Η δημόσια τοποθέτηση του βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος έρχεται σε κόντρα με την πραγματικότητα αφού χιλιάδες παιδιά μεταναστών και προσφύγων δεν είχαν πρόσβαση στην εκπαίδευση τη χρονιά που πέρασε.

Η νέα σχολική χρονιά άρχισε για τα περισσότερα παιδιά, όμως για ακόμη μια φορά η συμμετοχή στο εκπαιδευτικό σύστημα εκείνων που διαμένουν σε δομές μεταναστών και προσφύγων κάθε άλλο παρά δεδομένη είναι.

Εκτός από τις παθογένειες του συστήματος μάλιστα, τα ανήλικα που βρέθηκαν στη χώρα επειδή οι γονείς τους έφυγαν από εμπόλεμες ζώνες ή οικονομικά εξαθλιωμένες χώρες, έχουν να αντιμετωπίσουν ενίοτε και την στοχοποίηση ακόμη και από το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. Μόλις πριν από δύο εικοσιτετράωρα, ο βουλευτής Κωνσταντίνος Μπογδάνος δημοσίευσε λίστα με τα ονοματεπώνυμα παιδιών νηπιαγωγείου παραθέτοντας σύνδεσμο της ιστοσελίδας της οποίας παλαιότερα ήταν ιδιοκτήτης. Μάλιστα, την κίνησή του αυτή έσπευσε να καλύψει πλήρως, δια της σιωπής του, ο πρωθυπουργός , αφού μέχρι αυτή την ώρα ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος ανήκει ακόμη στην κοινοβουλευτική ομάδα του κυβερνώντος κόμματος, ενώ δεν έχει γίνει κανένα απολύτως σχόλιο από την Νέα Δημοκρατία.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο βουλευτής, κοινοποίησε τη λίστα που εμπεριείχε το κείμενο, κάνοντας λόγο για «κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην οποία έχει περιέλθει η πρωτεύουσα» λόγω του μεταναστευτικού, την ίδια ώρα που ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Νότης Μηταράκης σε έναν πανηγυρικό απολογισμό-ομιλία σε ξενοδοχείο της Χίου ενημέρωνε τους παρευρισκόμενους πως «Την διετία έφυγαν από την χώρα πολλοί περισσότεροι από όσους ήρθαν παράτυπα».

Το 85% των παιδιών που ζουν στους καταυλισμούς έχασαν την σχολική χρονιά που πέρασε

Την ίδια μέρα που συνέβαιναν τα παραπάνω, δύο οργανώσεις, το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες και η Save The Children δημοσίευαν την έκθεσή τους για την πρόσβαση των ανηλίκων στην εκπαίδευση κατά τη σχολική χρονιά που πέρασε, ζητώντας να ληφθεί «επείγουσα δράση από την ελληνική κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την αντιμετώπιση του συγκλονιστικά χαμηλού αριθμού παιδιών προσφύγων που φοιτούν στο σχολείο».

Σύμφωνα με την έκθεση των δύο οργανώσεων, παρά το γεγονός ότι η χώρα έχει λάβει οικονομική ενίσχυση από την Ε.Ε. με σκοπό να παρέχει επαρκή εκπαίδευση σε πάνω από 20.000 παιδιά, την περσινή χρονιά, ελάχιστα από αυτά που ζουν στις δομές των προσφύγων και των αιτούντων άσυλο σε όλη τη χώρα είχαν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα. Συγκεκριμένα, από τα 10.400 παιδιά σχολικής ηλικίας που διαμένουν σε προσφυγικούς καταυλισμούς, το ποσοστό που εκείνων μπόρεσε να παρακολουθήσει μαθήματα ήταν χαμηλότερο από 15%, ενώ από τα παιδιά που διαμένουν στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΚΥΤ) το ποσοστό παρακολούθησης έφτανε στο 0.3%, δηλαδή μόλις 7 παιδιά από τα 2.900.

Μιλώντας για την έκθεση των δύο οργανώσεων, η Συντονίστρια της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Ελληνικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες, Βασιλική Κατριβάνου, σχολίασε στο News 24/7: «Ελπίζουμε ότι με τη νέα σχολική χρονιά όλα τα προσφυγόπουλα θα πάνε στο δημόσιο σχολείο, όπως είναι το δικαίωμα κάθε παιδιού και υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας να το διασφαλίσει. Το κουδούνι πρέπει να κτυπήσει φέτος και για όλα τα παιδιά και μιλάμε για πάνω από 20.000!Περιμένουμε την άμεση λειτουργία των τάξεων υποδοχής και των ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων-απογευματινές τάξεις).Επίσης η ελληνική πολιτεία πρέπει να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για τη μετακίνησή τους, σε αντίθεση με πέρυσι. Ελπίζουμε ότι όλα τα παιδιά είτε μένουν σε σπίτια στον αστικό ιστό, είτε σε καμπ, είτε σε ΚΥΤ (Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης) στα νησιά, είτε στα νέα κλειστά/ ελεγχόμενα κέντρα, είτε στα προαναχωρητικά κέντρα κράτησης (ΠΡΟΚΕΚΑ), όλα τους θα μπορέσουν να πάνε σχολείο. Καμία μορφή μη τυπικής εκπαίδευσης μέσα στα καμπ ή σε άλλα κέντρα δεν μπορεί να υποκαταστήσει το δημόσιο σχολείο και την ένταξη που συντελείται μέσα από αυτό στην ελληνική κοινωνία».

Σε μια χρονιά που λόγω της πανδημίας η πρόσβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα των ανήλικων διαμενόντων στις δομές έγινε ακόμη δυσκολότερη, σύμφωνα με την έκθεση, η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού, ο μη έγκαιρος προγραμματισμός των τάξεων υποδοχής και η έλλειψη μεταφοράς στο σχολείο αποτελούν ζητήματα που παρέμειναν προβλήματα άλυτα σε αρκετές περιοχές στη χώρα.

Επιπροσθέτως ελλιπέστατη ήταν και η πρόνοια για συμμετοχή των παιδιών στην τηλεκπαίδευση την περίοδο που τα σχολεία ήταν κλειστά, αφού η πρόσβασή στο διαδίκτυο και ο υλικός εξοπλισμός στους προσφυγικούς καταυλισμούς ήταν ανεπαρκής.

Υπενθυμίζεται πως στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Συνήγορος του Πολίτη τον περασμένο Απρίλιο. Συγκεκριμένα, στο πόρισμά του, ζητούσε άμεση λήψη μέτρων από τα υπουργεία Μεταναστευτικής Πολιτικής και Παιδείας, αναφέροντας πως με βάση τις καταγραφές που έκανε διαπίστωσε παραβίαση του δικαιώματος των παιδιών στην εκπαίδευση, η οποία συνιστά δυσμενή διάκριση των παιδιών μεταναστών και προσφύγων έναντι των υπολοίπων. Πιο συγκεκριμένα τόνιζε: «ο κύριος όγκος των προσφυγικών πληθυσμών που διαμένουν στις δομές και τα ΚΥΤ του Υπουργείου Μετανάστευσης, παραμένει εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Στον αποκλεισμό ή και κατά περίπτωση την αποσχολειοποίηση συνέτεινε και συντείνει μέχρι σήμερα και η αδυναμία παρακολούθησης μαθημάτων μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

Μάνος Φραγκιουδάκης

news247.gr

photo:Alfavita

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις