Με βάση τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, ο περιορισμός της κατανάλωσης ρεύματος ξεκίνησε από τον Ιούνιο και συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς για τρείς συνεχόμενους μήνες.
Σε τροχιά εξοικονόμησης ενέργειας έχουν μπει για τα καλά οι οικιακοί καταναλωτές, επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Αυτό φανερώνουν τα στοιχεία του μηνιαίου δελτίου ενέργειας του ΑΔΜΗΕ για τον Αύγουστο. Σύμφωνα με αυτά η συνολική ζήτηση ρεύματος τον περασμένο μήνα υποχώρησε κατά -13,10% έναντι του Αυγούστου του 2021. Το μεγαλύτερο… ψαλίδι έβαλαν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις με μείωση που αγγίζει το -14% (-13,94%). Η συγκεκριμένη μεταβολή καταγράφηκε στο δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή στη χαμηλή και μέση τάση.
Σύμφωνα πάντα με το μηνιαίο δελτίο ενέργειας του ΑΔΜΗΕ, οι πελάτες της υψηλής τάσης έριξαν την κατανάλωση κατά -3,24% τον Αύγουστο έναντι του ίδιου περσινού μήνα.
Ο Αύγουστος ήταν ο τρίτος συνεχόμενος μήνας κατά τον οποίο αποτυπώνεται η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Τον Ιούλιο και πάλι η ζήτηση της ηλεκτρικής ενέργειας έπεσε κατά -11,24% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Στο δίκτυο διανομής η πτώση πλησίασε το -12% (-11,78%), ενώ στην υψηλή τάση η μείωση ήταν 5,44%.
Ο περιορισμός της κατανάλωσης ρεύματος ξεκίνησε από τον Ιούνιο. Ήταν ο πρώτος μήνας κατά τον οποίο φρέναρε ο ρυθμός αύξησης. Πιο συγκεκριμένα τον φετινό πρώτο μήνα του καλοκαιριού η συνολική ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας έκλεισε με μικρή αύξηση 1,28%, όταν τον Μάιο ήταν στο 3,37%.
Εν τω μεταξύ, τρόπους για να μειωθεί το κύμα των απλήρωτων λογαριασμών που αφήνουν οι καταναλωτές που αλλάζουν προμηθευτή, αναζητά η κυβέρνηση, χωρίς όμως να σταματήσει να ευνοεί την αναζήτηση του φθηνότερου παρόχου εκ μέρους των πολιτών.
Η ηγεσία του ΥΠΕΝ, αν κι έχει στα χέρια της την εισήγηση της ΡΑΕ, εντούτοις δεν έχει καταλήξει σε αποφάσεις. Βούληση της είναι να ακούσει τις θέσεις των παρόχων και στη συνέχεια να προχωρήσει σε τροποποιήσεις του κώδικα.
Η ΡΑΕ προτείνει την καθιέρωση του συστήματος «Debt Flagging» που θα τηρεί ο ΔΕΔΔΗΕ και με βάση τις εντολές των προμηθευτών ρεύματος οι πελάτες θα επισημαίνονται με «κόκκινη» ένδειξη εφόσον έχουν χρέη, και με «πράσινη» εκείνοι που προχωρούν σε εξόφληση ή διακανονισμό των υπερήμερων οφειλών τους.
Πιο συγκεκριμένα, η ΡΑΕ προτείνει στην περίπτωση που «παρέλθει άπρακτη και η δεύτερη κατά σειρά προθεσμία εξόφλησης λογαριασμού ρεύματος» τότε ο προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να δώσει στο Διαχειριστή εντολή για την απενεργοποίηση του μετρητή φορτίου λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών.
«Η υποβολή εντολής απενεργοποίησης συνεπάγεται σε κάθε περίπτωση την επισήμανση του Πελάτη – οφειλέτη ως υπερήμερου στο πληροφοριακό σύστημα του Διαχειριστή (debt flagging)», σημειώνει η Αρχή, επιμένοντας στην καθιέρωση του συγκεκριμένου συστήματος.
Έτσι, ο πελάτης θα επισημαίνεται ως υπερήμερος οφειλέτης (με κόκκινη ένδειξη) και αυτόματα αναστέλλεται το δικαίωμα του να αλλάξει προμηθευτή.
Αν ο πελάτης, σύμφωνα με την πρόταση της ΡΑΕ, εξοφλήσει όλο το ποσό της οφειλής ή αν την διακανονίσει, τότε ο προμηθευτής οφείλει να προχωρήσει στην απενεργοποίηση της εντολής διακοπής του φορτίου και να επισημάνει με «πράσινη» ένδειξη τον πελάτη. Τότε ο τελευταίος αποκτά το δικαίωμα αλλαγής προμηθευτή.
news247.gr
GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις