταξη των λεωφορείων αυτών στη Β’ Φάση των διαγωνισμών και αναμένεται να δούμε τι τεχνολογίας θα είναι τα οχήματα, αν και όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, δεν πρόκειται να δούμε υβριδικά λεωφορεία καθώς η τεχνολογία αυτή θεωρείται ξεπερασμένη.

Ένα άλλο υπό-έργο του διαγωνισμού που οδήγησε σε καθυστερήσεις ήταν το πέμπτο, δηλαδή αυτό στο οποίο επικράτησε η Yutong. Αυτό συνέβη, καθώς η κινεζική BYD κινήθηκε νομικά τον περασμένο Νοέμβριο προσφεύγοντας στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) με στόχο την ανάκληση της απόφασης αποκλεισμού. Αυτή δεν τελεσφόρησε, καθώς η αρμόδια αρχή απέρριψε σιωπηρά το αίτημα.

Το Υπουργείο Υποδομών, έχοντας προχωρήσει στην επιλογή αναδόχων για τα δύο τμήματα του εν εξελίξει διαγωνισμού θα πρέπει να επιλέξει άμεσα τους αναδόχους για άλλα δύο υπό-έργα. Αυτά είναι τα εξής και οι υποψήφιοι μνηστήρες είναι οι κάτωθι:
Στο δεύτερο τμήμα που αφορά στην αγορά 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) εκτιμώμενου κόστους 59 εκατ. Ευρώ η μοναδική προσφορά που ισχύει είναι η ιταλική Industria Italiana Autobus, στην οποία συμμετέχει κατά 30% η τουρκική Karsan.
Στο τέταρτο υπο-έργο, η μόνη εταιρεία που μπορεί να υποβάλει προσφορά είναι η κινεζική BYD

edolio5.blogspot.com

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις