Οι απαγορεύσεις στις εμπορικές επαφές με την Ρωσία έχουν πολλά παραθυράκια, κάποια εκ των οποίων εκμεταλλεύτηκαν οι Ιάπωνες.

Στον απόηχο της κλιμάκωσης του ρωσοουκρανικού πολέμου και των επακόλουθων διεθνών κυρώσεων, η Ρωσία γνώρισε μια αύξηση της ζήτησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την Ιαπωνία νωρίτερα φέτος.

Τα οχήματα αυτά έγιναν γρήγορα  ζωτικής σημασίας για τους Ρώσους καταναλωτές, αφού πολλές παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες σταμάτησαν να πωλούν νέα οχήματα στη χώρα λόγω των κυρώσεων.

Η ρωσική αναλυτική υπηρεσία Autostat ανέφερε ότι από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2023, πάνω από το 50% των 303.000 μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισήχθησαν στη χώρα ήταν από την Ιαπωνία.

Αυτή η ραγδαία αύξηση της ζήτησης οδήγησε σε σημαντική αύξηση της μέσης τιμής των αυτοκινήτων αυτών, η οποία έφθασε σχεδόν τα 8.000 ευρώ, υπερδιπλάσια από τη μέση τιμή του 2020.

Ωστόσο, σε μια απροσδόκητη κίνηση, η ιαπωνική κυβέρνηση επέβαλε αυστηρούς περιορισμούς στις εξαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Ρωσία στις αρχές Αυγούστου.

Με εξαίρεση τα μικρομεσαία αυτοκίνητα, όπως το Toyota Yaris και το Honda Fit, η Ιαπωνία απαγόρευσε ουσιαστικά την εξαγωγή των περισσότερων οχημάτων στη Ρωσία, επιφέροντας σοβαρό πλήγμα στην ακμάζουσα βιομηχανία εξαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Η Ιαπωνία είχε προηγουμένως απαγορεύσει την εξαγωγή πολυτελών οχημάτων στη Ρωσία τον Απρίλιο του 2022 και αργότερα επέκτεινε την απαγόρευση στα βαρέα φορτηγά.

Η ξαφνική διακοπή των εξαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προς τη Ρωσία άφησε τους εξαγωγείς να προσπαθούν να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, επηρεάζοντας συνολικά το τοπίο του παγκόσμιου εμπορίου μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

newsauto.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις