Τον λογαριασμό στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) για τα τέλη κυκλοφορίας που θα νοικιαστούν θα στείλουν οι ανάδοχοι της μίσθωσης των 300 λεωφορείων με leasing, τα οποία θα ενταχθούν στον στόλο της εταιρίας για την ενίσχυση των δρομολογίων.
Το ζήτημα, το οποίο είχε ανακύψει τις παραμονές των Χριστουγέννων με την ψήφιση του νομοσχεδίου – σκούπα, το οποίο περιείχε ρυθμίσεις για την προστασία της Δημόσιας Υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας, επανέρχεται στη Βουλή, αυτή τη φορά με τη μορφή ερώτησης 28 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία προς τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Οι βουλευτές κάνουν λόγο για «δώρο στους προμηθευτές οχημάτων χρηματοδοτικής μίσθωσης στην ΟΣΥ» τονίζοντας ότι:
- Το κόστος ενοικίασης των 300 οχημάτων ανέρχεται στα 30,2 εκατ. ευρώ πλέον Φ.Π.Α. για τρία έτη.
- Παρότι η προκήρυξη της ΟΣΥ Α.Ε. ανέφερε ότι τις ευθύνες ταξινόμησης, αδειών κυκλοφορίας, έκδοσης πινακίδων, τελών κυκλοφορίας και ασφάλισης αστικής ευθύνης, αναλαμβάνει εξολοκλήρου ο ανάδοχος, με τροπολογία που πέρασε παραμονές των Χριστουγέννων το κόστος για τα τέλη κυκλοφορίας μεταφέρεται για πληρωμή στην ΟΣΥ Α.Ε και με τον τρόπο αυτό ο ανάδοχος απαλλάσσεται από ένα κόστος 456.000 ευρώ, σημειώνουν οι βουλευτές.
- Στο σχετικό άρθρο του ψηφισμένου πλέον νόμου αναφέρεται ότι «οι άδειες κυκλοφορίας που χορηγούνται σύμφωνα με την παρ. 1 ισχύουν για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών. Μετά την παρέλευση του χρονικού διαστήματος χορηγούνται οι οριστικές άδειες κυκλοφορίας, αφού καταβληθούν από την Ο.ΣΥ. Α.Ε. τα προβλεπόμενα τέλη κυκλοφορίας και εφόσον υποβληθεί εντός του ως άνω διαστήματος τεχνική μελέτη μηχανολόγου μηχανικού».
Ουσιαστικά με τη διάταξη αυτή – όπως επισημαίνεται στην ερώτηση – μεταβιβάζεται η ευθύνη για τα τέλη κυκλοφορίας στην ΟΣΥ, απαλλάσσοντας τον ανάδοχο από την παραπάνω υποχρέωση.
Οι ερωτώντες βουλευτές στο κείμενο της ερώτησής τους, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του αρμόδιου τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του κόμματος, Νίκου Παππά, και του αναπληρωτή τομεάρχη Χρήστου Γιαννούλη, ρωτούν αν στις τεχνικές προδιαγραφές της προκήρυξης της ΟΣΥ Α.Ε. συμπεριλαμβάνεται η υποχρεωτική ύπαρξη ανοιγόμενων πλευρικών παραθύρων στα εν λόγω οχήματα, όπως ορίζει ο νόμος και ζητούν οι -σχετικές με την πανδημία- εγκύκλιοι για ανοιχτά παράθυρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Επισημαίνουν ότι η ύπαρξη ή μη ανοιγόμενων πλευρικών παραθύρων παραμένει αδιευκρίνιστη, την ώρα που η ισχύουσα υπουργική απόφαση (ΥΑ 37492/1795/2003 -ΦΕΚ Β/922/4.7.2003 «Καθορισμός τύπων και τεχνικών προδιαγραφών λεωφορείων για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία τους ως αστικών, υπεραστικών και ημιαστικών) προβλέπει ότι «Η συνολική ανοιγόμενη επιφάνεια των πλευρικών παραθύρων είναι, κατ’ ελάχιστο, το 17% της συνολικής υαλόφρακτης επιφάνειας των πλευρικών παραθύρων, μη συνυπολογιζομένων των επιφανειών των φεγγιτών επάνω από τις θύρες επιβατών και οδηγού καθώς και της επιφανείας του παραθύρου του οδηγού».
Παράλληλα για την κυκλοφορία των οχημάτων με ανοιχτά παράθυρα υπάρχει αντίστοιχη σύσταση, που έχει σταλεί με ηλεκτρονική αλληλογραφία (e- mail) από 15/05/20 στο συνδικάτο εργαζομένων στον ΟΑΣΑ από τη Γραμματεία Διοίκησης, αλλά και εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Υγείας, με ημερομηνία 13/11/2020 στην οποία δεν υπάρχει περιθώριο παρερμηνείας, εφόσον τονίζει πως: «Επισημαίνεται ότι, για λόγους προστασίας από τη μετάδοση του κορονοϊού, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση τα παράθυρα των οχημάτων να είναι συνεχώς ανοιχτά, από την αφετηρία και καθ’ όλη τη διάρκεια των διαδρομών, για επαρκή αερισμό ταυτόχρονα ή και ανεξαρτήτως της χρήσης του κλιματισμού».
ethnos.gr
INTIME
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις