Μετά από τρία μνημόνια και περισσότερες από 20 περικοπές στις συντάξεις, δεν έχει λυθεί το Ασφαλιστικό.

Ακόμη χειρότερα: Μετά την εμπλοκή των «άφθαρτων» Δυτικών (επιτηρητών της ελληνικής οικονομίας), υπάρχουν ακόμη αδικίες;

Κατ αρχήν το Ασφαλιστικό δεν είναι βιώσιμο. Φέτος θα χρειαστεί πάνω από 600 εκ. έκτακτης χρηματοδότησης από τον Προϋπολογισμό και το 2025 το εν λόγω κονδύλι μπορεί να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. Παρά τις, συνεχώς μειούμενες, συντάξεις του νόμου Κατρούγκαλου.

Αυτό συμβαίνει λόγω α/μεγάλου αριθμού συνταξιοδοτήσεων, β/μειωμένων ασφαλιστικών εισφορών των εν ενεργεία (χαμηλοί μισθοί, μικρές εισφορές επαγγελματιών), γ/το Δημογραφικό και δ/την εισφοροδιαφυγή (παραοικονομία).

Ταυτόχρονα, εντείνονται και οι αδικίες.

Μόλις πρόσφατα οκτώ (8) βουλευτές της ΝΔ ανακάλυψαν ότι οι χαμηλοσυνταξιούχοι που έχασαν το ΕΚΑΣ την περίοδο 2016-18 δεν έχουν ενιαία αντιμετώπιση ως προς τη συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη. Άλλοι έχουν απαλλαγή, ενώ οι περισσότεροι πληρώνουν συμμετοχή 25%.

Αυτό προέκυψε από μια τηλεοπτική παρέμβαση του προέδρου των συνταξιούχων (ΑΓΣΣΕ) Γεωργού Κουτσιμπογιώργου (Blue Sky).

Αλλά, είναι η μόνη αδικία (διάκριση) του Ασφαλιστικού;

Ιδού μια λίστα με άλλες 19 αδικίες οι οποίες χρονίζουν και δεν τις έχουν πάρει… χαμπάρι(;) οι βουλευτές της ΝΔ. (Σ.σ. Πιθανότατα ούτε οι βουλευτές των κομμάτων της αντιπολίτευσης…)

1. Δεν προβλέπεται κατώτατο όριο αποδοχών στους συνταξιούχους. Απ όταν καταργήθηκε το «κατώφλι» το 2015 (Υπουργική Απόφαση Χαϊκάλη 8/2015), μια σύνταξη (χηρείας) μπορεί να πέσει πολύ κάτω από τα 382 ευρώ της εθνικής σύνταξης με 15ετή ασφάλιση. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός αποτροπής της φτώχειας στους ηλικιωμένους.

2. Καταργήθηκε την περίοδο 2016-18 το ΕΚΑΣ, το οποίο ελάμβαναν μέχρι τότε σχεδόν 360.000 χαμηλοσυνταξιούχοι με εισοδηματικά κριτήρια. Έκτοτε δεν υπάρχει σταθερός και νομοθετημένος τρόπος ενίσχυσης των χαμηλοσυνταξιούχων.

3. Η Ελλάδα αναμένεται να «κατακτήσει» τα υψηλότερα στην Ευρώπη όρια ηλικίας για συνταξιοδότηση (άνω των 67 ετών για λιγότερα από 40 έτη ασφάλισης) μετά την επικείμενη (μέχρι το 2027) αύξησή τους με βάση το προσδόκιμο ζωής.

4. Οι ασφαλισμένοι πληρώνουν εισφορές υγείας από κάθε πηγή (κύρια, επικουρική, σύνταξη χηρείας κ.α.) ακόμη και από την εργασία ενός συνταξιούχου. Μάλιστα το ποσοστό εισφοράς αυξήθηκε στο 6%, από 4% και μόνο για τις κύριες συντάξεις, μέχρι το 2015.

5. Οι μισθωτοί πληρώνουν εισφορές Υγείας ανάλογα με την αμοιβή τους, ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες σταθερό ανά μήνα ποσό. Κατ αυτόν τον τρόπο οι υπάλληλοι πληρώνουν υψηλότερες εισφορές έναντι των… αφεντικών (ο σοφέρ του ιδιοκτήτη επιβαρύνεται με υψηλότερες εισφορές…)

6. Οι μισθωτοί ναι μεν λαμβάνουν υψηλότερες συντάξει (ανάλογα με τις εισφορές), αλλά οι φορολογούμενοι επιδοτούν… υψηλότερα τους συνταξιούχους ελεύθερους επαγγελματίες.

Διπλός φόρος

7. Οι συνταξιούχοι με μεικτές αποδοχές από κύριες συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ και επικουρικές άνω των 300 ευρώ πληρώνουν διπλή φορολογία. Εκτός από την φορολογική κλίμακα πληρώνουν και Εισφορά Αλληλεγγύης. Έτσι αυτή η κατηγορία συνταξιούχων επιβαρύνεται με ποσά φόρου άνω του 50% από το πρώτο ευρώ (μαζί με την εισφορά Υγείας).

8. Δεν εφαρμόζονται οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για την απόδοση των αναδρομικών της περιόδου Ιούνιος 2015-Μάιος 2016 (Δώρα) και δεν διορθώθηκαν τα ποσοστά των επικουρικών συντάξεων.

9. Οι συντάξεις χηρείας ξευτελίζονται σε ποσοστό 35% επί των αποδοχών του άμεσα ασφαλισμένου (θανόντος). Μάλιστα ο νόμος προβλέπει την αποκοπή και της εθνικής σύνταξης σε περίπτωση συνταξιοδότησης εξ ιδίου δικαιώματος (μη καταβολή διπλής εθνικής σύναξης). Κάτι που όταν εφαρμοστεί, θα μετατρέψει τη σύνταξη χηρείας σε απλό επίδομα

10. Σε ορισμένες περιπτώσεις η σύνταξη χηρείας περικόπτεται στο 35% μετά την 3ετία (σε περίπτωση εργασίας ή λήψης σύνταξης εξ ιδίου δικαιώματος), όπως στον ΟΓΑ ή το Δημόσιο, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο στα άλλα επιμέρους ταμεία. Με αποτέλεσμα οι εν λόγω δικαιούχοι (κυρίως χήρες), να χρεώνονται με αχρεωστήτως καταβληθείσες συντάξεις και να επιβαρύνονται με επιπλέον εισφορές Υγείας, φόρο και Εισφορά Αλληλεγγύης. Ποσά τα οποία θα κληθούν κάποια στιγμή να επιστρέψουν στον ΕΦΚΑ…

11. Δεν παρέχεται η δυνατότητα στις χήρες/ους να επιλέξουν ποια σύνταξη (λόγω θανάτου ή εξ ιδίου δικαιώματος) θα περικοπεί.

Οι αγρότης

12. Οι συντάξεις των αγροτών, ειδικά της περιόδου 2019-20, είναι κατώτερες της σύνταξης ανασφάλιστου ηλικιωμένου (μικρότερες των 400 ευρώ μεικτά). Καίτοι και στις δύο περιπτώσεις δίδονται στο 67ο έτος της ηλικίας, ενώ οι αγρότες είχαν καταβάλει εισφορές για 30 ή και περισσότερα χρόνια…

13. Οι αγρότες δεν δικαιούνται ακόμη ολόκληρη της εθνική σύνταξη, την οποία λαμβάνουν όλοι οι ασφαλισμένοι του αστικού τομέα, ακόμη και οι ομογενείς ή μετανάστες που διαβιούν 30 χρόνια στην Ελλάδα.

14. Δεν δίνεται επίδομα γάμου και, κυρίως, επίδομα τέκνων (μέχρι το 24ο έτος όπως συμβαίνει με τους εν ενεργεία). Υπό αυτές τις συνθήκες, στην Ελλάδα της δημογραφικής κρίσης τιμωρείται η τεκνοποίηση μετά το 38ο έτος της ηλικίας…

15. Λειτουργούν ισχυρά αντικίνητρα για συνέχιση της απασχόλησης και μετά τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης (ενεργός γήρανση). Ενώ από το 35ο έτος μέχρι το 40ό το ποσοστό αναπλήρωσης είναι 2,55% για κάθε χρόνο παραμονής στην ασφάλιση, μετά το 40ό έτος το ποσοστό περιορίζεται στο +0,5% το χρόνο…

Μείωση διαθέσιμου εισοδήματος

16. Οι αυξήσεις κάθε χρόνο στις συντάξεις κυμαίνονται κάτω του πληθωρισμού (μη αναπλήρωση του διαθέσιμου εισοδήματος από την ακρίβεια). Και αυτό γίνεται με το τρικ της απόδοσης του μισού (επίσημου) πληθωρισμού και της μισής οικονομικής μεγέθυνσης (αύξηση ΑΕΠ).

17. Στους παλαιούς ασφαλισμένους (έως 12/5/2016) δεν επιτρέπεται η αναγνώριση του παράλληλου χρόνο ασφάλισης για τον οποίο δεν ελήφθη δεύτερη σύνταξη. Αυτός ο χρόνος δεν υπολογίστηκε κατά την αίτηση συνταξιοδότησης (προ του νόμου 4387/16) καθώς τότε η συμπερίληψή του δεν τροποποιούσε (βελτίωνε) το ποσό της σύνταξης.

18. Μέχρι το 2016 (ν.4387/16) τα επιμέρους ταμεία, σε πολλές περιπτώσεις, έδιναν πλήρη σύνταξη με 32 ή 35 έτη ασφάλισης. Με αποτέλεσμα οι παλαιοί συνταξιούχοι να μην καταθέσουν-συμπεριλάβουν χρόνο προγενέστερης απασχόλησης σε άλλο κλάδο (περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλιση σε ΙΚΑ και φορέα του δημοσίου ή Ειδικό Ταμείο ΔΕΚΟ-Τραπεζών). Ο νόμος δεν τους επιτρέπει τώρα να κάνουν χρήση αυτού του (πρόσθετου) χρόνου, ώστε να βελτιώσουν τις αποδοχές τους.

19. Οι ηλικιωμένοι με σύζυγο που λαμβάνει σύνταξη άνω 399,54 το μήνα δεν δικαιούνται το επίδομα ανασφάλιστου (400 ευρώ). Ενώ δίνεται για συνολικά εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα ή απασχόληση έως 8.640…

 

ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις