Με μία νέα τραγωδία «φλερτάρει» καιρό τώρα ο ΟΣΕ, καθώς η διοίκησή της μοιάζει χαμένη, ανήμπορη και εκτός τόπου και χρόνου, για να λύσει έστω και τα βασικά.
Και ενώ στην πραγματικότητα ο ΟΣΕ δεν έχει κερδίσει ακόμα την εμπιστοσύνη ότι υπάρχει ασφάλεια στις μετακινήσεις με τα τρένα, μετά το έγκλημα των Τεμπών, πριν ενάμιση χρόνο – τουναντίον είναι διάχυτος ο φόβος για ένα νέο δυστύχημα – ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας επιμένει να κρατάει στις θέσεις τους τον πρόεδρο Γιάννο Γραμματίδη και τον διευθύνοντα σύμβουλο Παναγιώτη Τερεζάκη.
Ο τελευταίος μάλιστα εμπλέκεται και στην υπόθεση με τη διαρροή ηχογραφημένων συνομιλιών από τη μοιραία βραδιά των Τεμπών, χωρίς να έχει πείσει με τις κατά καιρούς απαντήσεις του.
Το περιστατικό πτώσης δέντρου, στο οποίο προσέκρουσε τρένο μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών, αλλά και η παραλίγο σύγκρουση στους Αγίους Αναργύρους δύο τρένων που είχαν μπει στις ίδιες ράγες από αντίθετη κατεύθυνση, επαναφέρει με δραματικό τρόπο το φόβο για την ασφάλεια στις μετακινήσεις με τον σιδηρόδρομο στη χώρα.
Αλλά εάν ακούσει κανείς τις δηλώσεις (ουσιαστικά δικαιολογίες) με τις οποίες απάντησαν στα κρίσιμα ερωτήματα το πρωί της Δευτέρας, τόσο ο διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Τερεζάκης, όσο και ο πρόεδρος Γιάννος Γραμματίδης, θα αντιληφθεί ότι το πρόβλημα ξεκινάει πράγματι από τη διοίκηση του οργανισμού.
Οι γκάφες Τερεζάκη και Γραμματίδη
Ο κ. Τερεζάκης επιχείρησε να απαντήσει στον υπουργό Περιβάλλοντος Θεόδωρο Σκυλακάκη, σχετικά με τη μη υποβολή αιτήματος για καθαρισμό των γραμμών μετά την πτώση δέντρου. «Υπάρχει νόμος από το 1979 κατά τον οποίο ο σιδηρόδρομος οφείλει να καθαρίζει 10 μέτρα εκατέρωθεν των γραμμών», αποκάλυψε (στον ΣΚΑΪ) ο υπουργός.
Ο κ. Τερεζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3 ισχυρίστηκε ότι υπάρχει προτεραιότητα να κοπούν τα πιο επικίνδυνα και αυτό το δέντρο ήταν στην επόμενη εργολαβία. Και υποστήριξε ότι έχουν κοπεί ήδη 1.500 δέντρα από τα 2.000 στη γραμμή από το Μενίδι μέχρι την Οινόη, ενώ άλλα 500 με 600 βρίσκονται σε διαδικασία κοπής.
Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί καθυστερεί τόσο ένα έργο, το οποίο είναι απολύτως αναγκαίο για την ασφάλεια των μετακινήσεων στον σιδηρόδρομο.
Την ίδια ώρα περίπου, ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης τα έκανε… χειρότερα, παραδεχόμενος (στον ΑΝΤ1) ότι ο ίδιος δεν γνώριζε τη σχετική διάταξη για το πώς καθαρίζονται από τα δέντρα οι γραμμές! Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι ο ΟΣΕ «δεν μπορεί να κόψει δέντρα χωρίς την έγκριση του δασαρχείο».
Τον κ. Γραμματίδη εξέθεσε ο γενικός γραμματέας Δασών Ευστάθιος Σταθόπουλος, ο οποίος τόνισε (στον ΑΝΤ1 επίσης) πως είναι σε ισχύ νόμος, ο οποίος προβλέπει, ότι η εκάστοτε εταιρεία που ασκεί το συγκοινωνιακό έργο, μπορεί να υλοτομεί 10 μέτρα εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής, με απλή ενημέρωση προς την Δασική Υπηρεσία χωρίς να χρειάζεται να λάβει κάποια έγκριση. Τα ίδια δηλαδή με όσα είπε και ο υπουργός.
Γεννάται λοιπόν το επιπλέον ερώτημα, πώς γίνεται ο πρόεδρος του ΟΣΕ να μην γνωρίζει τι ισχύει εκ του νόμου με ένα τόσο σοβαρό θέμα, αλλά και γιατί άλλα έλεγε ο ίδιος και άλλα ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Τερεζάκης, περίπου την ίδια ώρα.
Όσο για το περιστατικό με τα δύο τρένα του προαστιακού που παραλίγο να συγκρουστούν, την περασμένη Παρασκευή, μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε ότι αντιμετωπίζεται ως σοβαρό και διερευνάται σε συνάρτηση με τα πορίσματα η αιτία για να μην επαναληφθεί. Και ότι αναμένεται και η επίσημη απολογία του σταθμάρχη για να συνεχιστεί η διαδικασία περί πειθαρχικού.
Κινητοποιήσεις από τους μηχανοδηγούς
Στο μεταξύ το Σωματείο Μηχανοδηγών ανακοίνωσε ότι τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο προχωρά σε στάσεις εργασίας και απεργίες, μετά τα δύο απανωτά περιστατικά που συνέβησαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) στη συνεδρίαση που πραγματοποίησε το Σάββατο αποφάσισε το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων, το οποίο έχει ως εξής:
24 Σεπτεμβρίου 2024: Στάση εργασίας από τις 6 το απόγευμα έως την λήξη της βάρδιας.
10 Οκτωβρίου 2024: 24ωρη απεργία
Νέα 24ωρη απεργία σε ημερομηνία που η ΠΕΠΕ θα προτείνει να αποφασίσουν από κοινού τα Σωματεία Εργαζομένων στην Hellenic Train.
«Κυρίαρχο αίτημα των μηχανοδηγών είναι η διασφάλιση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η λειτουργία βασικών συστημάτων ασφαλείας, κλπ» τονίζουν.
topontiki.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις