[ Suspicious Content] Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και ενώ η δικογραφία κατά του υπουργού των Τεμπών δεν είχε ακόμα διαβιβαστεί στη Βουλή έσπευσε να προαναγγείλει προανακριτική «μαϊμού» και για τον Κώστα Καραμανλή, στο δρόμο που χάραξαν ΝΔ – Μαξίμου για τον Χρήστο Τριαντόπουλο.
Δηλαδή, χωρίς να κληθούν μάρτυρες, χωρίς ο βουλευτής της ΝΔ να υποβληθεί στη βάσανο των ερωτήσεων των κομμάτων της αντιπολίτευσης για το εάν έχει και ποιες ποινικές ευθύνες για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη.
Ο Παύλος Μαρινάκης έσπευσε να απαντήσει στο ποια θα είναι η στάση της ΝΔ, επικαλούμενος, μάλιστα, και τη δικηγορική του ιδιότητα.
«Απαντάω ανοιχτά, καθαρά και λόγω της νομικής μου ιδιότητας. Αυτό που συνέβη με τον Χρήστο Τριαντόπουλο για μένα είναι οδηγός συνολικά».
Εν ολίγοις ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίστηκε, μέσω Παύλου Μαρινάκη, για μια ακόμα φορά να επιλέγει μια άκρως αντισυνταγματική και αντιθεσμική διαδικασία και να γράψει στα παλιά του τα υποδήματα το Σύνταγμα, τον νόμο περί ευθύνης υπουργών και τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, προκειμένου η διερεύνηση των ποινικών ευθυνών του Κώστα Αχ. Καραμανλή να γίνει στο σκοτάδι, χωρίς να καταθέσουν μάρτυρες και να απολογηθεί ο πρώην υπουργός.
Υπενθυμίζεται ότι στην προανακριτική – παρωδία για τον Χρήστο Τριαντόπουλο ο κατηγορούμενος δεν εμφανίστηκε καν ενώπιον των βουλευτών – μελών της προανακριτικής επιλέγοντας να στείλει ένα υπόμνημα μερικών δεκάδων λέξεων.
Μόνο που η βιασύνη του κυβερνητικού εκπροσώπου καταδεικνύει πολιτική κουτοπονηριά με υπερφίαλα χαρακτηριστικά. Και αυτό γιατί δεν αποκλείεται στην πορεία και αφού η δικογραφία διαβιβαστεί στη Βουλή οι συμβουλάτορες του Κυριάκου Μητσοτάκη να του προτείνουν να αδειάσει τον Παύλο Μαρινάκη αλλάζοντας τη γραμμή. Και αυτό θα εξαρτηθεί από το με ποια κατηγορία θα βρεθεί αντιμέτωπος ο Καραμανλής.
Πλημμέλημα ή κακούργημα;
Το μέγα ερώτημα είναι για ποιο αδίκημα θα κληθεί να διερευνηθεί ο υπουργός των Τεμπών. Θα διερευνηθεί για πλημμέλημα, όπως ο Χρήστος Τριαντόπουλος, ή για κακούργημα;
Και αυτό γιατί άλλη σημασία και βαρύτητα, πολιτική, νομική και ποινική έχει ένα πλημμέλημα και άλλη ένα κακούργημα. Έτσι, δεν αποκλείεται σε περίπτωση που ο Καραμανλής βρεθεί αντιμέτωπος με κακούργημα, το Μαξίμου να αλλάξει ρότα και να συμφωνήσει σε προανακριτική αλλά όχι «μαϊμού» με την ασφάλεια και πάλι που της δίνει η πλειοψηφία που διαθέτει.
Η απόφαση, βέβαια, θα κριθεί στο παρασκήνιο και με τις συζητήσεις με την πολιτική οικογένεια Καραμανλή που έχουν, ήδη, ξεκινήσει.
Τα έγγραφα και οι απολογίες που καίνε Καραμανλή
Οι απολογίες δύο γενικών διευθυντών του υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών είναι αυτές που καίνε τον Κώστα Αχ. Καραμανλή καθώς στα υπομνήματά τους κατέθεσαν κρίσιμα έγγραφα, που είχαν σταλεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, από το 2021, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τα εξής:
1] Την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου,
2] Τις ελλείψεις σε προσωπικό,
3] Τη μη έγκαιρη εκτέλεση και ολοκλήρωση της σύμβασης 717,
4] Τα σοβαρά προβλήματα στην επιλογή του προσωπικού και την στελέχωση του ΟΣΕ,
5] Σειρά άλλων σημαντικών παραλείψεων που τελικά συνετέλεσαν το καθένα με τον τρόπο στην τραγωδία στα Τέμπη
Συγκεκριμένα τo πρώτο έγγραφο που κατατέθηκε εκδόθηκε στις 10/09/2021 από τον τότε γενικό διευθυντή Μεταφορών με θέμα «Ενημερωτικό Σημείωμα για χρηματοδότηση και λειτουργία Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής, σύμβαση ΟΣΕ – Δημοσίου, προειδοποιητική επιστολή C(2020)7847» με παραλήπτες τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών, τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το Γραφείο του γενικού γραμματέα Μεταφορών.
Στο έγγραφο με αφορμή υποχρεώσεις της χώρας έναντι της Ε.Ε. (προειδοποιητική επιστολή C(2020)7847 final 02.12.2020) ο διευθυντής Μεταφορών σημειώνει θέματα ελλείψεων προσωπικού αλλά και υποχρηματοδότησης του ΟΣΕ ενώ επεσήμαινε ότι «επίσης η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων, οδηγεί σε επιβολή βραδυποριών που αυξάνουν ιδιαίτερα τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων, δημιουργεί έκτακτες καθυστερήσεις ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό και αυξάνει το τελικό κόστος συντήρησης»
Σε άλλο έγγραφο με την ένδειξη «ΕΠΕΙΓΟΝ» στις 21/09/2021 με θέμα «Ενημερωτικό για χρηματοδότηση και προσωπικό του ΟΣΕ» με τους ίδιους παραλήπτες, τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το Γραφείο του γενικού γραμματέα Μεταφορών, ο ίδιος γενικός διευθυντής Μεταφορών αναφέρει ότι «τα δυο τελευταία χρόνια, 2020 και 2021 η οικονομική κατάσταση επιδεινώθηκε δραματικά γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι ο κύριος πελάτης του, δεν πληρώνει τέλη υποδομής, επειδή δεν συμφωνεί με την αύξηση των τελών που επέβαλλε ο ΟΣΕ από το 2020».
Και ακόμα ότι «η έλλειψη επαρκούς προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα την μη ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου με συνέπειες» μεταξύ των οποίων «τη μη δυνατότητα εκπλήρωσης όλων των καθηκόντων του φορέα ως διαχειριστή υποδομής (επιθεωρήσεις, συντήρηση) με σημαντικότερη την έλλειψη ασφάλειας της σιδηροδρομικής υποδομής ιδιαίτερα σε ένα δίκτυο που για τους λόγους που προαναφέρθηκαν είναι κακοσυντηρημένο» (σ.σ. βανδαλισμοί, δολιοφθορές κ.λπ.).
Παραγραφή για Σπίρτζη
Να σημειωθεί ότι εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης, συμπεριέλαβε στη δικογραφία και τον πρώην υπουργό Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Σπίρτζη καθώς η δικαστική έρευνα αφορά το χρονικό διάστημα 2016-2023.
Έτσι η διαβίβαση των εγγράφων για τον Καραμανλή περιλαμβάνει και την περίοδο που υπουργός ήταν ο Χρήστος Σπίρτζης. Υπάρχει, όμως, μια ειδοποιός διαφορά. Τα όποια αδικήματα για τον Χρήστο Σπίρτζη έχουν παραγραφεί, λόγω της συμπλήρωσης δύο συνόδων της Βουλής, έτσι όπως προβλέπει το σύνταγμα.
neostrategy.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις