Δριμεία αντίδραση των μηχανοδηγών – Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας δεν έγινε δεκτή από την πολιτική ηγεσία!

 

Σε σχόλιό του ο κ Άγγελος Αγραφιώτης Σύμβουλος Διαχείρισης Κρίσεων της A&K Risk Management Consulting,  αναφέρει από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος των Τεμπών: “Απαιτείται η διενέργεια Risk Asessement (εκτίμηση κινδύνων) πριν την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου”. Ακριβώς το ίδιο ανάφερε εχθές και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών, Juan Jesus Garcia Fraille.

Την ώρα που στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική παρέμβαση για την ασφάλεια των μετακινήσεων και με νωπές ακόμα τις θλιβερές μνήμες από την τραγωδία των Τεμπών, κάποιοι φαίνεται πως επιμένουν να αγνοούν όλες τις προειδοποιήσεις και όλα τα «καμπανάκια».

Όπως έγινε γνωστό, την αύξηση της ταχύτητας των τρένων από τα 100 στα 140 χιλιόμετρα την ώρα από την προσεχή Δευτέρα, σε συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου, ζήτησε από την Hellenic Train ο ΟΣΕ!

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) παραχώρησε σήμερα από κοινού με το προεδρείο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών το οποίο βρίσκεται στη χώρα μας, συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία αποκάλυψε το συγκεκριμένο γεγονός και εξέφρασε την επιφυλακτικότητα των μηχανοδηγών, αλλά και την αντίθεσή τους σε κινήσεις που δεν διασφαλίζουν την ασφάλεια στις μετακινήσεις, αφού δεν έχει αλλάξει κάτι σημαντικά στο δίκτυο.

Στην τοποθέτησή του ο Πρόεδρος του Σωματείου Κώστας Γενιδούνιας, ανέφερε ότι χθες Τετάρτη –λίγο πριν σημειωθεί φωτιά σε συρμό του Προαστιακού– είχε σταλεί ένα ακόμα εξώδικο από την ΠΕΠΕ, στο οποίο υπήρχε –ακόμα μια- ρητή αναφορά στα προβλήματα στη συντήρηση του τροχαίου υλικού.

Σημείωσε ότι το Σωματείο έχει ζητήσει από την Hellenic Train να προχωρήσει σε επενδύσεις για την αναβάθμιση του τροχαίου υλικού.

 

Όσον αφορά στην αύξηση των ταχυτήτων από την επόμενη εβδομάδα, «ενημερώσαμε για  την  πρόθεση του ΟΣΕ οι αμαξοστοιχίες να κινούνται με 140 χλμ σε ορισμένα σημεία, μεταφέροντας τον προβληματισμό της ΠΕΠΕ και  αναφέροντας πως μόνο στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός λειτουργούν πλήρως τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα… Δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως θα αυξηθούν οι ταχύτητες αν τίποτα δεν έχει αλλάξει», είπε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων ο κ.Γενιδούνιας.

Αναφορικά με το ζήτημα της τηλεδιοίκησης τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος των Τεμπών, είπε ότι «βρισκόταν εκτός λειτουργίας», ενώ παρουσίασε και έγγραφο σύμφωνα με το οποίο επιβεβαιώνεται ότι το σύστημα είχε σταματήσει να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2019 ύστερα από φωτιά.

Ο Κ. Γενιδούνιας επανέλαβε ότι στα πορίσματα που είδαν το φως της δημοσιότητας δεν ελήφθησαν υπόψη οι θέσεις των μηχανοδηγών, ενώ προσέθεσε ότι στη δικογραφία που έχει λάβει το Σωματείο δεν υπάρχουν τα ηχητικά ντοκουμέντα που προβλήθηκαν από ΜΜΕ τις επόμενες ημέρες του δυστυχήματος.

Τέλος, κάλεσε για ακόμα μία φορά και την Hellenic Train να μιλήσει για το δυστύχημα και την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και «όχι να κρύβεται πίσω από ένα συνδικάτο», ενώ σημείωσε ότι το Σωματείο ζήτησε από την εταιρεία βίντεο που δείχνει τα προβλήματα στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη (και είχε γυριστεί 4 μήνες πριν το δυστύχημα), το οποίο όμως, δεν δόθηκε!

 

Μπλόκο στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών από την πολιτική ηγεσία!

Η  αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών συναντήθηκε με την διοίκηση της ΡΑΣ και της Hellenic Train, αλλά δεν έγινε δεκτή -παρά το αίτημά που είχε κατατεθεί- από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών!

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση, «προφανώς η πολιτική ηγεσία δεν θα μπορούσε να απαντήσει στο ερώτημα της Ευρωπαϊκής μας Ομοσπονδίας γιατί δεν λαμβάνονταν υπόψη οι προειδοποιήσεις – εκκλήσεις του Σωματείου μας γύρω από ζητήματα ασφαλείας. Ο αγώνας μας για ασφάλεια στις μεταφορές και στην εργασία όπως και αυτός για απόδοση ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ».

 

Η διερεύνηση του δυστυχήματος «δεν είναι ούτε αυτόνομη, ούτε ανεξάρτητη»

«Άλλη μια φορά επιχειρείται να πέσουν οι ευθύνες στον μηχανοδηγό», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών, Juan Jesus Garcia Fraille,  προσθέτοντας ότι η Ομοσπονδία ήταν ενήμερη για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου εδώ και καιρό.

Ανέφερε ότι είναι πεπεισμένος ότι το τρένο είναι το ασφαλέστερο μέσο, αρκεί να υπάρχει εκτίμηση των κινδύνων και επίλυση των προβλημάτων πριν την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου.

«Εάν τα συστήματα ασφαλείας είχαν λειτουργήσει δε θα είχε συμβεί το δυστύχημα», είπε τονίζοντας πως «δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στις ταχύτητες που είχαν τα τρένα πριν το δυστύχημα χωρίς να ληφθούν μέτρα».

Ζήτησε απόλυτη διαφάνεια στη διερεύνηση του δυστυχήματος, αλλά είπε ότι η διερεύνηση δεν ακολουθεί το σωστό δρόμο καθώς δεν είναι ούτε αυτόνομη ούτε ανεξάρτητη.

Αναρωτήθηκε μάλιστα ποιος λαμβάνει την απόφαση αύξησης των ταχυτήτων και αν είναι οι πολιτικές αρχές, οι σιδηροδρομικές αρχές ή η Hellenic Train.

Από την πλευρά του, την απόλυτη στήριξή του στους Έλληνες μηχανοδηγούς εξέφρασε και ο Pietro Serbassi  Πρόεδρος των Ιταλών μηχανοδηγών και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας προσθέτοντας πως για την ασφάλεια απαιτούνται επενδύσεις και όχι μόνο καλή θέληση.

Ξεκαθάρισε πως δεν είναι δυνατό να περιοριστούν οι ευθύνες στο ανθρώπινο λάθος, απαίτησε δικαιοσύνη και είπε ότι το πιο σημαντικό απ΄όλα είναι η καλλιέργεια κουλτούρας ασφαλείας, ενώ τόνισε ότι τα συστήματα ασφαλείας στην Ευρώπη πρέπει να έχουν ομοιογένεια.

Το… λάθος στη μετάφραση

Με τη σειρά του ο β΄ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, Leslek Mietek  ανέφερε πως όταν η Ομοσπονδία εξηγούσε πώς κυκλοφορούν τα τρένα στην Ελλάδα, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι θεωρούσαν πως υπήρχε λάθος στη μετάφραση!

Τόνισε την ανάγκη ασφαλών συμπερασμάτων από τις έρευνες γύρω από τις συνθήκες του δυστυχήματος καθώς είναι ο μόνος τρόπος να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο.

newsbreak.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις