«Τώρα στην πολυδιαφημισμένη, σύγχρονη, τηλεδιοίκηση, τρεις ημέρες μετά, γιατί δεν έχουμε ακόμη κάποιο αποτελέσμα από τις καταγραφές;»
Με αγανάκτηση και οργή παρακολουθεί το πανελλήνιο την υπόθεση της παρ΄ολίγον σύγκρουσης δύο τρένων στο Κορινό Πιερίας, μετά από σφοδρό λάθος με τη φωτοσήμανση, στην τηλεδιοίκηση.
Συρμός του προαστιακού, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα, υπέστη βλάβη, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί. Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που κινείτο και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά -έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες- προς το σημείο όπου βρισκόταν ο πρώτος συρμός. Τελικά, οι οδηγοί των δύο αμαξοστοιχιών συνομίλησαν μεταξύ τους, προκειμένου να συνεννοηθούν, καθ’υπέρβαση των καθηκόντων τους και τελικά αποφεύχθηκε μία νέα τραγωδία.
Απηυδισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν την αδιαφορία των αρμόδιων φορέων και τα ελλιπή συστήματα, τονίζοντας πως δεν είναι η πρώτη φορά που γλιτώσανε από μία τραγωδία.
«Και τα δύο τρένα είχαν κατεύθυνση προς την Λάρισα. Ο Προαστιακός αντιμετώπισε κάποια τεχνικά προβλήματα, οπότε χρειάστηκε να σταματήσει για μερικά λεπτά. Όταν ένα τρένο βρίσκεται σε κάποιο σημείο της γραμμής, αυτό θεωρείται κατειλημμένο. Επομένως, τα φωτοσήματα τα οποία βρίσκονται πριν από το σημείο αυτό θα πρέπει να είναι πορτοκαλί και μετά κόκκινα ώστε να δείξουν στο τρένο που ακολουθεί ότι μπροστά υπάρχει εμπόδιο και πως η γραμμή δεν είναι ελεύθερη», περιγράφει ο Γιώργος Μανώλης, αντιπρόεδρος σωματείου μηχανοδηγών και συνεχίζει:
«Στην προκειμένη το σύστημα της φωτοσήμανσης και της τηλεδιοίκησης δεν λειτούργησε, ο μηχανοδηγός είχε πράσινο φωτόσημα και ο λόγος που αποφεύχθηκε το δυστύχημα -γιατί το Intercity από το σημείο εκείνο δεν σταματά, περνά με ταχύτητα 140 χλμ- ήταν επειδή οι μηχανοδηγοί του Intercity, γνωρίζοντας πως ο προαστιακός που προηγείτο αντιμετωπίζει προβλήματα, ήταν σε συνεχή επικοινωνία με τον οδηγό του, καθ’υπέρβαση των καθηκόντων τους. Κατάλαβαν πως κάτι δεν πάει καλά».
«Απευθύνουμε ορισμένα ερωτήματα προς τον ΟΣΕ»
Ο ίδιος επισημαίνει πως μέσω της τηλεδιοίκησης, οι μηχανοδηγοί κανονικά ενημερώνονται για το αν η γραμμή ή το σημείο από το οποίο θα περάσουν είναι κατειλημμένο και στην περίπτωση που πράγματι προηγείται αμαξοστοιχία, λαμβάνουν τις αντίστοιχες φωτοσημάνσεις, ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν έγινε την Δευτέρα.
«Για τον λόγο αυτό, απευθύνουμε κάποια ερωτήματα στον ΟΣΕ. Έχουν περάσει τόσες μέρες και λέμε πως το περιστατικό ερευνάται. Θέλω να θυμήσω πως όταν έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη, πολύ γρήγορα πήγαν οι αρμόδιοι στη Λάρισα, έλεγξαν τον πίνακα χειρισμού και είχε βγει στη δημοσιότητα η καταγραφή, για να αποδειχτεί πως είχε γίνει ανθρώπινο λάθος. Και ρωτάμε εμείς σήμερα: Τώρα στην πολυδιαφημισμένη, σύγχρονη, τηλεδιοίκηση, τρεις ημέρες μετά, γιατί δεν έχουμε ακόμη κάποιο αποτελέσμα από τις καταγραφές;», διερωτήθηκε ο αντιπρόεδρος του σωματείου μηχανοδηγών.
Μάλιστα, έκανε λόγο για ακόμη ένα περιστατικό, στις 16 Δεκεμβρίου του 2023. Τότε, όπως και την Δευτέρα, υπήρχε σταματημένη αμαξοστοιχία, όμως οι φωτοσημάνσεις δεν λειτουργούσαν σωστά και είχε χρειαστεί η επέμβαση των υπαλλήλων, ώστε να ενημερωθούν οι μηχανοδηγοί.
«Δεν έχουμε καμία πρόθεση και κανέναν σκοπό, να ξαναπάμε σε κηδεία συναδέλφων και συνανθρώπων μας», είπε κλείνοντας.
newsbreak.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις