Ο Αλέξης Τσίπρας διάλεξε να μην ασκήσει κριτική ενώ καταμετρώνται νεκροί, όμως θα “πάρει πάνω του” το ζήτημα της ανάδειξης των πραγματικών αιτίων του δυστυχήματος στα Τέμπη. Σεβασμός στα θύματα αλλά και στην αλήθεια διαμηνύει η Κουμουνδούρου

Το δρόμο του να μην «κάνει πολιτική» ενώ καταμετρώνται ακόμη οι νεκροί του δυστυχήματος στα Τέμπη επέλεξε χθες ο Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ, παρά το ότι η αξιωματική αντιπολίτευση είδε τον πρωθυπουργό να προδικάζει τους λόγους της τραγωδίας στο διάγγελμα του, με την αναφορά σε «ανθρώπινο λάθος». Όμως θα είναι ο ίδιος ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ που σήμερα αλλά και τις επόμενες ημέρες θα αναλάβει την ευθύνη της ανάδειξης των πραγματικών αιτίων και των ευθυνών. Με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.

ΣΥΡΙΖΑ: Έρχεται η ώρα των ευθυνών
Ο Αλέξης Τσίπρας στον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη
ADVERTISING

Θα ειπωθούν όλα την σωστή ώρα

Το πνεύμα αυτό εξέφρασε άλλωστε και η ανακοίνωση που εξέδωσε χθες ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέροντας μεταξύ άλλων πως «ο σεβασμός στα θύματα προϋποθέτει σεβασμό στην αλήθεια» και τονίζοντας πως «όλα θα ειπωθούν στη σωστή ώρα». Στην αξιωματική αντιπολίτευση διαπιστώνουν πως από σχεδόν από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση παράλληλα με την –αυτονόητη- οργάνωση της διάσωσης επιζώντων και περίθαλψης τραυματιών, σχεδίασε την επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας με όρους προπαγάνδας. Εκεί αποδίδουν στελέχη του κόμματος περιεχόμενο του διαγγέλματος του Κυριάκου Μητσοτάκη, ακόμη και τους ισχυρισμούς περί συγγενών των αγνοουμένων που φέρονται να επαναλαμβάνουν τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς. Μάλιστα στην Κουμουνδούρου επισημαίνουν το ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε ήδη προγραμματίσει προεκλογική φιέστα με το ζήτημα της ηλεκτρονικής εποπτείας των σιδηροδρομικών δικτύων με επίσκεψη στο Κέντρο Τηλεχειρισμού της Θεσσαλονίκης το οποίο αναγκάστηκε προφανώς να αναβάλει μετά το δυστύχημα.

Το έργο που δεν ολοκληρώθηκε

Η αξιωματική αντιπολίτευση αναμένεται – μεταξύ άλλων – να ασκήσει κριτική στην κυβέρνηση για την μη υλοποίηση των έργων σηματοδότησης και τηλεχειρισμού της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Δηλαδή το επόμενο στάδιο του έργου της διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής που παρέδωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ένα έργο που δεν ολοκληρώθηκε παρά το ότι υπήρχε άπλετος χρόνος ενώ η κυβέρνηση είχε και την πίεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ζητούσε την επιστροφή των σχετικών κονδυλίων που είχαν εγκριθεί.

Αυτά ενώ επί ΣΥΡΙΖΑ είχε πραγματοποιηθεί η προεργασία και είχαν ασκηθεί πιέσεις στην ανάδοχο εταιρία ώστε να παραδώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Επίσης καταλογίζεται στην κυβέρνηση Μητσοτάκη η συνειδητή εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου παρά τις συνεχείς καταγγελίες των σωματείων των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο.

Ανάδειξη του θέματος επι 3 χρόνια

Στην Κουμουνδούρου πάντως ήδη ψιθυρίζονται οι λέξεις «τεράστιες ευθύνες» και «έγκλημα». Ιδίως από την στιγμή που για τον ΣΥΡΙΖΑ η υπόθεση της κατάρρευσης του σιδηροδρομικού δικτύου ως αποτέλεσμα μιας πολιτικής απαξίωσης που ακολουθήθηκε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, δεν είναι υπόθεση που «ανακαλύφθηκε» μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Αντιθέτως η αξιωματική αντιπολίτευση την τελευταία 3ετία επισημαίνει το πρόβλημα της οριακής κατάστασης του δικτύου με έμφαση στο πρόβλημα της ασφάλειας που δημιουργεί η μη εφαρμογή συστημάτων ηλεκτρονικής παρακολούθησης της τροχιοδρόμησης των συρμών.

Χαρακτηριστική επ’ αυτού είναι η ερώτηση 33 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που κατατέθηκε στις 31 Αυγούστου του 2020 με αφορμή το εκτροχιασμού αμαξοστοιχίας στο δρομολόγιο Κιάτου-Αιγίου Εκεί επισημαίνονταν ότι «η κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής στο σύνολο του δικτύου είναι σήμερα σε οριακό επίπεδο, με αποτέλεσμα, πέρα από το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρει ο σιδηρόδρομος στους επιβάτες, να τίθενται και ζητήματα ασφαλείας και αξιοπιστίας του δικτύου, τα οποία είναι υψίστης σημασίας». Πιο ειδικά μάλιστα γίνονταν αναφορά στο ότι «τα συστήματα ασφαλείας (φωτοσήματα, τηλε-διοίκηση, ETCS) δε λειτουργούν, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να ρυθμίζεται από σταθμάρχη». Μάλιστα ειδικά για το εκτροχιασμό του προαστιακού αναφέρονταν πως «παρά την άμεση αντίδραση του μηχανοδηγού όταν αντιλήφθηκε ότι ο μηχανισμός αλλαγής τροχιάς είχε τοποθετηθεί σε λάθος θέση, αναδεικνύεται ξεκάθαρα ο σημαντικός ρόλος των ηλεκτρονικών συστημάτων, αφού αν τα συστήματα ασφαλείας λειτουργούσαν, το συμβάν δε θα γινόταν». Επίσης στην ίδια ερώτηση σημειώνονταν ότι «στο σύνολο της σιδηροδρομικής υποδομής, τα φωτοσήματα και η τηλεδιοίκηση λειτουργούν σε ελάχιστα τμήματα, ενώ το ETCS που έχει εγκατασταθεί σε όλους τους συρμούς δε λειτούργησε ποτέ».

ΣΥΡΙΖΑ: Έρχεται η ώρα των ευθυνών
Από την συνάντηση του Νίκου Παππά και της Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών τον Νοέμβριο του 2021

Επίσης τον Νοέμβριο του 2021 οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς και Μαριλίζα Ξενογιανακοπούλου σε συνάντησή τους με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών είχαν επισημάνει το κενό ασφάλειας. Όπως τότε είχε επισήμανε ο τομεάρχης Μεταφορών της αξιωματικής αντιπολίτευσης μίλησε για «την υποχρέωση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να συνεχίσει και να ολοκληρώσει τις επενδύσεις που παρέλαβε, να ρίξει το βάρος στη συντήρηση των γραμμών, την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβάτες, την ανάπτυξη του μέσου και τη στελέχωση των κρίσιμων δομών». Η τομεάρχης εργασιακών είχε μιλήσει για την «ασκούμενη νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ» και «την ανάγκη να μπει φρένο στις ιδιωτικοποιήσεις και στη λειτουργία των αγορών χωρίς ρυθμιστικό πλαίσιο και εποπτεία, όπως προκύπτει από την αποδυνάμωση των ρυθμιστικών αρχών και των ελεγκτικών μηχανισμών. Επεσήμανε την ανάγκη ενίσχυσης του ΟΣΕ με προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού».

Γεράσιμος Λιβιτσάνος

news247.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις