Στο Ισραήλ η συντήρηση των μεταγωγικών, C-130. Eκτός νυμφώνος η ΕΑΒ. Πτωχός συγγενής η ελληνική αμυντική βιομηχανία στις Belh@rra και τα Rafale. Στα σκαριά και νέο πρόγραμμα για τα F-16. Καμιά μεγάλη προμήθεια δεν έγινε με διαγωνισμό

 

Σοβαρά ερωτηματικά για τις μεγάλες προμήθειες οπλικών συστημάτων που γίνονται για τις Ένοπλες Δυνάμεις, προκύπτουν από τις τελευταίες δηλώσεις του υπουργού Άμυνας.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, μετά από σχεδόν δύο χρόνια κλεισμένος στον «πύργο» του, στο υπουργείο Άμυνας, τελικώς, σήμερα, συναντήθηκε με τους συντάκτες του στρατιωτικού ρεπορτάζ, προκειμένου να «ανταλλάξουν ευχές».

Εμπάργκο πληροφόρησης στο υπουργείο Άμυνας – Αντιδράσεις δημοσιογράφων

«Αγκάθια» στο δρόμο για Ουάσιγκτον

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, δέχτηκε και απάντησε σε ερωτήσεις. Ο ίδιος κατέβαλε φιλότιμες προσπάθειες να υποβαθμίσει την «εμπλοκή» που προκλήθηκε από το γεγονός ότι η αμερικανική πλευρά υπέβαλε νέα πρόταση για το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, παρ’ ότι ο πρωθυπουργός είχε ήδη ανακοινώσει την αγορά των γαλλικών φρεγατών, Belh@rra.

Παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι πράγματι η Ελλάδα είχε ζητήσει από τις ΗΠΑ νέα πρόταση, λίγο πριν την ανακοίνωση της αγοράς των γαλλικών πλοίων. Κάτι, πάντως, που αναδίδει εικόνα μη σοβαρού κράτους για την Ελλάδα.

Αιφνίδια εμπλοκή με τα εξοπλιστικά προγράμματα – μαμούθ του Πολεμικού Ναυτικού

Παρέπεμψε, τόσο την υπόθεση της νέας «αμερικανικής πρότασης», όσο και σειρά άλλων θεμάτων της ελληνο-αμερικανικής αμυντικής ατζέντας σε ενδεχόμενη επίσκεψή του στις ΗΠΑ, τον Φεβρουάριο, και σε συνάντησή του με τον Αμερικανό ομόλογό του, Λόιντ Όστιν, και κυρίως σε συνεννοήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ουάσιγκτον, και σε ενδεχόμενη επίσκεψη του τελευταίου στις ΗΠΑ.

Υπεραμύνθηκε της τακτικής της κυβέρνησης ουσιαστικά των απευθείας αναθέσεων στις εξοπλιστικές αγορές, με το σκεπτικό, όπως είπε, ότι εάν γίνονταν «διαγωνιστικές διαδικασίες, θα χρειάζονταν έως και έξι χρόνια» για την υλοποίηση των μεγάλων εξοπλιστικών προγραμμάτων.

Πρακτική, πάντως, η οποία γεννά εύλογες επιφυλάξεις για αδιαφανείς διαδικασίες στις εξοπλιστικές αγορές. Πόσο μάλλον, όταν τις προηγούμενες δεκαετίες πολλές από τις μεγάλες προμήθειες που έκαναν οι κυβερνήσεις συνοδεύτηκαν, όχι απλά από καταγγελίες για σκιές, αλλά από καραμπινάτα σκάνδαλα.

Σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας τα εξοπλιστικά προγράμματα – μαμούθ 15 δισ. ευρώ

Να σημειωθεί πως μόνο για τις Belh@rra, το κόστος εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί από εκατό έως πάνω από τριακόσια εκατομμύρια ευρώ.

Φουσκώνει ο λογαριασμός για τις φρεγάτες Belh@rra – Ποιό είναι το πραγματικό κόστος των εξοπλισμών

ΕΑΒ και C-130

Επιχειρηματολόγησε υπέρ της εξαίρεσης της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) από τη συντήρηση των μεταγωγικών αεροσκαφών, C-130, με το σκεπτικό ότι η εταιρεία έχει καθυστερήσει θεαματικά να υλοποιήσει το έργο της και να παραδώσει τα αεροσκάφη στην Πολεμική Αεροπορία.

Άφησε να εννοηθεί, επίσης, ότι το υπουργείο Άμυνας κλίνει υπέρ του να δοθεί το έργο της συντήρησης τριών C-130 σε ισραηλινή εταιρεία. Κάτι, το οποίο φημολογείται πολλούς μήνες τώρα.

«Όταν σκεφτόμαστε για Ισραήλ, δεν στερούμε δουλειά από την ΕΑΒ», είπε, διότι η εταιρεία καθυστερεί. Δεν ισχύει, λοιπόν, όπως ισχυρίστηκε ο ίδιος ότι «τους παίρνουμε τη δουλειά, την οποία άλλωστε δεν βγάζουν».

Όπως και να’ χει, εξήγησε, ακόμη δεν έχει αποφασιστεί πότε θα κατατεθεί συγκεκριμένη πρόταση στη Βουλή. Θα εξαρτηθεί, πρόσθεσε, και από τις υποσχέσεις που έχει δώσει η διοίκηση της ΕΑΒ για το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των αεροσκαφών. Για την υλοποίηση του οποίου, πάντως, ο ίδιος εξέφρασε αμφιβολίες.

Ευχολόγια για Rafale, Belh@rra

Παραδέχτηκε ότι πράγματι είναι «ευχολόγιο» οι προβλέψεις των ελληνο-γαλλικών συμφωνιών για να δοθούν δουλειές στις ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες, στο πλαίσιο των μεγάλων αγορών των μαχητικών αεροσκαφών, Rafale και των φρεγατών, Belh@rra.

Ουσιαστικά, επιβεβαίωσε ότι η κατασκευάστρια των Rafale, Dassault, δεν πρόκειται να δώσει καμία δουλειά σε ελληνική εταιρεία, ενώ όσον αφορά την κατασκευάστρια των φρεγατών, Group Naval, είπε ότι το «ξέρει, αλλά δεν έχει κάνει προτάσεις για επενδύσεις» και για συνεργασία με ελληνικές εταιρείες.

Αντίθετα, πρόσθεσε, προτάσεις έχει κάνει η ιταλική, Fincantieri. Ως γνωστόν, η εταιρεία η οποία αποτελεί συγκοινωνούν δοχείο με την αμερικανική, Lockheed Martin, φέρεται να ενδιαφέρεται για το σχεδιαζόμενο πρόγραμμα της κορβέτας του ΠΝ και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ανέφερε ακόμη ότι τρεις κορβέτες θα ναυπηγηθούν σε ελληνικά ναυπηγεία, ενώ η μια, η πρότυπη, σε ξένο.

Ενδιαφέρον έχει, πάντως, ο ισχυρισμός του ότι, για να υπάρξει ουσιαστικό αντίκρυσμα επενδύσεων σε ελληνικά ναυπηγεία, θα χρειαστεί μια διετία. Κάτι που γεννά εύλογα και σοβαρά ερωτηματικά ως προς την -αμφιλεγόμενη- διαχείριση που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση στο θέμα των Ναυπηγείων.

F-16 Block 50

Αναφερόμενος στο θέμα του εκσυγχρονισμού των F-16 στην εκδοχή Viper (Lockheed Martin), πρόγραμμα που συμφωνήθηκε με τις ΗΠΑ επί Τραμπ-ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός Άμυνας υποστήριξε ότι «δεν έχουμε κανένα πρόβλημα» και προχωρά κανονικά.

Όσον αφορά τη μετατροπή των Block 50 σε Block 52, με τα «κομμάτια» δηλαδή που θα αφαιρεθούν από τα Block 52 κατά τη μετατροπή τους σε Viper και θα μεταφερθούν στα Block 50, ο ίδιος είπε ότι θα έρθει και αυτό στη Βουλή. Σημείωσε, όμως, ότι από το πρόγραμμα θα εξαιρεθούν δύο προγράμματα που ήθελε, όπως ο ίδιος υποστήριξε, να εντάξει σε αυτό η ΠΑ.

Να σημειωθεί πως, σύμφωνα με πληροφορίες, όταν προ μηνών ο υπουργός Άμυνας επιχείρησε να καταθέσει το πρόγραμμα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, υπήρξαν ισχυρές ενστάσεις λόγω του υψηλού κόστους του, με αποτέλεσμα να το πάρει πίσω.

Οι ενστάσεις στηρίζονταν στο επιχείρημα ότι, βάσει παλαιότερων υπολογισμών, το κόστος του έργου ήταν σημαντικά κατώτερο από αυτό που παρουσιάστηκε στη Βουλή τώρα.

antinews.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις