Δάσκαλοι και καθηγητές, αρνούνται να συμμετάσχουν στις διαδικασίες έναρξης της αξιολόγησης, όπως προβλέπει σχετική υπουργική απόφαση και ζητούν να αποσυρθεί η απόφαση και να ξεκινήσει διάλογος από το μηδέν

Αυτονόητο εργαλείο για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος των παιδιών θεωρεί το υπουργείο Παιδείας την αξιολόγηση των σχολείων, βρίσκοντας όμως απέναντι του, σχεδόν το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου. Δάσκαλοι και καθηγητές, αρνούνται να συμμετάσχουν στις διαδικασίες έναρξης της αξιολόγησης, όπως προβλέπει σχετική υπουργική απόφαση και ζητούν να αποσυρθεί η απόφαση και να ξεκινήσει διάλογος από το μηδέν. Οι εκπαιδευτικοί και όλα τα συνδικαλιστικά τους σωματεία δηλώνουν ήδη ότι σε πολύ μεγάλο ποσοστό απέχουν από τις διαδικασίες αξιολόγησης, ενώ υπογραμμίζουν ότι με τις παρούσες συνθήκες λόγω της πανδημίας και την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία δεν μπορεί να προχωρήσει καμία διαδικασία αξιολόγησης.  

Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στη συνάντηση (τηλεδιάσκεψη), που είχε με την ΟΛΜΕ (καθηγητές) και τη ΔΟΕ (δάσκαλοι), δήλωσε στους συνδικαλιστές ότι είναι θετική στον διάλογο «παρά την επιθετική στάση που επέλεξαν τα συνδικαλιστικά σωματεία μέσω της αποστολής εξωδίκων, αλλά και για την εφαρμογή του νόμου που προβλέπει την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την οποία χαρακτήρισε «αυτονόητο εργαλείο για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος των παιδιών μας, όπως συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

 

Παράλληλα, η κα Κεραμέως υπενθύμισε, μεταξύ άλλων, ότι η ίδια η ΟΛΜΕ, με ψήφισμά της, το 1997, έχει ταχθεί υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, χαρακτηρίζοντάς το μάλιστα ως «μία συλλογική και προσωπική προσπάθεια για να απελευθερωθούν οι δημιουργικές δυνάμεις του κλάδου μας» και στηλιτεύοντας ήδη από τότε συγκεκριμένα στάδια της διαδικασίας, όπως ο προγραμματισμός του σχολικού έργου από τον Σύλλογο Διδασκόντων, διορθωτικές κινήσεις και απολογισμός εν συνεχεία. Η κα Κεραμέως κάλεσε τους συνδικαλιστικούς φορείς να αναγνωρίσουν εκ νέου τα οφέλη, στηρίζοντας έμπρακτα τη διαδικασία της αξιολόγησης σχολικής μονάδας που στοχεύει στην ουσιαστική αναβάθμιση του σχολείου, του έργου, αλλά και του ρόλου των εκπαιδευτικών μας.

Η Υπουργός δήλωσε: «Σκοπός των μεταρρυθμίσεών μας είναι η συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της καθημερινότητας όλων των μελών της εκπαιδευτικής μας κοινότητας. Με στοχευμένες δράσεις και πρωτοβουλίες, δρομολογούμε μεταρρυθμίσεις που ενισχύουν τους εκπαιδευτικούς μας και την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως μόνιμοι διορισμοί, που διευκολύνουν τον προγραμματισμό των εκπαιδευτικών, όπως οι έγκαιρες προσλήψεις, η ψηφιοποίηση της διαδικασίας ανάληψης υπηρεσίας, που βελτιώνουν το εκπαιδευτικό έργο προς όφελος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως η αξιολόγηση σχολικής μονάδας, και συγκεκριμένα την παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία, τη διοικητική λειτουργία και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας ως κοινότητας μάθησης, που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών». Από την πλευρά των συνδικαλιστών, τόνισαν στην κυρία Κεραμέως, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι υπέρ της αξιολόγησης αλλά «είμαστε αντίθετοι με τη συγκεκριμένη αξιολόγηση για την οποία δεν ρωτηθήκαμε ποτέ».

Δάσκαλοι και καθηγητές σε εξαιρετικά υψηλά ποσοστά που φτάνουν το 80% απέχουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης προκαλώντας την υπουργό να τους δηλώσει ότι η «αξιολόγηση είναι προμετωπίδα στο πρόγραμμα της ΝΔ. Στέλνετε εξώδικα που δεν έχουν τις βασικές προϋποθέσεις,  δεν έχουν αρχή μέση και τέλος, ούτε προσωπικό ασφαλείας. Θα μπορούσα να πάω δικαστικά  για να κηρυχθεί παράνομη η απεργία-αποχή, αλλά δεν  έχω διάθεση να συγκρουστώ με τους εκπαιδευτικούς”.

Τι λένε οι εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση

«Αδύνατη» χαρακτηρίζουν την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης για τις διαδικασίες της αξιολόγησης οι διευθυντές σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου σε επιστολή τους προς την υπουργό Παιδείας. «Εκτιμούμε ότι η έναρξη της εφαρμογής της Υ.Α. δεν είναι δυνατή υπό αυτές τις συνθήκες. Ένα μεγάλο ποσοστό των σχολείων είναι ακόμη κλειστά και τα υπόλοιπα προσπαθούν ακόμα να βρουν τα ερείσματά τους και να προσαρμοστούν στην διά ζώσης διδασκαλία σε συνθήκες πανδημίας» επισημαίνουν στην επιστολή τους και προσθέτουν: «Κάτω από αυτές τις συνθήκες και με τις τεράστιες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις που απορρέουν από την Υ.Α. για την αποτίμηση του έργου της Σχολικής Μονάδας υπάρχει ανυπέρβλητη δυσκολία στην εφαρμογή της». Οι διευθυντές των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου ζητούν από την υπουργό Παιδείας:

  • Αναστολή υλοποίησης αξιολόγησης, για το διάστημα Φεβρουάριος – Ιούνιος 2021 και αναστολή της εξωτερικής αξιολόγησης και επαναπροσανατολισμός και ανακατεύθυνση αυτής
  • Επαναπροσδιορισμό της ετήσιας πραγματοποίησης των διαδικασιών αυτών. Οι εκπαιδευτικές διαδικασίες απαιτούν εύλογο χρονικό διάστημα για να αποδώσουν καρπούς και δεν έχει κανένα νόημα να επιφορτίζονται οι εκπαιδευτικοί με καταγραφές, απομακρυνόμενοι κατ’ αυτόν τον τρόπο από την ουσία του έργου τους που είναι η διδασκαλία. Ακόμη και σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με εμπεδωμένη κουλτούρα στην αξιολόγηση,  αυτή πραγματοποιείται ανά 2 χρόνια.
  • Περιγραφική αποτίμηση μόνο και όχι αριθμητική.
  • Διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών για την εμπέδωση μιας συμμετοχικής κουλτούρας αξιολόγησης, ώστε να γίνεται αποδεκτή η κοινωνική λογοδοσία των σχολείων και να καθίσταται δυνατή η διαδικασία της αξιολόγησης. Μια πιλοτική εφαρμογή θα ήταν πολύ χρήσιμη για την εμπέδωση και κατανόησή της.
    Νικολίτσα Τρίγκα

  • ethnos.gr
  • Eurokinissi

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις