Εύλογες απορίες και ερωτήματα γεννά η ξαφνική «επανεμφάνιση» της υπόθεσης του κλεμμένου Πικάσο σε μεμονωμένα μέσα ενημέρωσης, μόλις λίγους μήνες πριν βρεθεί σε δασική περιοχή στο Πόρτο Ράφτη ο πίνακας που είχε κάνει φτερά πριν από εννέα ολόκληρα χρόνια από την Εθνική Πινακοθήκη!

Σύμφωνα με την Espresso, στις 10 Φεβρουαρίου δημοσιεύτηκε στο «Πρώτο Θέμα» ένα κείμενο που χαρακτηρίστηκε τουλάχιστον παράξενο από τους καλά γνωρίζοντες την υπόθεση. Ούτε λίγο ούτε πολύ, το δημοσίευμα προανήγγειλε την… αιφνίδια επανεμφάνιση του κλεμμένου πίνακα, εν όψει των εγκαινίων του ανακαινισμένου κτιρίου της Εθνικής Πινακοθήκης στις 25 Μαρτίου! Υπήρχε, μάλιστα, δήλωση δικηγόρου συλλέκτη έργων τέχνης, ο οποίος απηύθυνε έκκληση στους δράστες της κλοπής να τον επιστρέψουν!

Ομως, το παράξενο δημοσίευμα δεν έμεινε χωρίς συνέχεια. Τη σκυτάλη πήραν στις 12 Φεβρουαρίου τόσο η κρατική ΕΡΤ όσο και το συγκρότημα Μαρινάκη. Αμφότερα τα ρεπορτάζ είχαν όλα τα στοιχεία που συγκροτούν ένα περιπετειώδες και ευπώλητο αφήγημα: Αλλοδαπούς κακοποιούς του κοινού ποινικού δικαίου, μυστηριώδεις ιδιώτες εμπόρους έργων τέχνης, έρευνες των αστυνομικών και της ΕΥΠ, αδιέξοδα, ανατροπές και, στο βάθος, επανεμφάνιση του πίνακα πριν από τα εγκαίνια της Εθνικής Πινακοθήκης! Για λόγους που τώρα μπορεί να γίνουν περισσότερο κατανοητοί, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη φρόντισε να προστεθούν δύο ενδιαφέρουσες νέες διατάξεις στον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα για την αναδιοργάνωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων.

Η πρώτη (άρθρο 54) προβλέπει τη χορήγηση χρηματικής αμοιβής σε όποιον συμβάλλει στην ανάκτηση μνημείων τα οποία κατέχονται παρανόμως, με μια διαδικασία που ορίζεται ως «απόρρητη και εξαιρείται από κάθε υποχρέωση δημοσιότητας, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης». Η δεύτερη διάταξη (άρθρο 55) προβλέπει τα εξής: «Οι συμβάσεις που αφορούν την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς, συσκευασίας και ασφάλισης ανακτηθέντων, ύστερα από παράνομη διακίνηση, πολιτιστικών αγαθών στο πλαίσιο δικαστικού ή εξωδικαστικού συμβιβασμού, στο οποίο τίθεται όρος εμπιστευτικότητας μεταξύ των πλευρών, είναι απόρρητες και εξαιρούνται όλων των προβλέψεων δημοσιότητας (Δι@ύγεια, ΚΗΜΔΗΣ, ΕΣΗΔΗΣ), ανεξαρτήτως της αξίας τους».

Κάποιοι ευφάνταστοι έφτιαξαν, τότε, το σενάριο: Οι έρευνες για τον εντοπισμό του κλεμμένου πίνακα του Πικάσο θα έδιναν ξαφνικά καρπούς, έπειτα από «συντονισμένες» κινήσεις των διωκτικών Αρχών, της υπουργού Πολιτισμού, της μόνιμης διευθύντριας της Πινακοθήκης και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων, αλλά και ιδιωτών, που όλοι μαζί θα αλληλοσυγχαίρονταν για τη μεγάλη «εθνική επιτυχία»!

newsbeast.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις