Σε συνέχεια του σόου του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος… έβγαλε την υποχρέωση ανακοινώνοντας τάχα «σκληρά» μέτρα κατά της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας με φόντο τις εγκληματικά υψηλές τιμές (και) στο βρεφικό γάλα, ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, ανέλαβε να εξειδικεύσει την τετράδα των παρεμβάσεων της Κυβέρνησης αναφορικά και με συγκεκριμένα προϊόντα.
Όπως και οι προηγούμενες «παρεμβάσεις», έτσι και αυτή κινείται περισσότερο στη λογική της επικοινωνίας παρά της ουσίας και της βοήθειας των νοικοκυριών, με την Κυβέρνηση αν αρνείται πεισματικά να προχωρήσει σε καίρια βήματα.
Ειδικά για το μέτρο που αφορά το βρεφικό γάλα, την επιβολή δηλαδή πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους, η κοροϊδία δεν έχει προηγούμενο, μιας και ως γνωστόν, οι πολυεθνικές, ρυθμίζουν από μόνες τους το υποτιθέμενο κόστος του προϊόντος, κάνοντας μία απλή υπερτιμολόγηση κατά την εισαγωγή!
Σύμφωνα λοιπόν με τον κ.Σκρέκα, θα ισχύσουν (σ.σ. Μάρτιο και βλέπουμε) τα εξής:
- Μείωση κατά 30% των παροχών των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ, ώστε η μείωση αυτή να μεταφερθεί στην τελική τιμή καταναλωτή. Το μέτρο αφορά τις κατηγορίες απορρυπαντικά καθαριστικά, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες. Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου που θα νομοθετηθεί άμεσα θα γίνεται από τη ΔΙΜΕΑ και ως βάση των παροχών θα χρησιμοποιηθεί ο μέσος όρος των εκπτώσεων της τελευταίας κλεισμένης χρήσης των εταιρειών.
- Αποτρέπονται αδικαιολόγητες ανατιμήσεις σε προμηθευτές. Δεν θα μπορούν να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες όταν τα προϊόντα έχουν ανατιμηθεί εντός του προηγούμενου τριμήνου. Ως βάση θα χρησιμοποιηθεί η σημερινή τιμή.
- Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι (σε όλο το λιανεμπόριο) για οπωροκηπευτικά και κρέατα. Οι προμηθευτές θα πωλούν σε καθαρές τιμές και θα προβλέπεται πιστωτικό τιμολόγιο έως 3% για επιστροφή προϊόντων ή για φύρα προϊόντος. Σημειώνεται ότι το μέτρο είμαι μόνιμο.
- Επιβάλλεται πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για τα βρεφικά γάλατα. Το μεικτό περιθώριο αφορά στο άθροισμα του λειτουργικού κόστους και του εμπορικού κέρδους έως 7%.«Τα μέτρα αυτά θα πρέπει να εφαρμοστούν εντός Μαρτίου το αργότερο. Δίνουμε ένα χρόνο περίπου 40-50 ημέρες για να προσαρμόσουν οι προμηθευτικές εταιρείες τις εμπορικές πολιτικές και τις νέες τιμές και αυτές να περάσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ», είπε ο κ.Σκρέκας για τη νέα επικοινωνιακή φούσκα της Κυβέρνησης…
newsbreak.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις