Γράφει ο Μαύρος Καβαλάρης
Έφτασε λοιπόν αυτή η ώρα που ο Δένδιας από τις εμμονές του και τους άφρονες συμβούλους του, φέρνει για συζήτηση και ψήφιση το πολυνομοσχέδιο – έκτρωμα, με τον καθόλα παραπλανητικό τίτλο «Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή», το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να μετονομαστεί σε «Οδικός Χάρτης Διάλυσης των ΕΔ». Και μόνο ο αριθμός των σχολίων κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης, σε συνδυασμό με τις αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης (τα οποία και θα κριθούν για την τελική τους στάση…), καταδεικνύει ότι το δήθεν «μεταρρυθμιστικό» σχέδιο νόμου δημιουργεί νέα, βαθύτερα και επικίνδυνα αδιέξοδα. Υποβαθμίζει θεσμικά τους αποφοίτους ΑΣΣΥ, διαρρηγνύει τη δομή της στρατιωτικής πυραμίδας και υπονομεύει ευθέως την επιχειρησιακή ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων.
Κυρίαρχο στοιχείο, αν και για πολλούς αποτελεί ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, τα οποία όμως κρύβουν τεράστιο κίνδυνο, είναι οι ρυθμίσεις για τις Νομοθετημένες Οργανικές Θέσεις (ΝΟΘ) των ΕΔ, που μέχρι σήμερα αποτελούσαν ένα θεμελιώδες σημείο αναφοράς περί της στελέχωσης των ΕΔ ανά Γενικό Επιτελείο, ανά Κατηγορία στελεχών και ανά βαθμό ως αναγκαία αλλά όχι απαραίτητα ως ικανή συνθήκη.
Για τους γνωρίζοντες, αλλά και για αυτούς που για πρώτη φορά ακούν το ακρωνύμιο ΝΟΘ, επισημαίνω ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αφορούν κυρίως Αξιωματικούς προερχόμενους από ΑΣΕΙ, για τους οποίους ήρθε ή ώρα να πέσουν από το συννεφάκι της παραπληροφόρησης – προπαγάνδας ότι δήθεν το νομοσχέδιο – έκτρωμα αφορά τα στελέχη από ΑΣΣΥ και να καταλάβουν ότι το υπόψη νομοσχέδιο τους ΠΛΗΤΤΕΙ ΟΛΟΥΣ !!
Ειδικότερα, κατά την εξειδίκευση της εκάστοτε νομοθετικής διάταξης ακολουθούσε η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Υπουργείου Οικονομικών και έτσι με την σύσταση της ΝΟΘ η δρώσα διοίκηση έδιδε σάρκα και οστά στη βούληση του κοινού νομοθέτη.
Εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση Απόφασης Υπουργικού Συμβουλίου (του ΚΥΣΕΑ εν προκειμένω) μπορεί απευθείας να αποφασίσει, λειτουργώντας δραστικά και καθοριστικά επί των ΝΟΘ όπως στην περίπτωση της έγκρισης μίας νέας Δομής Δυνάμεων.
Με τον προϋπάρχοντα σταδιοδρομικό ν.2439/1996 ανά περιόδους και σύμφωνα με συγκεκριμένες διατάξεις του (λ.χ. προαγωγή με τον μέγιστο χρόνο παραμονής στο βαθμό και ανεξάρτητα της ύπαρξης κενής ΝΟΘ) μολονότι δεν συνέπιπτε απόλυτα ο αριθμός των υπηρετούντων ανά βαθμό με τις αντίστοιχες ΝΟΘ του βαθμού αυτού, εντούτοις οι παρεκκλίσεις δεν ήταν δραματικές και κυμαίνονταν περί ενός σημείου αναγωγής, όπως αυτό καθορίζονταν από τις ΝΟΘ ανά βαθμό.
Με το ν. 3883/2010 η θεσμοθέτηση προαγωγών με σταθερά έτη παραμονής ανά βαθμό ανεξαρτήτως των ΝΟΘ είχε ως αποτέλεσμα η πυραμίδα διοίκησης να παρίσταται πλέον αναμφίλεκτα ανεστραμμένη.
Με το νέο σχέδιο νόμου του ΥΠΕΘΑ επιχειρείται η θεραπεία των ανωτέρω συνεπειών του ν.3883/10, δυστυχώς όμως όχι στη βάση των διδαγμάτων της κοινής πείρας αλλά με τρόπο ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟ (θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άνετα και ως ΠΟΝΗΡΟΣ) και ειδικότερα:
Το άρθρο 6 εν λόγω σχεδίου ορίζει ότι «Οι αξιωματικοί καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις, οι οποίες καθορίζουν την εξέλιξή τους, ανά έτος, κατά κατηγορία και βαθμό.»
Περαιτέρω με την παρ. 1 του άρθρου 28 ιδίου σχεδίου νόμου, ορίζεται πλέον ότι «Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του ΣΑΓΕ και δεν δημοσιεύεται, καθορίζεται ο αριθμός των οργανικών θέσεων των αξιωματικών, η κατανομή τους κατά κατηγορία, βαθμό και ανά έτος και ρυθμίζεται κάθε άλλο ζήτημα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 6».
Κατά συνέπεια δίδεται από το σχέδιο νόμου η εξουσιοδοτική διάταξη όπως οι ΝΟΘ υπαγορεύονται πλέον στο επίπεδο μιας Υπουργικής απόφασης, ενώ σε πρώτη ανάγνωση εντοπίζεται η απουσία του Υπουργείου Οικονομικών. Μόνο που τα φαινόμενα απατούν, αφού συμβολή του ΥΠΟΙΚ είναι καθοριστική και επιμελώς κεκαλυμμένη από τα διαλαμβανόμενα του σχεδίου νόμου κυρίως δε στον ανά έτος καθορισμό των ΝΟΘ όπου πλέον αυτές θα καθορίζονται στη βάση του προϋπολογισμού που θα δίδει ανά έτος το ΥΠΟΙΚ στο ΥΠΕΘΑ. Άρα ο ένοικος της Καραγιώργη Σερβίας (ΥΠΟΙΚ) θα δίνει το ρυθμό και ο ένοικος της Μεσογείων (ΥΕΘΑ) θα χορεύει μπροστά στην «βιοκλιματική» πρόσοψη, παρέα με τον εκάστοτε ΑΠΤΟΗΤΟ Α/ΓΕΕΘΑ, ο οποίος θα αναλαμβάνει προθύμως και άνευ αντιλογίας (είναι ώρα για επαναστάσεις και να χάσουμε την πισίνα, τους οδηγούς, την φρουρά και τις κάθε είδους πολυτέλειας για την πλέμπα 😉 το τσεκούρωμα των ΝΟΘ και την καθήλωση των στελεχών σε χαμηλότερους βαθμούς με ότι αυτό συνεπάγεται.
Αναλογιστείτε τα παραπάνω σε συνδυασμό με το πρόσφατο κατατεθέν Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα ετών 2025-2029, όπου προβλέπεται για το ΥΠΕΘΑ μείωση 5,8% (-380 εκατ.) με περικοπή 2,7% (-80 εκατ.) στις αποδοχές των εργαζομένων το 2026-2029 και μείωση 20% (-15,6 εκατ) των κοινωνικών παροχών του και θα καταλάβετε ΑΠΟΛΥΤΑ ΤΟ ΤΙ ΕΡΧΕΤΑΙ…
Και να πως υλοποιείται το απόλυτα αίολο επιχείρημα «θα μικρύνουμε για να μεγαλώσουμε», το οποίο στην ουσία είναι η ΚΕΚΑΛΛΥΜΕΝΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΝΤΙΘΕΣΜΙΚΟ ΤΡΟΠΟ.
Αυτά που μόλις διαβάσατε είναι μόλις ένα παράδειγμα της επικινδυνότητας του νομοσχεδίου – εκτρώματος του ΥΠΕΘΑ, το οποίο κάθε άλλο παρά διαφυλάττει το έννομο αγαθό της στρατιωτικής υπηρεσίας και των ΕΔ γενικότερα ως πυλώνα ισχύος και αυτοπροστασίας της εθνικής μας οντότητας.
Αυτά υποστηρίζετε κ. Α/ΓΕΕΘΑ και κύριοι Αρχηγοί των ΓΕ ;
Για αυτά είστε υπερήφανοι και ΑΠΤΟΗΤΟΙ έναντι των «βολεμένων» κ. Α/ΓΕΕΘΑ και κύριοι Αρχηγοί των ΓΕ ;
Ένας πρώην Αξιωματικός με υψηλό αίσθημα αποστολής, χρήσιμος για τον εαυτό του και την κοινωνία, που αποχώρησε έγκαιρα ….
Υ.Γ: Προς τα κόμματα της Αντιπολίτευσης: Για να σας δω τώρα που η μπάλα είναι στο γήπεδό σας. Εδώ θα κριθούν ΟΛΑ Κύριες και Κύριοι…..
militaire.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






















































