Πιερία: Επιβεβαιώνει και βλέπει τεχνικό λάθος ο ΟΣΕ για την παραλίγο τραγωδία στην Κατερίνη

8

Ενα ακόμη επικίνδυνο περιστατικό με τρένα σημειώθηκε στην Κατερίνη

Σε τεχνικό λάθος αποδίδει ο ΟΣΕ το νέο περιστατικό που σημειώθηκε στην Πιερία με την παραλίγο σύγκρουση δύο τρένων.

Σε ανακοίνωσή του επιβεβαιώνει το νέο επικίνδυνο περιστατικό τονίζοντας πως προχωρά στην πλήρη διερεύνησή του.

Ειδικότερα όπως αναφέρει ο ΟΣΕ στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεία σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, το οποίο έχει λάβει και όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΟΣΕ

«Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά  όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.

Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.

 

Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό».

Ανάγκη για αξιόπιστο σύστημα επικοινωνίας

Θεμελιώδης παράγοντας ασφάλειας θεωρεί πως είναι ένα αξιόπιστο και με πλήρη ραδιοκάλυψη σύστημα επικοινωνίας (είτε αυτό είναι VHF με σωστά συντηρημένο δίκτυο αναμετάδοσης είτε είναι πλήρης, λειτουργική και σωστά παραμετροποιημένη εγκατάσταση GSMR) αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών.

Όπως αποδεικνύεται και στην πράξη (με παράδειγμα το συμβάν στον Κορινό), ακόμα και στην περίπτωση τεχνικής βλάβης του συστήματος φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, το τελευταίο επίπεδο ασφαλείας είναι οι ραδιοεπικοινωνίες, χωρίς τις οποίες δεν θα υπήρχε άλλος τρόπος να αποφευχθεί η σύγκρουση.

«Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση των Τεμπών, η ραδιοκάλυψη του συστήματος VHF ήταν περιορισμένη σε κοντινές μόνο αποστάσεις από τον κάθε σταθμό (δεδομένου και ότι το σύστημα αναμετάδοσης του VHF μέσω του δικτύου TETRA που είχε εγκατασταθεί από το 2013, τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν λειτουργούσε σύμφωνα με τις αρχικές του προδιαγραφές λόγω ελλιπούς συντήρησης). Εάν στις 28 Φεβρουαρίου 2023 υπήρχε πλήρης ραδιοκάλυψη ανάμεσα στους ΣΣ Λάρισας και Νέων Πόρων, οι μηχανοδηγοί της IC62 θα είχαν ακούσει στον ασύρματο τους μηχανοδηγούς της 63503 και θα είχαν αντιληφθεί από μόνοι τους ότι υπάρχει αντιθέτως κινούμενη κυκλοφορία στη γραμμή τους, χωρίς να χρειαστεί η παρέμβαση σταθμάρχη ή Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας», αναφέρουν στην ανακοίνωσή της η ΕΔΑΠΟ.

Το χρονικό

Συγκεκριμένα συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού.

Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά – έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες – προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.

Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος.

Αμέσως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες που δημοσιεύει ο Ριζοσπάστης, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.

Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.

in.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αν σας άρεσε το άρθρο

Κάνετε Like