Τα αίτια της πτώσης του F-16 Block 52+ διερευνά επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία «τρέχει» τις διαδικασίες για τη σύνταξη πορίσματος.
Όπως έγινε γνωστό το βράδυ της Πέμπτης (21/3) το αεροσκάφος έδινε ακόμα σήμα και η Πολεμική Αεροπορία με το βαθυσκάφος που διαθέτει θα επιχειρήσει να εντοπίσει τμήματά του που ενδεχομένως να προσφέρουν πληροφορίες για τα αίτια της πτώσης, εφόσον αυτά βρίσκονται σε βάθος μικρότερο των 1.000 μέτρων.
Τα πορίσματα για ατυχήματα ή δυστυχήματα στην πολεμική αεροπορία είναι απόρρητα και όταν ολοκληρώσει την έρευνα η επιτροπή γνωστοποιούνται σε κλειστές συσκέψεις στις πολεμικές μοίρες καθώς γίνονται αντικείμενα της ασφάλειας πτήσεων, όπου η ελληνική αεροπορία κατέχει υψηλότατη θέση με πολύ χαμηλούς δείκτες.
Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα φαίνεται να υπήρξε βλάβη στον κινητήρα. Αυτό σήμαίνει είτε ότι υπήρξε καταστροφική αστοχία υλικού, δηλαδή ότι μπορεί να έσπασε αναπάντεχα κάποιο εξάρτημα του κινητήρα, είτε ότι έσβησε. Στην περίπτωση που σβήσει ο κινητήρας σύμφωνα με το πρωτόκολλο ασφαλείας ο πιλότος επιχειρεί επανεκίννηση δύο φορές και αν δεν πετύχει την τρίτη φορά εγκαταλείπει το αεροσκάφος.
Όπως αναφέρουν ειδικοί στην ΕΡΤ, η πτώση του F-16 έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με την πτώση του 2007 και ότι υπήρξαν κάποια από τα δύο παραπάνω χαρακτηριστικά, δηλαδή καταστροφική αστοχία υλικού στον κινητήρα και σβήσιμο κινητήρα.
Πηγές από το αεροπορικό επιτελείο τονίζουν ότι ο υποσμηναγός λειτούργησε υποδειγματικά σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ειδοποιώντας ακόμη και με το κινητό του ώστε να γνωρίζουν όλοι ότι είναι καλά. Και υπενθυμίζουν ότι την περασμένη χρονιά η αεροπορία θρηνούσε για 5 αεροπόρους της.
Η συντήρηση των καθισμάτων απαιτεί υψηλή ακρίβεια καθώς παίζει καθοριστικό ρόλο στη διάσωση και επιβίωση του πιλότου όταν εξαντληθούν οι επιλογές του.
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις