Λεφτά υπάρχουν. Οχι, όμως, για τους εργαζόμενους. Αν και φρόντισαν σχεδόν να πενταπλασίασαν τις αμοιβές της «διοίκησης Δένδια» στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, ψειρίζουν τα φραγκοδίφραγκα που θέλουν να δώσουν ως αυξήσεις στους εργαζόμενους. Αυξήσεις δύο ευρώ, δηλαδή ένα κουλούρι τη μέρα.

Ετσι, όμως, δεν φτιάχνεται πολεμική βιομηχανία, για την οποία δήθεν κόπτεται η κυβέρνηση, και εκστομίζει μεγαλόστομες παρόλες ότι θα την «αναγεννήσει» και θα ανταγωνιστεί την τουρκική πολεμική βιομηχανία.

Λεφτά υπάρχουν

Η εικόνα αυτές τις ημέρες στην ΕΑΒ, την οποία ο υπουργός Αμυνας διαφημίζει ότι θα μετατρέψει σε πυλώνα της «καινοτομίας» στις Ενοπλες Δυνάμεις και τους εξοπλισμούς της χώρας, είναι κάτι περισσότερο από απογοητευτική. Για τους σχεδόν 2000 εργαζόμενους της εταιρείας, η «διοίκηση Δένδια» σχεδιάζει να «καταξηλωθεί», δίνοντας το … αστρονομικό ποσόν της αύξησης των δύο ευρώ τη μέρα, ενώ για τον εαυτό της η ίδια διοίκηση έχει αποφασίσει σχεδόν τον πενταπλασιασμό των αμοιβών της (!).

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι αμοιβές της προηγούμενης διοίκησης της ΕΑΒ ανέρχονταν σε 7.700 το μήνα. Δηλαδή, 92.400 ετησίως. Τώρα, η νέα «διοίκηση Δένδια» αποφάσισε για τον εαυτό της λίαν παχυλές αυξήσεις. Συνολικά οι αμοιβές της θα είναι 23.800 το μήνα. Αρα, περί τις 285.600 το χρόνο. Εάν σε αυτά συνυπολογιστούν και τα Leasing για 5 ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τη νέα διοίκηση, πάμε σε άνω των 300.000 ετησίως. Αυτά για εννέα ανθρώπους.

Νευραλγικής σημασίας για την Πολεμική Αεροπορία είναι ο εκσυγχρονισμός των F-16 σε Viper

Την ίδια στιγμή για τους σχεδόν 2000 εργαζόμενους της ΕΑΒ, σκοπεύουν να δώσουν ως «αύξηση» 1.100.000 ευρώ το χρόνο. Δηλαδή, 550 το έτος για κάθε εργαζόμενο. Αρα, 45 ευρώ το μήνα. Δηλαδή, ούτε ένα δίφραγκο τη μέρα. Αυτή είναι η περίφημη «αύξηση» του 20%, την οποία, μάλιστα, κυβέρνηση και διοίκηση της ΕΑΒ έχουν το θράσος να την διαφημίζουν κιόλας.

Το neostrategy.gr έχει εγκαίρως αναδείξει το πρόβλημα, σημειώνοντας ότι στην ΕΑΒ γίνονται αυξήσεις μαμούθ για τη διοίκηση, και δίδονται ψίχουλα για τους εργαζόμενους.

Αν νομίζουν στην κυβέρνηση, στο υπουργείο Αμυνας και στο ΓΕΕΘΑ, ότι με φτηνούς εργαζόμενους θα φτιάξουν πολεμική βιομηχανία που θα στηρίζει ουσιαστικά της Ενοπλες Δυνάμεις, θα γίνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων ο εκσυγχρονισμός των F-16 σε Viper -αυτό το κρίσιμης σημασίας πρόγραμμα για την Πολεμική Αεροπορία, που ήδη καθυστερεί– ότι θα παραδίδονται εγκαίρως τα C-130, και ό,τι άλλο χρειάζονται οι ΕΔ, είναι μακριά νυχτωμένοι.

Μεγάλα λόγια, πενιχρό έργο

Από τους πρώτους μήνες της ανάληψης της θέσης του ως υπουργού Αμυνας, ο Ν. Δένδιας, δεν έπαψε να διαφημίζει το σχέδιό του, «Ενοπλες Δυνάμεις 2030», και να ευαγγελίζεται τον «εκσυγχρονισμό» της ΕΑΒ, την απαλλαγή της από τα βαρίδια του παρελθόντος και τη μετατροπή της σε «πυλώνα» (!) της «ανοικοδόμησης» της πολεμικής βιομηχανίας της χώρας μας.

Βέβαια, οι φόβοι ότι οι διακηρύξεις του περί «νέας ΕΑΒ» ίσως αποδειχθούν «έπεα πτερόεντα», είναι μεγάλοι. Εξάλλου, στην ΕΑΒ, όχι μόνον δεν αλλάζουν κρίσιμοι κρίκοι στον μηχανισμό της, αλλά αντίθετα τα «βαρίδια» του παρελθόντος επιχειρείται να αναβαθμιστούν σε θέσεις – κλειδιά της εταιρείας με αποφάσεις του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της.

Δεν είναι η πρώτη φορά που μεγάλα λόγια εκστομίζονται από την κυβέρνηση, αλλά στην πράξη, το έργο είναι από πενιχρό έως ανύπαρκτο. Τώρα, το νέο επικοινωνιακό κυβερνητικό αφήγημα είναι ότι θα ξαναστηθεί στα πόδια της η πολεμική βιομηχανία, στον αντίποδα της Τουρκίας.

Από επίσκεψη του πρωθυπουργού στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, προ ετών, μαζί με τον άλλοτε αντιπρόσωπο της Lockheed Martin στην Ελλάδα, Ντένη Πλέσσα (αριστερά)

Πάνω από δέκα χρόνια τώρα, οι αμυντικές βιομηχανίες της χώρας, ευρισκόμενες στη δίνη των μνημονίων, δέχτηκαν αφάνταστα σκληρά πλήγματα. Ούτως ή άλλως, και πριν, τα προβλήματα και οι παθογένειές τους ήταν πολύ σοβαρά. Η εποχή των μνημονίων, ωστόσο, τις ισοπέδωσε. Και καμία κυβέρνηση δεν ασχολήθηκε σοβαρά μαζί τους. Ειδικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη προτιμά να «ψωνίζει» καινούργια, πανάκριβα εξοπλιστικά καλούδια, αδιαφορώντας για την ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας, κρατικής και ιδιωτικής.

Ακόμα και το πολυδιαφημισμένο «σχέδιο» Μητσοτάκη – Αδωνι Γεωργιάδη για να μπει ο αμερικανικός κολοσσός, Lockheed Martin, στην ΕΑΒ, και να εξαγοράσει μεγάλο ποσοστό της, ναυάγησε. Και ουδείς «αρμόδιος» κυβερνητικός παράγων απολογήθηκε για το ότι, ακόμα και πέρυσι, μόλις πριν τις εκλογές, συνέχιζαν να διαφημίζουν την δήθεν «εξυγίανση» και το «σχέδιο βιωσιμότητας» της εταιρείας, μόνο και μόνον προς άγραν μερικών ψήφων.

Ολα τα παραπάνω, όπως και οι φωτογραφήσεις του Κ. Μητσοτάκη στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, στην Τανάγρα, μαζί με τον -αείμνηστο πλέον- αντιπρόσωπο της αμερικανικής εταιρείας, Ντένη Πλέσσα, αποδείχτηκαν φούσκες και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, αφού η Lockheed Martin, για αδιευκρίνιστους εκ μέρους της κυβέρνησης λόγους, απέσυρε το ενδιαφέρον της. Τώρα, φημολογείται ότι αναζητούνται «επενδυτές» στον Περσικό (!).

Ο άνθρωπος για όλα τα πόστα

Για να λύσει -δήθεν- τον γόρδιο δεσμό στην ΕΑΒ, ο Ν. Δένδιας φαίνεται να έχει επιλέξει προσωπικά τον αντιναύαρχο ε.α., Αλέξανδρο Διακόπουλο. Πρόσωπο στο οποίο δείχνει μια ιδιαίτερη … αδυναμία. Ως εκ τούτου, οι όποιες αρνητικές επιλογές του χρεώνονται απευθείας στον υπουργό Αμυνας, όπως και θα του πιστωθούν οι όποιες θετικές.

Μάλιστα, ο Ν. Δένδιας δεν διστάζει να τοποθετεί τον πρώην αντιναύαρχο στο ένα μετά το άλλο Διοικητικά Συμβούλια φορέων που έχουν σχέση με το υπουργείο Αμυνας. Ενδεικτικά, στις 14 Μαρτίου 2024, με απόφαση Δένδια, ο Α. Διακόπουλος ορίστηκε ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Πολεμικού Μουσείου, για θητεία τριών ετών. Επίσης, στις 28 Ιουνίου 2024, με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που υπέγραψαν ο υφυπουργός Αμυνας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, και η υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, για τη συγκρότηση Κοινής Συντονιστικής Επιτροπής Στρατιωτικού Τουρισμού, τοποθετήθηκε ως αναπληρωματικός του προέδρου.

Ο Α. Διακόπουλος, πρόεδρος της ΕΑΒ (πρώτος δεξιά) με τον Ν. Δένδια

Είναι απορίας άξιον. Αραγε, δεν υπάρχουν άλλα πρόσωπα για να πληρώσουν αυτές τις θέσεις; Μόνο ο Α. Διακόπουλος είναι κατάλληλος; Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση θεωρεί αυτές τις θέσεις διακοσμητικές. Ωστόσο, εφόσον δημιουργούνται τέτοιοι φορείς, τουλάχιστον ας λειτουργήσουν. Ας εξυπηρετήσουν τους σκοπούς της δημιουργίας τους, και ας μην χρησιμοποιούνται απλά και μόνο για το … παρκάρισμα ημετέρων. Ειδικά, δε, ο Α. Διακόπουλος, αντιμετωπίζει τόσο μεγάλες προκλήσεις ως πρόεδρος της ΕΑΒ, που μόνο με τον … στρατιωτικό τουρισμό και το Πολεμικό Μουσείο δεν μπορεί να ασχοληθεί ούτε για αστείο.

Δένδιας – Διακόπουλος

Η … αδυναμία του πολιτικού και δικηγόρου, Ν. Δένδια, στο πρόσωπο του αντιναύαρχου, Α. Διακόπουλου, δεν είναι σημερινή. Οταν το 2019 ο πρώην αντιναύαρχος καρατομήθηκε από σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, επειδή μίλησε για τις «τσάρκες» που έκανε το τουρκικό ερευνητικό σκάφος, «Ορούτς Ρέϊς», συνοδεία του πολεμικού στόλου της Τουρκίας σε Καστελόριζο – Ανατολική Μεσόγειο, ο τότε υπουργός Εξωτερικών, Ν. Δένδιας, του πρόσφερε …καταφύγιο.

Τον τοποθέτησε σε μια «ασφαλή» θέση, στην πάλαι ποτέ αμαρτωλή Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ), στο υπουργείο Εξωτερικών. Η θέση του συμβούλου Ασφαλείας του πρωθυπουργού, ως γνωστόν, στη συνέχεια, δόθηκε στον Θάνο Ντόκο, άλλοτε γενικό διευθυντή στο ΕΛΙΑΜΕΠ. Θέση που κατέχει έως σήμερα.

Ο Α. Διακόπουλος «καρατομήθηκε», το 2019, από σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας του Κυριάκου Μητσοτάκη

Ο Α. Διακόπουλος φέρεται να έχει συγγενική σχέση με τον δικηγόρο, Δημήτρη Διακόπουλο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ελληνικού Τύπου, τον Ιανουάριο του 2011, μετά από απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, ανατέθηκε η διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης της συμμετοχής του Δημοσίου στα Ελληνικά Αμυντικά συστήματα (ΕΑΣ). Για τον σκοπό αυτό ανέθεσε το έργο σε χρηματοοικονομικούς και νομικούς συμβούλους, στην εταιρεία KPMG, ενώ το έργο των νομικών συμβουλών ανατέθηκε στη Δικηγορική Εταιρεία «Φορτσάκης, Διακόπουλος, Μυλωνογιάννης & Συνεργάτες».

Ο Δ. Διακόπουλος είχε διατελέσει νομικός σύμβουλος και μέλος του ΔΣ της εταιρείας, Drumilan International Hellas, γνωστής από την εμπλοκή της στη σκανδαλώδη υπόθεση προμήθειας των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων, TOR M1, επί υπουργίας Aκη Τσοχατζόπουλου.

neostrategy.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις