Γιατί η αερομεταφορά από το Χαρτούμ δεν συγκρίνεται με τις τέσσερις επιχειρήσεις απεγκλωβισμού Ελλήνων από εμπόλεμες ζώνες που οργάνωσαν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σε Γεωργία – Αλβανία – Λιβύη – Λίβανο τα τελευταία τριάντα έτη.

Τα σαράντα χρόνια του στρατιωτικού ρεπορτάζ που κουβαλάω στην πλάτη, πιστεύω ότι μου δίνουν το δικαίωμα τα κρίνω και να κατακρίνω τα στραβά και τα ανάποδα που σημειώνονται στο στράτευμα. Και δυστυχώς την τελευταία περίοδο πληθαίνουν τα ακραία φαινόμενα που είναι ξένα προς τις παραδόσεις, τη νοοτροπία και τις πρακτικές των Ενόπλων Δυνάμεων.

Με αφορμή το τελευταίο προεκλογικό σόου ως προς την επιχείρηση εκκένωσης των Ελλήνων πολιτών από το Σουδάν, με την κωδική ονομασία «ΚΟΣΜΟΣ», χωρίς καμία διάθεση υποτίμησης των κινδύνων που περιείχε η συγκεκριμένη εναέρια αποστολή, θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι δεν επρόκειτο για επιχείρηση «εκκένωσης» αλλά απλής αερομεταφοράς των Ελλήνων πολιτών από το αεροδρόμιο του Σουδάν. Η «εκκένωση» είχε προηγηθεί από τις ομάδες Ειδικών Δυνάμεων μεγάλων Συμμαχικών χωρών. Δικές μας , Ελληνικές Ειδικές Δυνάμεις, ουδέποτε επιχείρησαν επι Σουδανικού εδάφους για τον απεγκλωβισμό Ελλήνων. Μια τέτοια επιχείρηση απαιτούσε εναέρια μέσα μεταφοράς καθώς και ειδικές δυνάμεις. Ωστόσο η κατάσταση/διαθεσιμότητα των κρατικών εναέριων μέσω μεταφοράς προσωπικού για τέτοιες περιπτώσεις είναι γνωστή. Μετά κόπων και βασάνων εξασφαλίστηκε ένα C130 και ένα μικρότερο C27 για μία τόσο μακρινή αποστολή, περί τους 12 άνδρες των ειδικών δυνάμεων και τον pass partout υφυπουργό Άμυνας Νίκο Χαρδαλιά που μεταστάθμευσαν στο Ασουάν της Αιγύπτου. Για τον ίδιο σκοπό ο Καναδάς διέθεσε 200 καταδρομείς και δύο C130, η Γερμανία που απέκτησε τελικά και τον έλεγχο του αεροδρομίου του Χαρτούμ, διέθεσε μεταξύ άλλων 1000 αλεξιπτωτιστές, η Σουηδία 150 στρατιώτες, και η Μεγάλη Βρετανία 1200 κομάντος με υπερσύγχρονα μέσα υποστήριξης.

Μοναδική εμπλοκή της λειψής ελληνικής δύναμης ήταν η μετάβαση του C-130 από το Ασουάν στο αεροδρόμιο του Χαρτούμ υπό την συμμαχική ομπρέλα ασφαλείας για να παραλάβει τους Έλληνες που είχαν απεγκλωβιστεί και μεταφερθεί ασφαλώς στο αεροδρόμιο από ξένες συμμαχικές δυνάμεις.

Η εν λόγω «αερογέφυρα» με τον οποίο βαθμό επικινδυνότητας που σαφώς είχε , μεγενθύθηκε επικοινωνιακά. Οπτικοακουστικό υλικό απο το ΓΕΕΘΑ , με φωτογραφίες του αρχηγού ΓΕΕΘΑ και του υφυπουργού Άμυνας απο το Κέντρο Επιχειρήσεων. Ζωντανή εικόνα από την προσγείωση – παραμονή και απογείωση του C-130 στο αεροδρόμιο του Χαρτούμ. Ακροβολισμένοι Έλληνες κομάντος πέριξ του αεροσκάφους, ομογενείς να επιβιβάζονται στο C-130, μεταμεσονύχτια υποδοχή στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσινα από τον πρωθυπουργό, αγκαλιές με τους επαναπατρισθεντες, χειραψίες με καταδρομείς εξοπλισμένοι ως αστακοί με αλεξίσφαιρα γιλέκα, οπλοπολυβόλα στα χέρια, περίστροφα στις ζώνες τους , κράνη, κιάλια νυχτερινής οράσεως, ασυρμάτους, ειδικά γυαλιά. Πάνοπλοι ως να επέστρεφαν τροπαιοφόροι από ένα πεδίο μάχης που ωστόσο ουδέποτε προσέγγισαν. Μια πλασματική εικόνα “κομμένη και ραμμένη” στις προεκλογικές ανάγκες του κυβερνώντος κόμματος.

soudan100

soudan200

Και το «λιβανιστήρι» από τα ΜΜΕ πήγαινε «σύννεφο». Ορισμένοι ανιστόρητοι έφτασαν στο σημείο να χαρακτηρίζουν την συγκεκριμένη επιχείρηση «ΚΟΣΜΟΣ» ως την μοναδική από συστάσεως του Ελληνικού κράτους.

Στην μνήμη των υπουργών Βιργινίας Τσουδερού, Γεράσιμου Αρσένη, Άκη Τσοχατζόπουλου αλλά και των ναυάρχων Βασίλη Ντερτιλή και Γιώργου Ροΐδη (αύριο συμπληρώνεται επνας χρόνος απο τον θάνατο του) θυμίσουμε:

  • Επιχείρηση «ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟ ΔΕΡΑΣ»

Ήταν βράδυ παραμονής 15 Αύγουστου του 1993 που ο Αντιναύρχος Φωστιέρης (τότε Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ) κατόπιν εντολής της Βιργινίας Τσουδερού (τότε Υφ. Εξωτερικών Κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη) ενεργοποίησε τον Θάλαμο Επιχειρήσεων του ΓΕΝ για να σχεδιαστεί η μεταφορά περισσοτέρων των 1000 γηγενών Ελλήνων από την Γεωργία που τράπηκαν σε φυγή λόγω του πολέμου στην Αμπχαζία. Λόγω της απαίτησης μεταφοράς τόσο μεγάλου αριθμού ατόμων και της απαίτησης διέλευσης από τα στενά του Ελλησπόντου και εν γένει Τουρικών υδάτων αποκλείστηκε η χρήση Πολεμικού Πλοίου αλλά η αποστολή ανατέθηκε στον Πλοίαρχο Βασίλη Ντερτιλή. Ο τελευταίος επέλεξε ολιγάριθμη ομάδα ΟΥΚ και οργάνωσε την επιχείρηση με απόλυτη επιτυχία αφού πήγαν αεροπορικώς στην Γεωργία για την ασφαλή επιβίβαση των ομογενών σε πλοίο ελληνικών συμφερόντων που κατέπλευσε στο Σοχούμι. Στο πλοίο βρισκόντουσαν και 20 άνδρες ΟΥΚ, ως… πλήρωμα έτοιμοι να επέμβουν. Ο επαναπατρισμός έγινε με ασφάλεια.

Ήταν η πρώτη επιχείρηση εκκένωσης πληθυσμού από εμπόλεμη ζώνη που έκανε χώρα της ΕΕ με μηδενική εμπειρία.

  • Επιχείρηση «ΚΟΣΜΑΣ ΑΙΤΩΛΟΣ»

Άνοιξη του 1997 , η γειτονική Αλβανία φλέγεται από την κατάρρευση των τραπεζών και η κατάσταση είναι εξαιρετικά επικίνδυνη. Οι πρεσβείες απέσυραν το προσωπικό τους και οι ΗΠΑ για τον σκοπό αυτό έκαναν μια επιχείρηση αερομεταφοράς τριών ημερών. Στις 14-3-97 το Πολεμικό Ναυτικό διέθεσε για την επιχείρηση «ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ» την φρεγάτα ΑΙΓΑΙΟΝ, την πυραυλάκατο ΚΑΒΑΛΟΥΔΗΣ, Ν/Α ΚΛΕΙΩ, Τ/Α ΛΑΙΛΑΨ, και μια ομάδα βατραχανθρώπων της ΜΥΚ υπό την διοίκηση του Πλοιάρχου Καρλή και σχεδιασμό του Αντιπλοιάρχου Γ. Ροΐδη υπασπιστή του υπουργού Άκη Τσοχατζόπουλου όπου απεγλώβισαν από το Δυρράχιο 52 άτομα κυρίως Έλληνες αλλά και Βέλγους, Ιορδανούς και Πακιστανούς.

  • Επιχείρηση «ΚΕΔΡΟΣ». Το καλοκαίρι του 2006 εμμένετο η σύρραξη Λιβάνου – Ισραήλ. Το Πολεμικό Ναυτικό σύμφωνα με τις διεθνείς απαιτήσεις εκλήθη να απομακρύνει από την περιοχή περί τους 2500 άμαχους προερχόμενοι από 53 χώρες. Η όλη επιχείρηση διήρκησε από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο 2006. Συμμετείχαν 4 Φρεγάτες, 4 Αρματαγωγά και 6 ομάδες της ΜΥΚ
    Συνολικά διασώθησαν 2647 άτομα ενώ προωθήθηκε στον Λίβανο βοήθεια σε φάρμακα και τρόφιμα 240 τόνων. Στην επιχείρηση συμμετείχαν και οι τρεις κλάδοι των Ενόπλων μας Δυνάμεων.
  • Επιχείρηση «ΑΓΗΝΩΡ». Την 1 Αυγούστου του 2014 η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ με μία ομάδα της ΜΥΚ απεγκλωβίζει από τη Λιβυή 77 Ελλαδίτες, 12 Κύπριους, 78 Κινέζους, 10 Βρετανούς, 7 Βέλγους. 1 Ρώσο και 1 Αλβανό

Οι επιχειρήσεις στην Γεωργία , την Αλβανία, την Λιβύη και τον Λίβανο ήταν αποκλειστικής σχεδίασης και εκτέλεσης από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και ουδείς εκ της ηγεσίας (πολιτικής ή στρατιωτικής) δεν έσπευσε να φωτογραφηθεί ή επιχείρησε να καπελώσει και να εκμεταλλευτεί προς ίδιον όφελος το επιτυχές αποτέλεσμα των συγκεκριμένων Εθνικών Επιχειρήσεων.

Αυτά για την ιστορία ! Οι Έλληνες πολίτες δεν διαθέτουν μνήμη χρυσόψαρου. Θυμούνται και συγκρίνουν…

ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις