Μοιράσου το άρθρο

 

Ένα απίστευτο «μπάχαλο» επικράτησε χθες Δευτέρα στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» εν μέσω της πρωτοφανούς κακοκαιρίας, όπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚΕ), καθώς “εχασαν” τα συστήματα προσγείωσης ILS. Το αποτέλεσμα ήταν να μην μπορούν να προσγειωθούν, αλλά ούτε και να απογειωθούν αεροπλάνα με αποτέλεσμα για λόγους ασφαλείας οι ΕΕΚ να ακυρώσουν εκατοντάδες πτήσεις και χιλιάδες πολίτες να ταλαιπωρηθούν επί ώρες.

Εκατοντάδες εγκλωβισμένοι στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» - happened now

Τα συστήματα ILS προέρχονται από τα αρχικά των λέξεων Instrument Landing System που σημαίνουν κατά λέξη “Σύστημα Ενόργανης Προσγείωσης”.  Το ILS είναι ένα τερματικό Ραδιοβοήθημα που παρέχει, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες συσκευές του αεροσκάφους, πληροφορίες στον χειριστή ενός αεροσκάφους για την σωστή προσέγγιση και προσγείωση στο αεροδρόμιο το οποίο διαθέτει τέτοιο ραδιοβοήθημα. Τα ILS εγκαθίστανται συνήθως σε αεροδρόμια με αυξημένη κίνηση και αντίξοες καιρικές συνθήκες. Στην Ελλάδα βρίσκονται σήμερα εγκατεστημένα ILS στους Κρατικούς Αερολιμένες Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Ρόδου, και είναι απολύτως απαραίτητα για την καθοδήγηση και προσγείωση των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Βενιζέλος. Ωστόσο οι «αλλεπάλληλες καθυστερήσεις» στον εκσυγχρονισμό τους και η «υποχρηματοδότηση» από την πολιτεία, όπως καταγγέλλουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζονται προβλήματα στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας με αποτέλεσμα συχνά πυκνά η χώρα μας να γίνεται ρεζίλι διεθνώς.

 

«H υποχρηματοδότηση του παρόχου, οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του απαραίτητου εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού και η γραφειοκρατία που εν γένει χαρακτηρίζει τις διαδικασίες προμηθειών του Δημοσίου, έχουν καταστήσει ολοένα δυσχερέστερη την εκτέλεση των καθηκόντων μας και την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας.

Μετά την απαράδεκτη πτώση του συστήματος του ραντάρ στο ΚΕΠΑΘ/Μ και την προσέγγιση Αθηνών στις 16 Δεκεμβρίου ήρθε σήμερα η απώλεια συστημάτων ILS του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών να επιβεβαιώσει όλα τα παραπάνω. Η συγκεκριμένη δυσλειτουργία συνέβη μάλιστα εν μέσω της χιονοκαταιγίδας που έχει πλήξει την ευρύτερη περιοχή της Αττικής.

Υπό αυτές τις συνθήκες όταν δηλαδή τα εν λόγω συστήματα είναι απολύτως απαραίτητα για την τελική καθοδήγηση και την προσγείωση των αεροσκαφών στο πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της χώρας, αυτά έλαμψαν διά της απουσίας τους.

Το αποτέλεσμα ήταν η ακύρωση τουλάχιστον 90 αφίξεων, ανάλογου αριθμού αναχωρήσεων και η ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών» επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

 

Αποκλείστηκαν για ώρες οι ελεγκτές

Την ίδια ώρα οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αποκλείστηκαν για ώρες λόγω της κακοκαιρίας, ενώ «μετέβησαν από και προς την εργασία τους» με εξαιρετική δυσκολία όπως αναφέρεται.

«Ταυτόχρονα οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας αποκλεισμένοι για ώρες λόγω των καιρικών φαινομένων, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό εξυπηρετώντας με τον βέλτιστο και με ασφάλεια όλη την κυκλοφορία παρέχοντας τις υπηρεσίες τους πέραν του ωραρίου τους. Με πρωτοφανή δυσκολία μετέβησαν από και προς την εργασίας τους, στελεχώνοντας τις θέσεις τους και επέδειξαν για πολλοστή φορά υψηλ/ο επαγγελματισμό και αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό σύνολο.

Ως ΕΕΚΕ καταδεικνύουμε για ακόμη μια φορά την απαξίωση και την υποβάθμιση που υφίσταται ο πάροχος ενέργειας κυκλοφορίας στη χώρα μας και απαιτούμε την αναγκαία στήριξη από τους αρμοδίους πριν να είναι πολύ αργά».

 

Έπεσαν τα «απαρχαιωμένα» ραντάρ στις 16 Δεκεμβρίου

Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα που παρουσιάζονται προβλήματα στο αεροδρόμιο Βενιζέλος. Στις 16 Δεκεμβρίου είχαν καταρρεύσει τα radar με αποτέλεσμα επίσης να υπάρξουν προβλήματα. Σε ανακοίνωση της η ΕΕΚΕ είχε επισημάνει τότε πως το βασικό σύστημα radar, αυτό που εξυπηρετεί τον ελληνικό εναέριο χώρο συνολικά, εγκαταστάθηκε το 1999, καθιστώντας το πλέον απαρχαιωμένο, με τη διεθνή πρακτική να επιβάλει την πλήρη αντικατάστασή του ανά 10-12 έτη, μετά από συνεχείς ενδιάμεσες αναβαθμίσεις».

Στην ίδια ανακοίνωση οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ανέφεραν επίσης πως «όταν συμβαίνουν πτώσεις του εν λόγω συστήματος, όπως συνέβη σήμερα 16 Δεκεμβρίου, ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας επιστρέφει σε πρακτικές προηγούμενων ετών που δεν συμβαδίζουν με τις σημερινές απαιτήσεις χωρητικότητας, ταχύτητας και ασφάλειας καθώς οι συνθήκες κάτω από τις οποίες καλούνται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να εξυπηρετήσουν την εναέρια κυκλοφορία είναι εξαιρετικά δυσχερείς».

 

Με πληροφορίες από:documentonews.gr