Πολλοί Θεσσαλονικείς ήταν νέοι και ..γέρασαν περιμένοντας να κυλήσει στις ράγες το Μετρό στην συμπρωτεύουσα. Ένα έργο που εγγράφηκε για πρώτη φορά στον προϋπολογισμό το 1976 επί Κων/νου Καραμανλή, σκάφθηκε για λίγα μέτρα το 1987 μένοντας στην ιστορία ως η «τρύπα» του Κούβελα (δήμαρχος της πόλης) και τελικώς ολοκληρώθηκε και εγκαινιάστηκε 48 χρόνια μετά από τον Κυρ. Μητσοτάκη.
Το εμβληματικό έργο- κόστους 3 δισ -φιλοδοξεί να βάλει τη Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο της Ευρώπης επιστρέφοντας κομμάτι από την χαμένη αίγλη της και ταυτόχρονα να βοηθήσει την κυβέρνηση να ανακτήσει την παλιά της κομματική «αίγλη» στη Β. Ελλάδα.
Θα τα καταφέρει;
Πρόβλημα οι εκλογικές διαρροές στην Β. Ελλάδα
Ο εντυπωσιακός αρχαιολογικός χώρος στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό για τον οποίο θα καμαρώνουν κάτοικοι και επιβάτες έχει να αντιμετωπίσει χρόνιες παθογένειες της Ν.Δ. που έφθασαν να της στοιχίσουν εκλογικά πολλές πολύτιμες (πλέον) μονάδες..
Μέσα σε έναν χρόνο από τις εθνικές εκλογές του 2023 μέχρι τις ευρωεκλογές του 2024 η Ν.Δ. απώλεσε το 10,95% της εκλογικής της δύναμης στην Α΄ Θεσσαλονίκης και το 12,96% στην Β΄ Θεσσαλονίκης. Το σοβαρό πλήγμα στον σκληρό πυρήνα των ψηφοφόρων της καρπώθηκαν ο Κ. Βελόπουλος, ο Δ. Νατσιός ενώ στην παρέα των κομμάτων που ποντάρουν στους «δυσαρεστημένους» δεξιούς ψηφοφόρους έχει προστεθεί και η Φωνή Λογικής της Αφρ. Λατινοπούλου.
Δεν είναι τυχαίο ότι και οι τρεις έλκουν την καταγωγή τους από την Θεσσαλονίκη και την Β. Ελλάδα.
Τα «αναχώματα»
Το φυσικό κομματικό ανάχωμα της ΝΔ.- ο Κ. Καραμανλής- έχει «υποχωρήσει» σταδιακά φτάνοντας στο σημείο να κρατάει πλέον διακριτές αποστάσεις από την σημερινή Ν.Δ. με αποτέλεσμα οι διαρροές να διευρύνονται.
Η αλήθεια είναι ότι η μενταλιτέ της Β. Ελλάδας διαφέρει πολύ από αυτή των Αθηνών με το πάγιο παράπονο των Βορειοελλαδιτών για υποεκπροσώπηση να είναι κυρίαρχο χρόνια τώρα.
Ωστόσο, όσοι γνωρίζουν καλά την κομματική ανθρωπογεωγραφία της Ν.Δ. εκτιμούν ότι οι διαρροές ψηφοφόρων στη Β. Ελλάδα συνεχίζονται και αποδίδονται σε συγκεκριμένες αιτίες (επιπλέον της ακρίβειας) , ορισμένες από τις οποίες θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί ή διορθωθεί νωρίτερα.
Οι αιτίες
Πρώτος λόγος, η έλλειψη ισχυρής εκπροσώπησης Βορειοελλαδιτών στην Κυβέρνηση. Αν εξαιρέσει κανείς τον υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής Ν. Παναγιωτόπουλο και δύο ή τρεις υφυπουργούς από την Θεσσαλονίκη (Κ. Γκιουλέκας, Έλενα Ράπτη και Δ. Βαρτζόπουλος) η Β. Ελλάδα από τη Θεσσαλία και πάνω (κυρίως στην Μακεδονία και την Θράκη) εκτιμάται ότι υποεκπροσωπείται. Το αντεπιχείρημα του Μεγάρου Μαξίμου ότι κορυφαίοι υπουργοί ή κυβερνητικά στελέχη όπως οι Άκης Σκέρτσος, Μ. Χρυσοχοίδης και Γ. Φλωρίδης) προέρχονται από την Β. Ελλάδα είναι σωστό αλλά όπως λένε βουλευτές της Ν.Δ. «δεν εγγράφονται στην «ψυχή» του παραδοσιακού Νεοδημοκράτη».
Δεύτερος λόγος που έχει εντείνει το κλίμα «καχυποψίας» είναι τα εθνικά θέματα στα οποία οι Βορειοελλαδίτες έχουν ιδιαίτερη ευαισθησία. Εδώ κύριο ρόλο έχει παίξει η δημόσια κριτική που έχουν ασκήσει οι δύο πρώην πρωθυπουργοί Αντώνης Σαμαράς και (κυρίως) Κ. Καραμανλής. Καχυποψία που έχει μετατραπεί σε κομματική ένταση μετά τη διαγραφή Σαμαρά.
Στους παλιούς βουλευτές της ΝΔ «χτύπησε» περίεργα και η απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Ν. Ταχιάου να ανοίξει μέτωπο πρόσφατα και με τους οπαδούς του Άρη. «Ήταν που ήταν στραβό το κλίμα με τους οπαδούς του ΠΑΟΚ στράβωσε και με τους Αρειανούς» λένε γνωρίζοντας ότι στη Θεσσαλονίκη το «οπαδικό» πολλές φορές ταυτίζεται με το «κοινωνικό», ανεξαρτήτως της σωστής προσέγγισης ότι καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να απειλείται.
Λύση ο …ανασχηματισμός
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο Μαξίμου φαίνεται να έχει ληφθεί η απόφαση να μπουν «αναχώματα» στις εκλογικές εκροές. Εκτός του ΜΕΤΡΟ και άλλων έργων που προγραμματίζονται στην Β. Ελλάδα , η κυβέρνηση σκέφτεται να αξιοποιήσει στον επόμενο ανασχηματισμό – μετά την εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας -εμβληματικά κομματικά πρόσωπα από την Β. Ελλάδα ελπίζοντας σε κομματική ανάταξη.
dnews.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις