«Αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας, θα είχε αποφευχθεί όλο αυτό»

Τις ανατριχιαστικές στιγμές που εκτυλίχθηκαν το πρωί της Παρασκευής όταν δύο συρμοί του προαστιακού γεμάτοι επιβάτες κινούνταν στην ίδια γραμμή και παρά λίγο να συγκρουστούν, περιγράφει ο μηχανοδηγός, Δημήτρης Κουτσιαύτης, προκαλώντας «μούδιασμα» στο πανελλήνιο.

Όλα συνέβησαν όταν η επιβατική αμαξοστοιχία 1210 ξεκίνησε από τον Σταθμό Αθηνών με προορισμό το αεροδρόμιο ενώ την ίδια ώρα στους Αγίους Αναργύρους, η επιβατική αμαξοστοιχία 1307 που έχει ξεκινήσει από Κιάτο περιμένει εντολή να φύγει προς Αθήνα με τελικό προορισμό τον Πειραιά. Λίγο πιο κάτω από τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων οι δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες θα έμπαιναν σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης, ενώ κινούνται με 60χλμ την ώρα.

«Την Παρασκευή πραγματοποιούσα το δρομολόγιο 1210, Πειραιάς – Αεροδρόμιο. Υπήρχε ολιγόλεπτη καθυστέρηση λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης. Έφτασα στην Αθήνα, στον σταθμό Λαρίσης, έγινε αποβίβαση και επιβίβαση των επιβατών. Μου δόθηκαν τα απαραίτητα έγγραφα και συγκεκριμένα το 1001. Ο σταθμάρχης του σταθμού της Αθήνας έκαναν σινιάλο, αποχώρησα από Αθήνα, κάνοντας την αναγγελία ως έπρεπε», ανέφερε ο μηχανοδηγός Δημήτρης Κουτσιαύτης και συνέχισε:

«Ανέφερα τα εξής, ότι η 1210 αναχωρεί από Αθήνα και σε μονή γραμμή προς Αγίους Αναργύρους. Στην πορεία και πριν τη μηχανογραφική διάβαση ακούω τον συνάδελφο μηχανοδηγό της 1307 να ρωτάει το ΣΚΑ τι περιμένει. Απάντηση δεν πήρε. Ξαναρωτάει ο συνάδελφος μηχανοδηγός, τότε απάντησε το ΣΚΑ ‘1307 σε μονή γραμμή για την Αθήνα’. Τότε αντιλήφθηκα ότι τον έστελνε πάνω μας».

Όπως είπε ο μηχανοδηγός, προχώρησε σε πέδη της αμαξοστοιχίας, ενώ ενημέρωσε τον συνάδελφό του, προλαβαίνοντας την παρ’ ολίγον τραγωδία.

«Προχώρησα σε πλήρη πέδηση για μείωση ταχύτητας, αλλά και ταυτόχρονα να μην καταλάβουν οι επιβάτες ότι υπάρχει κίνδυνος. Αν έβλεπα τα χειρότερα, ήμουν σε ετοιμότητα χρήσης ακαριαίας πέδης και να κινηθώ προς τα πίσω. Μέσω ασυρμάτου του φώναξα ‘1307 σταμάτα, έχω φύγει εδώ και ώρα από Αθήνα’. Αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας, θα είχε αποφευχθεί όλο αυτό», κατέληξε ο μηχανοδηγός.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ

Με ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ επιβεβαιώνει ότι δύο αμαξοστοιχίες με αντίθετη κατεύθυνση κινούνταν στην ίδια γραμμή, ενώ η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης τονίζει ότι δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας και ότι η μετωπική σύγκρουση δεν σημειώθηκε, χάρη στην έγκαιρη αντίδραση του μηχανοδηγού.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ, δόθηκε εντολή έρευνας για το περιστατικό, ενώ ο ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε εντολή να αναχωρήσει η δεύτερη αμαξοστοιχία τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

«Αναφορικά με περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2024, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, ο ΟΣΕ τονίζει τα εξής:

Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.

Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.

Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στην μονή γραμμή.

Ενέργειες

Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:
• Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.
• Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.
• Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.
• Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.

Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών».

newsbreak.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις