Ένα από τα δύο τάνκερ είναι γνωστό ότι χρησιμοποιείται για τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου κατά παράβαση των κυρώσεων των ΗΠΑ – Ωστόσο η Τεχεράνη διαψεύδει ότι μετέφεραν δικό της πετρέλαιο

Η ακτοφυλακή της Μαλαισίας δήλωσε το Σάββατο πως ένα από τα δύο μεγάλα δεξαμενόπλοια που ενεπλάκησαν σε σύγκρουση, η οποία προκάλεσε πυρκαγιά και στα δύο, έφυγε από το σημείο του ατυχήματος και φέρεται να έχει απενεργοποιήσει το σύστημα εντοπισμού του.

Η ακτοφυλακή ανέφερε πως παρακολουθεί τη θέση του δεξαμενόπλοιου Ceres I, που φέρει σημαία Σάο Τομέ και Πρίνσιπε και φέρεται να βρίσκεται εντός των χωρικών υδάτων της Μαλαισίας.

Το Ceres I ενεπλάκη σε σύγκρουση η οποία αναφέρθηκε νωρίς την Παρασκευή (19/7), με το υπό σημαία Σιγκαπούρης δεξαμενόπλοιο Hafnia Nile περίπου 55 χλμ. βορειοανατολικά του νησιού Πέντρα Μπράνκα της Σιγκαπούρης, όπως ανέφερε η Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA).

This morning, two tankers, the HAFNIA NILE and CERES I, caught fire off the coast of #Singapore. AIS data visualised with the MarineTraffic playback tool appears to show a collision northeast of the Singaporean island of Pedra Branca.

Two injured crew members were flown to… pic.twitter.com/Gwc9w6okqE

— MarineTraffic (@MarineTraffic) July 19, 2024

Από τα 40 μέλη του πληρώματος του Ceres I, ανέφερε η MPA, 14 απομακρύνθηκαν με ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας της Σιγκαπούρης ενώ τα υπόλοιπα 26 διεξήγαγαν επιχειρήσεις κατάσβεσης της πυρκαγιάς πάνω στο πλοίο.

Η κινεζική πλοιοκτήτρια εταιρία του Ceres I απάντησε σε σχόλια χθες και σήμερα.

Και τα 22 μέλη του πληρώματος του Hafnia απομακρύνθηκαν από το πλοίο και έφθασαν στη Σιγκαπούρη, ανέφερε χθες η εταιρία που το διαχειρίζεται.

Η Hafnia, η εταιρία που διαχειρίζεται το Hafnia Nile, δήλωσε χθες πως ένα ρυμουλκό βρίσκεται στην περιοχή προκειμένου να συνδράμει το πλοίο, με ειδικά ρυμουλκά να σπεύδουν στο σημείο προκειμένου να συνδράμουν τις προσπάθειες κατάσβεσης της πυρκαγιάς.

Οι ακριβείς συνθήκες που οδήγησαν στο συμβάν δεν είναι γνωστές.

Η MPA δεν έχει απαντήσει σε αίτημα για σχόλια.

Το Ceres 1 είναι ένα πολύ μεγάλο (VLCC) δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου, το οποίο σύμφωνα με δεδομένα εντοπισμού πλοίων μετέφερε περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια ιρανικού αργού.

Ωστόσο το υπουργείο Πετρελαίου του Ιράν ανέφερε σήμερα ότι ούτε το ένα ούτε το άλλο πλοίο μετέφεραν ιρανικό αργό.

Η περιοχή όπου αγκυροβόλησε το Ceres 1 είναι γνωστό ότι χρησιμοποιείται από πλοία του λεγόμενου σκοτεινού στόλου για τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου κατά παράβαση των κυρώσεων των ΗΠΑ, επισήμανε η Μισέλ Βίεζε Μπόκμαν, αναλύτρια στη Lloyd’s List Intelligence.

Ο Ματ Στάνλεϊ από την EMEA & APAC/Kpier, δήλωσε την Παρασκευή πως το Ceres 1 έχει ενταχθεί στον ‘σκοτεινό στόλο’ πολλές φορές — αναφερόμενος στις περιπτώσεις όπου τα πλοία κλείνουν τους αναμεταδότες εντοπισμού τους.

Το ικανότητας 74.000 τόνων νεκρού φορτίου δεξαμενόπλοιο Hafina Nile μετέφερε περίπου 300.000 βαρέλια νάφθας, σύμφωνα με δεδομένα εντοπισμού πλοίων των Kpler και LSEG

Η Σιγκαπούρη είναι ο μεγαλύτερος κόμβος της Ασίας για το εμπόριο πετρελαίου και το μεγαλύτερο παγκοσμίως λιμάνι εφοδιασμού με καύσιμα. Τα νερά που την περιβάλλουν είναι ζωτικής σημασίας εμπορικοί δίαυλοι ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και μεταξύ των πιο πολυσύχναστων θαλάσσιων διαδρόμων στον κόσμο.
ΑΠΕ-ΜΠΕ-protothema.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις