Ουάσινγκτον: Οι πιλότοι του Black Hawk είχαν ειδοποιηθεί να αλλάξουν τροχιά πριν τη σύγκρουση

3

Ρεπορτάζ ανέφερε ότι η πιλότος του Black Hawk, αγνόησε οδηγία για αλλαγή πορείας που θα μπορούσε να έχει αποτρέψει τη σύγκρουση του ελικοπτέρου με το αεροσκάφος στις 29 Ιανουαρίου.

Η πιλότος του στρατιωτικού ελικοπτέρου Black Hawk Ρεμπέκα Λόμπαχ φέρεται να αγνόησε βασικές οδηγίες πριν από τη συντριβή της DC, σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ των NY Times. Το ρεπορτάζ περιγράφει λεπτομερώς τις συνομιλίες του Black Hawk με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας πριν την καταστροφή.

Η συντριβή προκάλεσε τον θάνατο 67 ανθρώπων και εκκίνησε έρευνα για την ασφάλεια των αερομεταφορών, με σχέδια αναβάθμισης των συστημάτων εναέριας κυκλοφορίας και την αλλαγή των διαδρομών των στρατιωτικών ελικοπτέρων.

Ο πιλότος του στρατιωτικού ελικοπτέρου Black Hawk που συγκρούστηκε με επιβατικό αεροσκάφος πάνω από την Ουάσινγκτον τον Ιανουάριο αγνόησε τις οδηγίες να αλλάξει πορεία δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή, σύμφωνα με νέο ρεπορτάζ.

Η πρώτη μοιραία απόφαση: Ο οπτικός διαχωρισμός

Η πιλότος του Black Hawk, σμηναγός Ρεμπέκα Λόμπαχ, πραγματοποιούσε την ετήσια αξιολόγηση της πτήσης της και ο συγκυβερνήτης της, ο αρχικελευστής 2 Άντριου Λόιντ Ιβς, εκτελούσε χρέη εκπαιδευτή πτήσης.

Όταν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ενημέρωσαν το Black Hawk ότι υπήρχε ένα αεροσκάφος σε κοντινή απόσταση, οι πιλότοι αναγνώρισαν το μήνυμα και ζήτησαν να πετάξουν με «οπτικό διαχωρισμό». Δηλαδή ο πιλότος που συνήθως πετά πίσω από το άλλο αεροσκάφος ή/και ενημερώνεται σχετικά από τον πύργο ελέγχου αναλαμβάνει την ευθύνη να κρατήσει απόσταση.

Πρόκειται για μια καθόλα νομότυπη πρακτική που επιτρέπει στα αεροσκάφη να αποφεύγουν συγκρούσεις με βάση τις δικές τους οπτικές παρατηρήσεις αντί να ακολουθούν οδηγίες από τον πύργο εναέριας κυκλοφορίας.

«Το Black Hawk βρισκόταν 15 δευτερόλεπτα πριν διασταυρωθεί με το αεροσκάφος. Στη συνέχεια, ο αξιωματικός Ιβς έστρεψε την προσοχή του στην σμηναγό Λόμπαχ. Της είπε ότι πίστευε ότι ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας ήθελε να στρίψουν αριστερά, προς την ανατολική όχθη του ποταμού», έγραψαν οι Times.

 

Καθώς το αεροπλάνο είχε ήδη κλίση προς τα δεξιά για να προσγειωθεί, αν το ελικόπτερο έστριβε αριστερά, η σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί άμεσα. Πηγή εικόνας ΝΥΤ. Πληροφορίες εικόνας: Έκθεση NTSB, Flight Radar 24, SIO, NOAA Αμερικανικό Ναυτικό.

Η δεύτερη μοιραία απόφαση: Η πιλότος δεν έστριψε αριστερά

«Η στροφή προς τα αριστερά θα άνοιγε περισσότερο χώρο μεταξύ του ελικοπτέρου και της πτήσης 5342, η οποία κατευθυνόταν προς τον διάδρομο 33 σε ύψος περίπου 300 ποδιών. Δεν έστριψε αριστερά», ανέφερε το ρεπορτάζ.

Η Λόμπαχ, από το Ντάραμ της Βόρειας Καρολίνας, υπηρέτησε ως αξιωματικός αεροπορίας στον στρατό από τον Ιούλιο του 2019 και είχε περίπου 500 ώρες πτήσης στο Black Hawk, ανέφερε ο στρατός σε ανακοίνωσή του. Υπηρετούσε στο 12ο Τάγμα Αεροπορίας στο Φορτ Μπελβουάρ της Βιρτζίνια.

Οι βραβεύσεις της περιλάμβαναν το Army Commendation Medal, το Army Achievement Medal, το National Defense Service Medal και την Army Service Ribbon, σύμφωνα με τον Στρατό. Το τρίτο μέλος του πληρώματος της πτήσης, μαζί με τους Λόμπαχ και Ιβς, ήταν ο επιλοχίας Ράιαν Ο’ Χάρα.

 

Τι ανακοίνωσε ο υπουργός μεταφορών

Η συντριβή προκάλεσε αμέσως εθνικό έλεγχο των πολιτικών ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, με τον υπουργό Μεταφορών Σον Ντάφι να ξεκινάει έρευνα.

Ο Ντάφι ανακοίνωσε τον Μάρτιο σχέδια για την ενίσχυση των συστημάτων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας των αεροδρομίων με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ενώ παράλληλα θα χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη (AI) για τον εντοπισμό των «καυτών σημείων» όπου συμβαίνουν συχνά κοντινές συναντήσεις μεταξύ αεροσκαφών.

«Έχουμε παρ’ ολίγον ατυχήματα και αν δεν αλλάξουμε τον τρόπο μας, θα χάσουμε ζωές», δήλωσε τότε ο Ντάφι στους δημοσιογράφους.
«Αυτό δεν έγινε. Ίσως υπήρχε εστίαση σε κάτι άλλο εκτός από την ασφάλεια, αλλά σε αυτή τη διοίκηση, εστιάζουμε στην ασφάλεια».

Πράκτορας του FBI συνδράμει στην περισυλλογή συντριμμιών τo NTSB.

Η τελική έκθεση και τι έχει αλλάξει ήδη

Οι ερευνητές της NTSB θα εκδώσουν την τελική τους έκθεση σχετικά με τα αίτια της συντριβής έως τις αρχές του 2026.

Τα στοιχεία που αναλύθηκαν πρόσφατα από το NTSB αποκάλυψαν ότι το Εθνικό Αεροδρόμιο Ρίγκαν τουλάχιστον μίας παρ’ ολίγον σύγκρουσης μεταξύ αεροπλάνου και ελικοπτέρου κάθε μήνα από το 2011 έως το 2024.

Ως στενές συγκρούσεις προσδιορίστηκαν τα περιστατικά κατά τα οποία υπάρχει κατακόρυφος διαχωρισμός μεταξύ των αεροσκαφών μικρότερος από 200 πόδια (60 μέτρα) και πλευρικός διαχωρισμός 1.500 πόδια (450 μέτρα).

Τα δύο τρίτα των περιστατικών συνέβησαν τη νύχτα και σε περισσότερα από τα μισά μπορεί να εμπλέκονται ελικόπτερα που πετούσαν πάνω από το μέγιστο καθορισμένο ύψος τους (όπως στην περίπτωσή μας).

«Τελειώνει» ο οπτικός διαχωρισμός ώστε να κρατούν απόσταση τα αεροσκάφη

Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα ευρήματα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ – FAA απαγόρευσε πρόσφατα τις περισσότερες πτήσεις ελικοπτέρων κατά μήκος ενός τμήματος της διαδρομής που χρησιμοποίησε το Black Hawk. Η FAΑ έχει επίσης περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τη χρήση της τακτικής του οπτικού διαχωρισμού.

Ο ελιγμός αυτός χρησιμοποιείται κυρίως από πιλότους που πετούν ελικόπτερα και μικρότερα αεροσκάφη, ενώ χρησιμοποιείται λιγότερο συχνά από εμπορικά αεροσκάφη.

Όταν χρησιμοποιούν οπτικό διαχωρισμό, οι πιλότοι αναλαμβάνουν την ευθύνη να αντιληφθούν και να απομακρυνθούν από τη γειτονική εναέρια κυκλοφορία, εάν πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις, όπως η καλή ορατότητα. Από καιρό θεωρείται στον κλάδο ως απαραίτητος για τη διατήρηση της κυκλοφορίας.

in.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αν σας άρεσε το άρθρο

Κάνετε Like

14:34