Μετά τους Γάλλους με τα Rafale και τις Belharra και τις ΗΠΑ με τα F-35, ακολουθούν και οι Γερμανοί με τα άρματα και πιο πίσω οι Ιταλοί με τις κορβέτες!

Ένας νέος χορός δισεκατομμυρίων για εξοπλισμούς άνοιξε χθες με την αποκάλυψη του Γερμανού Καγκελάριου ότι συμφωνήθηκε με τον Έλληνα πρωθυπουργό, η παραχώρηση Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης ανατολικογερμανικής προελεύσεως τύπου ΒΜΡ-1, προκειμένου να σταλούν στην Ουκρανία και η ταυτόχρονη αντικατάστασή τους με ίσο αριθμό Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης γερμανικής κατασκευής τύπου Marder!

«Πανηγυρίζουν» τα κυβερνητικά φερέφωνα ότι πρόκειται για συμφέρουσα ανταλλαγή καθ´ ότι τα ΒΜΡ-1 που παραχωρεί η Ελλάδα στην Ουκρανία είναι παλαιότερης γενιάς από τα Marder που θα τα αντικαταστήσουν.

«Πανηγυρίζουν» χωρίς να γνωρίζουν! «Πανηγυρίζουν» διότι βλέπουν το «τυράκι» αλλά δεν βλέπουν την φάκα.

Με αυτή την συμφωνία «win – win», όπως θέλουν να την εμφανίσουν, εκτός από τα όποια διπλωματικά εμπόδια μπορεί να συναντήσει η Ελλάδα από τυχόν αντίποινα της Ρωσίας, άμεσα κερδισμένη βγαίνει 100% η γερμανική βιομηχανία κατασκευής αρμάτων.

 

 

Ήδη, εδώ και μήνες , πολύ πριν την έναρξη του πολέμου, ο γερμανικός κολοσσός HDW διεκδικεί από την Ελλάδα αφενός αποζημιώσεις για αμαρτίες του παρελθόντος και αφετέρου επιχειρεί νέα αγοροπωλησία αρμάτων ύψους 2 δισ.

Καταρχάς εγείρονται σειρά ερωτημάτων:

-Αυτή η διμερής συμφωνία ήταν προϊόν συνεννόησης σε διπλωματικό επίπεδο;

-Θα αποτελέσει μέρος του «πακέτου» προγράμματος αναβάθμισης του συνολικού αρματικού δυναμικού της χώρας, ύψους πέρα των 2,5δις;

-Κάθε λίγο ανακοινώνονται προγράμματα δις πλέον χωρίς καμία διαδικασία. Ποιο είναι το συνολικό budget για εξοπλισμούς την επόμενη δεκαπενταετία;

-Ποια επιτέλους είναι η προτεραιοποίηση στους εξοπλισμούς; Υφίσταται;

-Υπάρχει οικονομικό κόστος για την αντικατάσταση των Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης ΒΜΡ-1 με ίσο αριθμό Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης τύπου Marder και αν ναι ποιο είναι αυτό;

-Θα στείλουμε τα τεθωρακισμένα στην Ουκρανία πριν παραλάβουμε τα τεθωρακισμένα αντικατάστασης και πριν πιστοποιηθεί το προσωπικό μας για τη χρήση τους, με κίνδυνο να αποδυναμωθεί η άμυνα της χώρας;

-Ποιος πήρε την απόφαση για την αντικατάσταση και την αποστολή των τεθωρακισμένων στην Ουκρανία; Πραγματοποιήθηκαν τα προβλεπόμενα στάδια εκ του νόμου;

-Ήταν στις πρώτες προτεραιότητες μας να αντικαταστήσουμε τα BMP σε αυτή τη χρονική συγκυρία τη στιγμή που υπάρχουν άλλες άμεσες ανάγκες;

-Από ποιες μονάδες θα σταλούν τα οχήματα στην Ουκρανία; Μήπως από τα νησιά εν μέσω πιέσεων για την αποστρατιωτικοποίηση τους;

 

 

Η άρνηση της Τσεχίας να τα προμηθευτεί

Τα οχήματα Marder που παίρνει η Ελλάδα είναι ηλικίας 30 – 40 ετών και χώρες όπως η Τσεχία (με πολύ μικρότερες αμυντικές ανάγκες συγκριτικά με την Ελλάδα) έχουν αρνηθεί να τα προμηθευτούν λόγω παλαιότητας, ενώ η προμήθειά τους θα αυξήσει την πολυτυπία.

Την ίδια ώρα η Πολωνία που έχει στείλει 240 άρματα μάχης ακόμη τα περιμένει από τη Γερμανία.

armata1 2

Ο άγνωστος ελληνογερμανικός πόλεμος για 110 εκατομμύρια

Υπενθυμίζεται πως επί δεκαπέντε χρόνια υπάρχει μια διένεξη του Ελληνικού Δημοσίου με τη γερμανική εταιρία KMW, η οποία αφού εισέπραξε 1,7 δισ. ζητάει από το ελληνικό Δημόσιο ρήτρες 80 εκατομμυρίων για τα Λέοπαρτ.

Το 2003 έγινε η προμήθεια 170 Αρμάτων Leo2Hel από την εταιρεία KMW και Rheinmetal (RLS,RDE) ύψους 1,7 δισ. ευρώ.

Ωστόσο το 2006 κατά την διάρκεια δοκιμαστικών βολών πυροβόλου εντοπίστηκαν διάφορα κατασκευαστικά προβλήματα:

1) Αστοχία αντοχής του πύργου των αρμάτων. Από την εξέταση διαπιστώθηκε σχεδιαστικό λάθος σε τοποθέτηση θυρίδας. Η σύμβαση προέβλεπε αντικατάσταση του πύργου εφόσον ήταν συστημικό σφάλμα, γεγονός που δεν έγινε ποτέ!

2) Εντοπίστηκαν τριχοειδή ρωγμές στην περιοχή των θυρίδων στην οροφή του πύργου αρμάτων καθώς και ξεφλουδίσματα στο εσωτερικό των πυροβόλων 120/55 που είχε κατασκευάσει η Rheinmetall!

Τρία χρόνια μετά, το 2009 σταμάτησε η ροή υπογραφών στα πρωτόκολλα παραλαβής των αρμάτων και ξεκίνησε η αποκατάσταση τους.

Και άκουσον – άκουσον! Ήδη μέχρι εκείνη την στιγμή τα άρματα είχαν εξοφληθεί μέχρι το τελευταίο άπαξ. Παρόλα αυτά για τον Στρατό Ξηράς δεν ήταν επιχειρησιακά κατάλληλα σχεδόν τα μισά (70) άρματα αφού είχαν τις προαναφερθείσες αστοχίες.

Το 2012 και ενώ η Ελλάδα όδευε προς τα μνημόνια η γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία KMW προσέφυγε στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για να της αναγνωρίσει το δικαίωμα απαίτησηςγια καταβολή τόκων υπερημερίας 118 εκ ευρώ λόγω μη πληρωμής εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου του 69% αξίας τιμολογίων «παραδοθέντων συμβατικών ειδών». Μέχρι το 2011 οι επιδιορθώσεις των παραπάνω προβλημάτων δεν είχαν ολοκληρωθεί.

Το 2017 επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ /ΑΝΕΛ , ο τότε υπουργός Άμυνας Π. Καμμένος προσφεύγει στα αστικά δικαστήρια διεκδικώντας 43 εκατ. ευρώ ρήτρες για την κακή εκτέλεση προγράμματος PzH.

Η γερμανική εταιρία KMW το 2018 τραβάει ακόμη περισσότερο το σχοινί. Προσφύγει στο ICC (διεθνές δικαστήριο συμβάσεων) ζητώντας για αποζημίωση με ρήτρες ύψους 165 εκ ευρώ κατόπιν τόκων υπερημερίας για την υπόθεση των αρμάτων Leo2Hel!

Το 2020 επανήλθε η KMW με νέα συμβιβαστική πρόταση για διευθέτηση όλων των ανοιχτών συμβατικών θεμάτων και καταβολή στην KMW του ποσού των 80 εκατ. ευρώ εκ των οποίων:

1. 50% θα διατεθεί μέσω της ίδρυσης ενός κεφαλαιουχικού οργανισμού/εταιρείας (Fund/Company) για βιομηχανικές επενδύσεις που θα βελτιώσουν τις δυνατότητες της KMW για ανάπτυξη και παραγωγή στην Ελλάδα.

2. 25% θα πληρωθεί προς την εταιρεία για αποζημίωση της ζημίας που προκλήθηκε λόγω των καθυστερημένων πληρωμών.

3. 25% θα είναι πληρωτέο στην εταιρεία, αν και εφόσον η τελευταία δεν λάβει από το ελληνικό υπουργείο Άμυνας τα επόμενα πέντε (5) έτη παραγγελίες ύψους τουλάχιστον 100 εκατ. €. (Η νομιμότητα αυτής της διάταξης θα πρέπει να εξεταστεί καθόσον πιθανό να παραβιάζει τις αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού, απ ευθείας ανάθεση).

4. Η KMW θα τοποθετήσει επίσης παραγγελίες υποκατασκευαστικού έργου ύψους 200 εκατ. € στην ελληνική αμυντική βιομηχανία, οι οποίες δε σχετίζονται με τις παραγγελίες του Ελληνικού Δημοσίου στην KMW.

ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις