Βαρύτατες καταγγελίες κάνουν οι εργαζόμενοι στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, σύμφωνα με τις οποίες πυροσβεστικό αεροσκάφος, Canadair, που δόθηκε για συντήρηση σε γαλλική εταιρεία, επεστράφη με μεγαλύτερα προβλήματα απ’ ότι είχε, και μένει καθηλωμένο. Αυτά, με τη χώρα εν μέσω πυρκαγιών, και με την κυβέρνηση να έχει αφήσει γένια … ολίγων ημερών.

Ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, δεν χάνει την ευκαιρία να φωτογραφίζεται και να βγαίνει στις κάμερες με ελαφρό γενάκι … ολίγων ημερών. Αυτό το ατημέλητο στυλάκι, που συνηθίζουν επικοινωνιακά τα περισσότερα κυβερνητικά στελέχη, όταν είναι να δείξουν ότι τραβάνε ζόρια και αντιμετωπίζουν τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν, όπως π.χ. οι πυρκαγιές, και κάνουν τα πάντα για να … σώσουν τον λαουτζίκο.

Εάν, όμως, ισχύουν όσα καταγγέλλουν συνδικαλιστές της ΕΑΒ, τότε, όχι μόνο οι κυβερνητικές εξαγγελίες περί άρτιας προετοιμασίας του κρατικού μηχανισμού για να αντιμετωπίσει αυτό το καυτό καλοκαίρι που μπήκε κιόλας από τον Ιούνιο είναι παραπλανητικές, αλλά δείχνουν ότι τα πάντα είναι στον … αέρα. Ως συνήθως, άλλωστε. Διότι, εάν οι «αρμόδιοι» δεν είναι εις θέσιν να υλοποιήσουν ούτε καν το έργο μιας αξιοπρεπούς συντήρησης πυροσβεστικών αεροσκαφών, στα οποία στηρίζεται η «πρώτη αντίδραση» για την αντιμετώπιση μιας πυρκαγιάς, τότε τι πρέπει να περιμένει κανείς σε άλλα σοβαρότερα θέματα;

Το θέμα αποκτά ακόμα πιο σοβαρές διαστάσεις, δεδομένου ότι αφορά θέμα ασφάλειας πτήσεων και των πιλότων που πετούν τα Canadair. Και πέρυσι, ως γνωστόν, η χώρα θρήνησε νεκρούς πιλότους, για τους οποίους μάλιστα στήθηκε «μνημόσυνο» χολιγουντιανής υπερπαραγωγής στο προαύλιο του υπουργείου Αμυνας, ενώ οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες έβγαζαν δακρύβρεκτους λόγους. Στα λόγια νοιάζονται για το έμψυχο δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Στην πράξη;

Καταγγελίες

Πρωτοκλασάτος συνδικαλιστής της ΕΑΒ, λοιπόν, χτες, απευθυνόμενος στους εργαζομένους ανέφερε: «Θέλω να ρωτήσω την πολιτική και τη στρατιωτική ηγεσία, καθώς και τη διοίκηση της ΕΑΒ: Το πυροσβεστικό αεροσκάφος S/N 1060 που θα παρέδιδε η Sabena (σ.σ. γαλλική εταιρεία) στην Πολεμική Αεροπορία, σε πυροσβεστική περίοδο, παραδόθηκε; Σωστά συντηρημένο ως όφειλαν;

»Προς ενημέρωση όλων των εργαζομένων. Το αεροσκάφος αυτό, μετά τη συντήρησή του από τεχνικούς της Sabena, βρίσκεται σε χειρότερη κατάσταση από αυτή που βρισκόταν όταν παραδόθηκε στη Sabena. Από τα λεγόμενα του κλιμακίου της ΠΑ, το αεροσκάφος φέρει τέτοιες ζημιές, εξαιτίας των οποίων τουλάχιστον για φέτος θα είναι καθηλωμένο».

Ο ίδιος σημειώνει ότι, κανονικά τα αεροσκάφη θα έπρεπε να έχουν δοθεί στην ΕΑΒ, η οποία έχει την τεχνογνωσία και ήδη συντηρεί Canadair, αλλά συστηματικά, κατόπιν άνωθεν (!) εντολών, απαξιώνεται. Ισχυρίζεται, δε, ότι, πίσω από την ανάθεση σε ξένη εταιρεία, υποκρύπτονται περίεργα κίνητρα.

Επιπλέον, αναφέρει ότι πλέον οι αρμόδιοι δηλώνουν πως «όλα τα αεροσκάφη θα γυρίσουν στην ΕΑΒ. Αυτό δεν μας λέει τίποτα. Θέλουμε τα ονόματα αυτών που αποφάσισαν να τα στείλουν στο εξωτερικό. Επίσης, ζητάμε να ανέβει η αμοιβή για την εργατοώρα και οι μισθοί των ΕΑΒιτών. Θα βγει δελτίο Τύπου που θα τα αναφέρουμε με λεπτομέρειες για να μάθουν όλοι οι Ελληνες φορολογούμενοι, και περιμένουμε απαντήσεις».

Σκόπιμο και επιβεβλημένο είναι, τα υπουργεία Αμυνας και Πολιτικής Προστασίας να απαντήσουν σε αυτές τις καταγγελίες. Πόσο μάλλον, αφού η χώρα βρίσκεται βαθιά μέσα στην αντιπυρική περίοδο.

Ερώητηση στη Βουλή το 2023

Να σημειωθεί ότι τον Μάρτιο του 2023, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταθέσει ερώτηση στη Βουλή. «Μόλις δύο μήνες πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) -ανέφερε, μεταξύ άλλων- φέρεται να έχει υπογράψει συμβάσεις συντήρησης των ελληνικών πυροσβεστικών αεροσκαφών CL- 415 και CL-215 με την γαλλική SABENA Technics. Η συντήρηση θα γίνει στην Γαλλία. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα τη συντήρηση των αεροσκαφών Canadair CL- 415 και CL-215 είχε διαχρονικά η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) τα επιτελεία της οποίας έχουν πολυετή πείρα και που τα τελευταία χρόνια η πολιτεία έχει απαξιώσει»

Στην ίδια ερώτηση σημειωνόταν πως, «σε άρθρο στον ελληνικό Τύπο αλλά και όπως ευκόλως μπορεί να διαπιστωθεί από τον ξένο Τύπο [Le Journal de l’Aviation (2017), “Maintenance faults suspected in French Canadair CL-415 incident“], η SABENA έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για πολύ σοβαρά σφάλματα στη συντήρηση Canadair CL 415. Τον Αύγουστο του το 2016 στη βάση Ajaccio στην Κορσική είχε γίνει σοβαρό περιστατικό με ένα CL 415. Τότε, το πόρισμα της BEAD Air (ο επίσημος φορέας του γαλλικού κράτους για τη διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων) ανέφερε ότι: «Τα σφάλματα που παρατηρήθηκαν στη δοκό στήριξης υπογραμμίζουν τις σοβαρές αστοχίες συντήρησης που εντόπισε η BEAD Air, γεγονός που θέτει υπό αμφισβήτηση τη Sabena Technics ως σώμα MCO (Maintien en Condition Operationnelle) και τον υπεργολάβο από το 2007 Hydrep».

neostrategy.gr

 

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις