Ο νέος νόμος για τον ΟΣΕ που θα παρουσιάσει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο ο υφυπουργός Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης, αλλά και οι εξελίξεις στην υπόθεση των Τεμπών με την νέα δικογραφία για τον Κώστα Καραμανλή αναμένεται να κυριαρχήσουν στην επικαιρότητα την εβδομάδα που μας έρχεται. Και φυσικά όλοι περιμένουν να δουν την τροπή που θα πάρει η υπόθεση Καραμανλή εαν δηλαδή θα στηθεί Προανακριτική Επιτροπή  για τον πρώην υπουργό Μεταφορών ή θα παραπεμφθεί, όπως ο Χρήστος Τριαντόπουλος, απευθείας στον φυσικό δικαστή.

Η σημερινή μέρα είναι ιδιαίτερα σημαντική για την κυβέρνηση καθώς δύο χρόνια μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών ο αρμόδιος υπουργός θα πρέπει να αποδείξει ότι  τα όσα λέει όλο το τελευταίο διάστημα περί  μεταρρύθμισης του σιδηρόδρομου  και εκσυγχρονισμού  του ΟΣΕ,  θα γίνουν πράξη. Άλλωστε το Μέγαρο Μαξίμου έχει δεσμευθεί ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2027.

Στο πλαίσιο αυτό η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, θα παρουσιάσουν την πρόταση τους η οποία θα βασίζεται στο μοντέλο που υιοθετήθηκε για τον εκσυχρονισμό της ΔΕΗ.

Σύμφωνα με πληροφορίες  το  νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ στον τομέα της ασφάλειας προβλέπει:

  • Την ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας της κυκλοφορίας στο δίκτυο.
  • Την τοποθέτηση πομποδέκτη σε όλα τρένα, ώστε να φαίνεται το στίγμα του σε πραγματικό χρόνο.
  • Την επαναφορά του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, που έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια.
  • Παραμονή δύο μηχανοδηγών σε κάθε δρομολόγιο με τοποθέτηση κάμερας μέσα στην καμπίνα του μηχανοδηγού.

Παράλληλα, αναμένεται να αυστηροποιηθεί ο κανονισμός λειτουργίας του Ο.Σ.Ε. καθώς τα όσα αποκαλύφθηκαν  για τα ρουσφέτια και τις διευκολύνσεις που έγιναν στον μοιραίο σταθμάρχη έχουν στοιχίσει ιδιαίτερα στην κυβέρνηση.

Οι ίδιες πηγές λένε ότι  ανάλογα με την παράβαση που θα σημειώνεται (υψηλού και μεσαίου κινδύνου) θα προβλέπονται ποινές μέχρι και για απόλυση. Για τις μικρότερες θα υπάρχει επανεκπαίδευση. Ακόμα θα προβλέπονται αυστηρότερα φίλτρα αξιολόγησης για τους εργαζόμενους, ακόμη και ψυχομετρικά τεστ και τεστ για τυχόν χρήση ναρκωτικών ουσιών.

Σε ότι αφορά τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό σιδηρόδρομο οπως  η Hellenic Train, θα προχωρούν σε διακοπή της συνεργασίας στην περίπτωση καταχρηστικών και αντιδεοντολογικών ενεργειών ή και μη τήρησης των συμφωνηθέντων στις συμβάσεις.

Ένα μεγάλο κεφάλαιο είναι η συντήρηση του δικτύου. Σε αυτό το κομμάτι σύμφωνα με όσα είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρόκειται να δοθεί έμφαση   στον τρόπο µε τον οποίο ο Ο.Σ.Ε. θα κάνει την υποστήριξη και τη συντήρηση των δικτύων, με την κυβέρνηση,  να προκρίνει τη λύση, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, της διακρατικής συμφωνίας με σημαντικό ξένο οργανισμό, με μεγάλη εμπειρία. Φυσικά με βάση τα πρότυπα της ΔΕΗ θα υπάρξει αναπροσαρμογεί των μισθών στα golden boys   καθώς  αναμένεται να  εξαιρεθούν από τις προβλέψεις του Ενιαίου Μισθολογίου

Ακόμα  θα γίνουν fast track προσλήψεις, -μέσω  Α.Σ.Ε.Π.- καθώς ο στόχος είναι  2.000 οργανικές θέσεις στον Ο.Σ.Ε,, με ενίσχυση και της Ρ.Α.Σ. και του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ, με στελέχη ευρωπαϊκού επιπέδου.

Εν τω μεταξύ τα επόμενα εικοσιτετράωρα  αναμένεται να φτάσει στην Βουλή νέα δικογραφία από το Εφετείο Λάρισας για τον Κώστα Καραμανλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η δικογραφία αυτή δεν έχει να κάνει με την σύμβαση   717 αλλά  με τα θέματα ασφάλειας του σιδηρόδρομου. Μάλιστα μέσα στην δικογραφία υπάρχει υπηρεσιακό σημείωμα, το οποίο είχε κοινοποιηθεί στον Κώστα Καραμανλή και αναφερόταν στα προβλήματα που. Υπήρξαν στον σιδηρόδρομο τόσο στις υποδομές όσος και στην έλειψε προσωπικού.

Φυσικά το πως θα διαχειριστεί η κυβέρνηση και αυτή την υπόθεση έχει την σημασία της καθώς η τακτική Τριαντοπούλου αναμένεται να ξεκινήσει νέο γύρω αντιπαράθεσης με τα κόμματα της αντιπολίτευσης .

topontiki.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις