Την ώρα που η κυβέρνηση «διακοπάρει», με επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνο Μασσέλο, ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ) ζητά εκ νέου να μην εισαχθεί στους λογαριασμούς τηλεφωνίας η «ρήτρα αναπροσαρμογής» («ρήτρα -τιμαριθμικής- αναπροσαρμογής) αφού, σε αυτό το ενδεχόμενο, θα επέλθει πραγματική επιδείνωση στον ήδη βεβαρημένο προϋπολογισμό του μέσου καταναλωτή!

Ο ΣτΚ (δεν είναι… ζαίος ή πασόκος αλλά ο κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, πρώην γραμματέας της ΝΔ, την περίοδο κατά την οποία πρόεδρος ήταν ο κ. Κώστας Καραμανλής) αναφέρει στην επιστολή του προς τον κ. Μασσέλο σε σχέση με τη ρήτρα αναπροσαρμογής: «Επανερχόμεθα ακόμη πιο εμφατικά στον αρνητικό κοινωνικό αντίκτυπο που θα έχει μια τέτοια ρύθμιση λόγω της πραγματικής επιδείνωσης που θα επιφέρει στον ήδη πολλαπλώς βεβαρημένο προϋπολογισμό του μέσου καταναλωτή». «Το κόστος αυτό δεν νοείται να αυξηθεί κι άλλο δεδομένου μάλιστα ότι οι πάροχοι τηλεπικοικωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα είναι διαχρονικά από τους πλέον κερδοφόρους κλάδους», προσθέτει στη δεύτερη κατά σειρά παρέμβαση του για το συγκεκριμένο θέμα.

 

 

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή είχε επιμείνει στη θέση αυτή και στην επιστολή που είχε στείλει στις 13 Ιουλίου, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στη δημόσια διαβούλευση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για την τροποποίηση του Κανονισμού Γενικών Αδειών.

Η νέα επιστολή έρχεται, σύμφωνα με τα φαινόμενα, λόγω της ατολμίας που μοιάζει να παρουσιάζει η κυβέρνηση μπροστά σε πιθανές πιέσεις παρόχων. Μέχρι στιγμής, ουδείς αρμόδιος κυβερνητικός δεν έχει πάρει θέση, αφήνοντας να διαφανεί ότι στις προθέσεις του Μεγάρου Μαξίμου είναι η ρήτρα αυτή να ενταχθεί στους λογαριασμούς τηλεπικοινωνίας.

Ποια θα είναι τελικά η έκβαση; Τα δεδομένα που υπάρχουν δεν αφήνουν αρκετά περιθώρια αισιοδοξίας για τους καταναλωτές…

Η επιστολή που έστειλε στις 13/8/2023 στον πρόεδρο της ΕΕΤΤ ο Συνήγορος του Πολίτη για τη ρήτρα αναπροσαρμογής

«Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,

με το υπ’ αρ. Πρωτ. 33689/13.07.2023 έγγραφό μας σας αποστείλαμε τις απόψεις της Ανεξάρτητης Αρχής “Συνήγορος του Καταναλωτή” στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για την τροποποίηση του Κανονισμού Γενικών Αδειών και ειδικά σας εκφράσαμε την πλήρη αντίθεσή μας για την εισαγωγή “ρήτρας (τιμαριθμικής) αναπροσαρμογής” στις συμβάσεις που αφορούν την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, εκθέσαμε δε αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους υιοθετήσαμε τη θέση αυτή.

Επανερχόμεθα ακόμη πιο εμφατικά στον αρνητικό κοινωνικό αντίκτυπο που θα έχει μια τέτοια ρύθμιση λόγω της πραγματικής επιδείνωσης που θα επιφέρει στον ήδη πολλαπλώς βεβαρημένο προϋπολογισμό του μέσου καταναλωτή. Θέτουμε μάλιστα υπ’ όψιν σας τα ακόλουθα στατιστικά στοιχεία που αντλήσαμε από την Eurostat:

Το κόστος τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα αντιστοιχεί σε ποσοστό 167,4% επί του μέσου όρου της ΕΕ (στοιχεία 2022) και είναι το δεύτερο υψηλότερο μεταξύ των χωρών της ΕΕ, μετά το Βέλγιο. Συγκριτικά αναφέρουμε το πολύ χαμηλότερο αντίστοιχο ποσοστό στις ακόλουθες χώρες (ενδεικτικά): Γαλλία 101,5%, Ιταλία 86,9%, Αυστρία 101,9%, Γερμανία 117%, Ρουμανία 34,5%, Πολωνία 53,3%, Σλοβενία 104,0%.

Η πραγματική αγοραστική δύναμη του μέσου καταναλωτή στην Ελλάδα αντιστοιχεί σε ποσοστό 68% επί του μέσου όρου της ΕΕ (στοιχεία 2022).

Πρέπει να γίνει αντιληπτό από όλους, ότι παρά την οικονομική ανάκαμψη της Χώρας μας κατά τα τελευταία έτη και τις σημαντικές κοινωνικές παροχές, το σύνολο των νοικοκυρών δεν έχει ακόμη επανέλθει από τις αλλεπάλληλες δοκιμασίες της οικονομικής κρίσης, της μνημονιακής περιόδου και του κορωνοϊού, ενώ και πάλι οι καταναλωτές είναι αντιμέτωποι με τις ανατιμήσεις σε όλο το εύρος της αγοράς λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης. Εφιστούμε λοιπόν την προσοχή σας στα ανωτέρω στοιχεία που καταδεικνύουν ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν, αναλογικά με το εισόδημά τους, ένα πάρα πολύ υψηλό κόστος διαβίωσης και ότι ενώ η πραγματική τους αγοραστική δύναμη είναι από τις χαμηλότερες μεταξύ των χωρών της ΕΕ, το κόστος των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών είναι το δεύτερο υψηλότερο στην ΕΕ. Το κόστος αυτό δεν νοείται να αυξηθεί κι άλλο δεδομένου μάλιστα ότι οι πάροχοι τηλεπικοικωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα είναι διαχρονικά από τους πλέον κερδοφόρους κλάδους.

Σε συνέχεια λοιπόν και του ανωτέρω εγγράφου μας και για όλους αυτούς τους λόγους, θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένη ανάγκη να μην εισαχθεί “ρήτρα (τιμαριθμικής) αναπροσαρμογής” στις συμβάσεις που αφορούν την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και σας καλούμε να ενεργήσετε προς την κατεύθυνση αυτή».

antitheto.gr

Photo by Emil Kalibradov on Unsplash

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις