Σε λάθος γραμμή βρέθηκε για ακόμα μία φορά τρένο με το περιστατικό να γίνεται εγκαίρως αντιληπτό από τον μηχανοδηγό του

Σε λάθος γραμμή βρέθηκε για ακόμα μία φορά τρένο το απόγευμα του Σαββάτου με το περιστατικό να γίνεται εγκαίρως αντιληπτό από τον μηχανοδηγό του, ο οποίος με οπισθοπορεία προσέγγισε εκ νέου το σημείο που έπρεπε ώστε να εισέλθει στην προβλεπόμενη γραμμή.

 

Το περιστατικό εμφανίζει μεγάλες ομοιότητες με αυτό που είχε προηγηθεί στη Σίνδο πριν από ένα μήνα, στις αρχές Νοεμβρίου, όταν ΟΣΕ και Hellenic Train διασταύρωναν τα ξίφη τους τόσο για το τί ακριβώς είχε συμβεί όσο και για τις ευθύνες.

 

Το τελευταίο περιστατικό αφορά συρμό του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, ο οποίος επιστρέφοντας από το Κιάτο και εκτελώντας το δρομολόγιο 1315 το απόγευμα του Σαββάτου εξαιτίας λανθασμένης χάραξης από τον σταθμάρχη – όπως αναφέρουν σιδηροδρομικές πηγές – αφού πέρασε το ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών), αντί να κατευθυνθεί στη γραμμή που οδηγεί και εξυπηρετεί τις αποβάθρες στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων, οδηγήθηκε στη γραμμή που πάει ευθεία για Αθήνα και δεν προσεγγίζει αποβάθρες.

 

Ο μηχανοδηγός πλησιάζοντας το κλειδί της αλλαγής αντιλήφθηκε το πρόβλημα, σταμάτησε και με οπισθοπορεία επέστρεψε στον σταθμό αφού ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας.

 

Πληροφορίες μάλιστα θέλουν τον σταθμάρχη που έδωσε την εντολή το Σάββατο να είναι ο ίδιος που ένα χρόνο πριν είχε δώσει λανθασμένη εντολή σε άλλον συρμό του Προαστιακού, ο οποίος λίγο έλειψε να εισέλθει στη …σήραγγα του μετρό. Σύμφωνα με την καταγγελία που είχε κάνει τότε η ΠΕΠΕ που εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ο συρμός 4245 είχε αναγκαστεί σε οπισθοπορεία στην γραμμή του Προαστιακού της Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από τον Σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.

 

Τότε ο ΟΣΕ είχε αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι ο εν λόγω σταθμάρχης επρόκειτο να τεθεί άμεσα σε διαθεσιμότητα με πηγές του Οργανισμού να σημειώνουν ότι θα περνούσε και από επανεκπαίδευση, ενώ σε διαθεσιμότητα είχε ανακοινωθεί ότι επρόκειτο να τεθούν και οι δύο μηχανοδηγοί, οι οποίοι είχαν εμπλακεί στο περιστατικό.

 

Το «ethnos.gr» ζήτησε διευκρινίσεις για το περιστατικό του Σαββάτου από τον ΟΣΕ χωρίς να λάβει απαντήσεις. Ωστόσο εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο μετέδιδαν ότι ο εν λόγω σταθμάρχης ήταν αυτός που υπέπεσε και στο δεύτερο σφάλμα, ενώ φημολογείται πως έχει συγγενική σχέση με υψηλόβαθμο στέλεχος του ΟΣΕ.

 

Το περιστατικό της Σίνδου

Υπενθυμίζεται ότι περίπου ένα μήνα πριν επιβάτης είχε καταγγείλει ότι ο συρμός που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα εισήλθε σε λάθος γραμμή εξαιτίας βλάβης σε κλειδί, χωρίς μάλιστα να υπάρχει ενημέρωση των επιβατών.

 

Ουσιαστικά η αμαξοστοιχία δεν κατάφερε να προσεγγίσει την αποβάθρα, καθώς το κλειδί που οδηγεί στην παρακαμπτήριο γραμμή δεν λειτούργησε. Κατά συνέπεια αντί να κατευθυνθεί στην πλατφόρμα, το τρένο οδηγήθηκε ευθεία στην κύρια γραμμή, όπου κινούνται μόνο τα αξονικά τρένα που δεν κάνουν στάση στο σημείο και όχι τα προαστιακά. Στη συνέχεια ο μηχανοδηγός έκανε όπισθεν για να μπορέσουν οι επιβάτες να αποβιβαστούν.

 

Μετ΄εμποδίων το Σαββατοκύριακο η κυκλοφορία

Στο μεταξύ στο ίδιο έργο θεατές βρέθηκαν οι επιβάτες του σιδηροδρόμου καθώς η κυκλοφορία διακόπηκε στο τμήμα μεταξύ Λιανοκλαδίου – Λάρισας και τα δρομολογια υποκαταστάθηκαν από λεωφορεία από το Σάββατο εξαιτίας της υποδομής, η οποία πλημμύρισε θυμίζοντας εικόνες Daniel πάνω από δύο χρόνια μετά την καταστροφή και ενώ τα έργα αποκατάστασης βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη.

 

Νωρίς το απόγευμα του Σαββάτου η Hellenic Train ενημέρωσε το επιβατικό κοινό ότι αποκαταστάθηκε πλήρως η σιδηροδρομική κυκλοφορία στο εν λόγω τμήμα σύμφωνα με σχετική πληροφόρηση από τον Διαχειριστή Υποδομής, ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδος. Ως εκ τούτου, όλα τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών Intercity πραγματοποιούνται κανονικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων και των χθεσινοβραδυνών IC 56 και IC 57.

 

Πάντως, παρά την αποκατάσταση της γραμμής, τα προβλήματα στο υπόλοιπο δίκτυο δεν σταμάτησαν. Εχθές η αμαξοστοιχία με αριθμό 1681 Ορμένιο – Αλεξανδρούπολη και ώρα αναχώρησης 08:45 αναχώρησε από τον Σταθμό του Πέπλου, μετά από καθυστέρηση 78 λεπτών! Αιτία ήταν για ακόμα μία φορά τεχνικό πρόβλημα, ενώ καθυστερήσεις στο συγκεκριμένο δρομολόγιο είχαν συμβεί και την περασμένη Παρασκευή.

Μαρία Λιλιοπούλου

ethnos.gr

AP Photo/Petros Giannakouris

 

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις