Στην απόφαση ότι έσφαλε ο μηχανοδηγός του προαστιακού που παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη στις 23 Δεκεμβρίου 2023 κατέληξε η Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, έπειτα από συνεδρίαση την 21 Ιουνίου 2024.
Αναφέρεται πως ο εν λόγω μηχανοδηγός «υπερέβη τον ερυθρό σηματοδότη χωρίς εντολή σταθμάρχη» και επιπλέον επιβεβαιώθηκε και η «εξαφάνιση» του ταχογράφου.
Σήμερα, Τρίτη (25/6) το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω ενός Δελτίου Τύπου κάνει αναφορά στην παραπάνω απόφαση, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι στο ίδιο συμπέρασμα είχε καταλήξει και η Επιτροπή Διερεύνησης της Hellenic Train στις 7 Μαρτίου 2024.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα, έχουν καταγγελθεί τρία περιστατικά παραβίασης ερυθρού σηματοδότη από αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Το πρώτο είναι αυτό στις 23 Δεκεμβρίου 2023, το δεύτερο στις 18 Φεβρουαρίου 2024 και το τρίτο στις 9 Μαρτίου.
«Το ίδιο πρόσωπο στέλνει εξώδικα σχετικά με την ασφάλεια των επιβατών»
Επιπλέον, το υπουργείο επισημαίνει ότι ο εν λόγω μηχανοδηγός με την ιδιότητα του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης έχει υπογράψει ανακοινώσεις και έχει στείλει εξώδικα σχετικά με ζητήματα ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με αφορμή τόσο αυτό όσο και άλλα συμβάντα που αφορούν στα θέματα ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου εν συνόλω, έχει υποβάλει τα σχετικά στοιχεία στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, την 1η Απριλίου 2024 και την 16η Απριλίου 2024, ώστε τίποτα να μην μείνει αδιερεύνητο», σημειώνεται στο Δελτίο Τύπου.
Ολόκληρο το Δελτίου Τύπου:
Σχετικά με την απόφαση της ΡΑΣ για το σιδηροδρομικό συμβάν στις 23 Δεκεμβρίου 2023
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με απόφαση της Ολομέλειάς της, της 21ης Ιουνίου 2024, σχετικά με το σιδηροδρομικό συμβάν (παραβίαση σηματοδότη) στις 23 Δεκεμβρίου 2023, απεφάνθη ότι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας έσφαλε διότι, μεταξύ άλλων, «υπερέβη τον ερυθρό σηματοδότη χωρίς εντολή σταθμάρχη».
Επίσης, επιβεβαιώνεται η «εξαφάνιση» του επίμαχου ταχοχράφου.
Η Επιτροπή Διερεύνησης της Hellenic Train είχε καταλήξει στην αναφορά της, στις 7 Μαρτίου 2024, σε ίδιο συμπέρασμα.
Την ίδια περίοδο, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (Π.Ε.Π.Ε.), της οποίας Πρόεδρος είναι ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός, εκδίδει ανακοινώσεις και αποστέλλει εξώδικα σχετικά με ζητήματα ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Δηλαδή, το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με αφορμή τόσο αυτό όσο και άλλα συμβάντα που αφορούν στα θέματα ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου εν συνόλω, έχει υποβάλει τα σχετικά στοιχεία στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, την 1η Απριλίου 2024 και την 16η Απριλίου 2024, ώστε τίποτα να μην μείνει αδιερεύνητο.
Θα επαναλάβουμε ότι απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου να επιδεικνύουμε υψηλότερη ατομική και συλλογική ευθύνη, ώστε συμπληρωματικά με τις νέες τεχνολογίες, να αναβαθμίζουμε την ασφάλεια των μετακινήσεων και των μεταφορών και να ενισχύουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Αναμένουμε από τη σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train να πράξει τα δέοντα, άμεσα.
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις