Αν και είναι κοινό μυστικό ότι τα στελέχη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, έχουν μετατρέψει τα κυβερνητικά αεροσκάφη σε ΙΧ αεροταξί, τα οποία χρησιμοποιούν για ψύλλου πήδημα, αλαζονικά και απαξιώνοντας πλήρως τη Βουλή, ο Ν. Δένδιας «απάντησε» με 4 μήνες καθυστέρηση σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση, λέγοντας άλλ αντί άλλων, ενώ ο Μ. Βορίδης ούτε καν απάντησε.
Στις 9 Απριλίου 2024, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Μπιάγκης – και ο τομέας Αμυνας του κόμματος – κατέθεσαν στη Βουλή ερώτηση σχετικά με την κατάχρηση των ονομαζομένων VIP αεροσκαφών, με τίτλο: «Αλόγιστη και εκτός θεσμικού πλαισίου χρήση αεροσκαφών μεταφοράς Υψηλών Προσώπων». Ζητούσε απαντήσεις και συγκεκριμένα στοιχεία για την χρήση των αεροσκαφών, το κόστος πτήσεων, τη συντήρησή τους, κ.ο.κ. Κι’ αυτό, διότι είναι κοινή πεποίθηση ότι γίνεται κατάχρηση από τα στελέχη της κυβέρνησης, που φτάνει στο σημείο να χρησιμοποιούνται τα αεροσκάφη ακόμα και για τις προεκλογικές ανάγκες του κυβερνώντος κόμματος. Και, βέβαια, εννοείται, ούτε κατά διάνοια βρίσκονται πρωτοκλασάτα κυβερνητικά στελέχη που να παίρνουν το αεροπλάνο της γραμμής.
Απαξίωση της Βουλής
Η ερώτηση απευθυνόταν προς τους καθ’ ύλη αρμοδίους υπουργούς Αμυνας και Επικρατείας, Νίκο Δένδια και Μάκη Βορίδη. Τέσσερις μήνες μετά, λες και επρόκειτο να γράψουν καμιά διδακτορική διατριβή, ο υπουργός Αμυνας επιτέλους «απάντησε». Στην πραγματικότητα, δεν απάντησε, αφού απέφυγε να δώσει τα στοιχεία που του ζητούσε ο κοινοβουλευτικός έλεγχος. Ο, δε, Μ. Βορίδης, μην τον είδατε. Ούτε μπήκε στον κόπο, όχι να απαντήσει, αλλά ούτε καν να προσυπογράψει την απάντηση Δένδια.
Ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης
Αν αυτή η αλαζονική στάση δεν αποτελεί απαξίωση των κοινοβουλευτικών θεσμών, τι είναι; Κατά τα λοιπά, ο Ν. Δένδιας ξέρει να αναλώνει τον χρόνο του σε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα προβολής του ως «δελφίνου», εμφανίζοντας εαυτόν ως άλλον «Κολοκοτρωναίο», αλλά όταν πρόκειται να δώσει εξηγήσεις για το τι συνέβη σε Κάσο – Κάρπαθο, ξεχνάει το … «δελφινάριο», διότι φαίνεται ότι για τον Ν. Δένδια … η Κάσος κείται μακράν!
Αλλά γιατί να δώσει ουσιαστικές εξηγήσεις και τα πραγματικά στοιχεία ο Ν. Δένδιας, όταν ο ίδιος το χρησιμοποιεί κατά κόρον το VIP αεροσκάφος και έχει κάνει το Αθήνα – Λονδίνο -καθώς και άλλους προορισμούς- Πατήσια – Παγκράτι!
Δένδιας καλύπτει Μητσοτάκη
Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, λοιπόν, κατήγγειλε «την αλόγιστη και εκτός θεσμικού πλαισίου χρήση δημοσίου υλικού και την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος από την κυβέρνηση και κυρίως από τον ίδιο τον πρωθυπουργό για προσωπικό του όφελος», σημειώνοντας ότι «δεν πρέπει να επιδίδεται σε αλόγιστες και καταχρηστικές σπατάλες», δεδομένου μάλιστα ότι «η αποστολή και ο σκοπός διάθεσης των αναφερομένων πτητικών μέσων δεν είναι για τουριστικούς λόγους». Παρέθετε, δε, συγκεκριμένες περιπτώσεις πρωθυπουργικών πτήσεων, για τις οποίες ζητούσε από τους αρμόδιους υπουργούς απαντήσεις.
Η απάντηση Δένδια, την οποία έδωσε με 4 μήνες καθυστέρηση, ήταν … άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε! Οπως και στην περίπτωση της Κάσου κάλυψε ουσιαστικά τους χειρισμούς του μεγάρου Μαξίμου και των «ανθρώπων» του στο υπουργείο Εξωτερικών, έτσι και στην προκειμένη περίπτωση κάλυψε τον πρωθυπουργό. Κατά τα λοιπά, διεκδικεί να γίνει αρχηγός της ΝΔ και πρωθυπουργός.
Ετσι, απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας της καταγγελίας για κατάχρηση των VIP αεροσκαφών, και περιορίστηκε απλά να πει ποια αεροσκάφη πετούν, καθώς και ότι εξετάζεται η δυνατότητα πώλησης των παλαιότερων. Ως γνωστόν, η κυβέρνηση αγόρασε και ένα Falcon για VIP αεροσκάφος, ενώ είναι στα παζάρια για ένα ακόμη. Αραγε, θα μας κάνει την τιμή ο υπουργός Αμυνας να δώσει στη Βουλή όλα τα στοιχεία για τις πτήσεις και τα κόστη των VIP αεροσκαφών, προκειμένου να τα πληροφορηθεί και ο φορολογούμενος πολίτης, που πληρώνει γι’ αυτές, ή θα τα συγκαλύπτει;
Στην απάντησή του, στις 22 Ιουλίου 2024, ο Ν. Δένδιας ισχυρίστηκε ότι «τα κυβερνητικά αεροσκάφη, πλην του Falcon (FA7X), έχουν καθηλωθεί εξαιτίας του υψηλού και ασύμφορου κόστους λειτουργίας και συντήρησής τους. Τα εν λόγω κόστη είναι δυσανάλογα συγκριτικά με την εκτιμώμενη αξία των αεροσκαφών. Εξετάζεται η δυνατότητα πώλησής τους και μέχρι τότε θα χρησιμοποιούνται σε απολύτως έκτακτες περιπτώσεις αντικατάστασης του Falcon (FA7X)».
ΠΑΣΟΚ: Αδικαιολόγητη απάντηση
Μετά την «απάντηση» Δένδια, ο τομέας Αμυνας του ΠΑΣΟΚ, σε ανακοίνωσή του, επισήμανε τα εξής: «Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέμενε σχεδόν 4 μήνες για να απαντήσει στην υπ’ αριθμ. 4221/8.4.24 ερώτηση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για την αλόγιστη και εκτός θεσμικού πλαισίου χρήση των αεροσκαφών μεταφοράς υψηλών προσώπων.
Μία απαξιωτική απάντηση που επουδενί απαντά στα αδικαιολόγητα. Καμία απάντηση για την αλόγιστη χρήση, όχι μόνο για υπηρεσιακούς, αλλά και για σκοπούς αναψυχής του Πρωθυπουργού και μελών της Κυβέρνησης, σπαταλώντας το υστέρημα των Ελλήνων πολιτών. Και έρχεται τώρα να επιβεβαιώσει την οικτρή κατάσταση στην οποία περιήλθαν τα αεροσκάφη. Ο υπουργός Επικρατείας δεν μπήκε βέβαια στον κόπο να απαντήσει.
Η κυβέρνηση να επιτελέσει επιτέλους το έργο της, σεβόμενη τους θεσμούς, τους κανόνες και τη νομιμότητα, στηρίζοντας τα συμφέροντα του Δημοσίου και να παύσει να επιδίδεται σε αλόγιστες και καταχρηστικές σπατάλες».
Αναπάντητα ερωτήματα
Ποια ήταν η ερώτηση του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, και τι απάντησε ο υπουργός Αμυνας, ας το κρίνει ο αναγνώστης. Ιδού η ερώτηση του κόμματος:
Η κυβέρνηση διαθέτει αριθμό πτητικών μέσων (VIP αεροσκαφών) για την ασφαλή και έγκαιρη μετακίνηση των Υψηλών Προσώπων της Πολιτικής και Στρατιωτικής Ηγεσίας της χώρας, των οποίων η πτητική εκμετάλλευση και συντήρηση διενεργείται από την 352 Μοίρα Μεταφοράς Υψηλών Προσώπων (112ΠΜ/352 ΜΜΥΠ).
Πληθώρα δημοσιευμάτων του εγχώριου έγγραφου και ηλεκτρονικού Τύπου, των τελευταίων τεσσάρων (4) τουλάχιστον ετών, αναφέρονται σε σωρεία περιστατικών κατάχρησης εκμετάλλευσης των εν λόγω αεροσκαφών, αλλά και μη τήρησης των προβλεπόμενων αερολιμενικών διατάξεων που αφορούν στα απαραίτητα έγγραφα προς εκτέλεση αυτών των πτήσεων.
Πρόσφατα, σύμφωνα με το flightaware.com, το πρωθυπουργικό αεροσκάφος απογειώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 15.03.2024 (16:34) από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, και ακολούθησε κατεύθυνση προς την Αίγυπτο, με διακοπή του στίγματος του αεροσκάφους μετά από 40’ πτήσης νότια της Κρήτης. Το αεροσκάφος φαίνεται να προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Όασης Siwa, περίπου 560 Km μακριά από τον προγραμματισμένο τόπο συνάντησης με τον Πρόεδρο της Αιγύπτου Αλ Σίσι, όπου o πρωθυπουργός μαζί με τη σύζυγό του και ένα φιλικό ζευγάρι πραγματοποίησαν διήμερες διακοπές σε υπερπολυτελές ξενοδοχείο.
Παρόμοιο περιστατικό μυστικής πτήσης του Πρωθυπουργικού αεροσκάφους συνέβη από την Ολλανδία στο αεροδρόμιο Le Bourget της Γαλλίας, όπου το πρωθυπουργικό αεροσκάφος παρέμεινε μόλις 25’, όπως δημοσίευσαν οι data journalists. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν έδωσε εξηγήσεις αλλά επέλεξε να «σβήσει» από την καταγραφή πτήσεων το στίγμα του αεροσκάφους, ενώ με εντολή από το Μαξίμου εκδόθηκε διαταγή με την οποία απειλείται με κυρώσεις στην Πολεμική Αεροπορία αν κάποιος «διαρρεύσει ξανά κίνηση του πρωθυπουργικού vip»! Η κυβέρνηση δεν στέλνει πλέον ονομαστικές λίστες των επιβατών, αλλά μόνο τον αριθμό τους!
Δεδομένου ότι, το κόστος ανά ώρα πτήσης του αεροσκάφους και της εκπαίδευσης των πληρωμάτων καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Δεδομένου ότι, η αποστολή και ο σκοπός διάθεσης των αναφερομένων πτητικών μέσων δεν είναι για τουριστικούς λόγους.
Δεδομένου ότι, η τροποποίηση του υφιστάμενου προγραμματισμού συντήρησης των VIP πτητικών μέσων συνεπάγεται επιβαρύνσεις και επισφάλειες, τόσο στην πτητική τους ικανότητα, όσο και στο αντίστοιχο κόστος για το Δημόσιο, έναντι συμφωνημένων υπηρεσιών συντήρησης σε ανάδοχες εταιρείες.
Δεδομένου ότι, η μη ύπαρξη δηλωτικού επιβαινόντων και φορτίου αποτελεί σοβαρή παραβίαση αερολιμενικών διατάξεων.
Δεδομένου ότι, η διακοπή μετάδοσης του στίγματος πτήσης του αεροσκάφους αντιβαίνει τους διεθνείς εναέριους κανονισμούς και εκθέτει τη χώρα μας.
Δεδομένου ότι, τα εν λόγω αεροσκάφη ανήκουν στους Έλληνες φορολογούμενους και στην Ελληνική Δημοκρατία, ενώ η Πολιτεία και πρωτίστως ο Πρωθυπουργός οφείλει να στηρίζει τα συμφέροντα του δημοσίου και να μην επιδίδεται σε αλόγιστες και καταχρηστικές σπατάλες.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
1. Γιατί αποκρύφτηκαν τα δηλωτικά επιβαινόντων και φορτίου, καθώς και τα στοιχεία πτήσης του πρωθυπουργικού αεροσκάφους;
2. Εκτελέστηκαν πτήσεις VIP αεροσκαφών με συμμετοχή προσώπων εκτός της Πολιτικής και Στρατιωτικής Ηγεσίας, και αν ναι, πόσες, πότε και για ποια πρόσωπα;
3. Πόσες είναι οι ετήσιες ώρες πτήσης VIP αεροσκαφών κατά την τελευταία δεκαετία και ποιο είναι το αντίστοιχο κόστος χρήσης τους;
4. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τροποποιήθηκε ο υφιστάμενος προγραμματισμός συντήρησης των VIP πτητικών μέσων, λόγω απαιτήσεων πτήσεων της Πολιτικής Ηγεσίας, και αν ναι, πόσες φορές και για ποια πρόσωπα;»
neostrategy.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις