«Η ευθύνη που αναλογούσε στην κυβέρνηση στο υψηλότερο επίπεδο έχει αναληφθεί», είπε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Γεραπετρίτης, σαν να… ξεμπέρδεψε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη από οποιαδήποτε ευθύνη!
Μετά από δύο ώρες ολοκληρώθηκε η συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου και για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη.
Οι ανακοινώσεις αφορούσαν μέτρα που θα ληφθούν (κατόπιν εορτής) για την ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις, μετά την αδιανόητη τραγωδία των Τεμπών.
«Η ευθύνη που αναλογούσε στην κυβέρνηση στο υψηλότερο επίπεδο έχει αναληφθεί», είπε χαρακτηριστικά, σαν να… ξεμπέρδεψε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη από οποιαδήποτε ευθύνη με την παραίτηση του Κώστα Αχ.Καραμανλή. Ο οποίος ωστόσο μια χαρά θα ξανακατέβει υποψήφιος στις εκλογές…
«Οι ευθύνες έχουν αναληφθεί», σχολίασε ακόμα σε ερώτηση για τις πολιτικές ευθύνες, ενώ εξοργιστικός ήταν ο ισχυρισμός ότι ότι παρά τα όσα αποκαλύπτονται καθημερινά για την τραγική κατάσταση των σιδηροδρόμων, «εγώ δεν έχω εικόνα πλήρους διάλυσης»!
Όπως πρόσθεσε ο νέος Υπουργός Μεταφορών, έχουν τεθεί στη διάθεση του Πρωθυπουργού οι παραιτήσεις των διοικητών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. «Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης. Ο Πρωθυπουργός έκανε δεκτές τις παραιτήσεις».
Ουσιαστικά η συνέντευξη αυτή του κ.Γεραπετρίτη έγινε για να επιχειρηθεί (ξανά) η πλήρης αποποίηση των ευθυνών των κυβερνώντων.
Το θράσος του Υπουργού ωστόσο δεν είχε όρια, καθώς ερωτώμενος για τις συνεχείς προειδοποιήσεις επί προειδοποιήσεων από τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο για τις ελλείψεις και τα προβλήματα ασφαλείας, οι οποίες αγνοήθηκαν επιδεικτικά, έκανε το άσπρο μαύρο!
«Δεν υπήρξε καμία αγνόηση οποιασδήποτε ενημέρωσης ή έγκαιρης προειδοποίησης», είπε και άλλαξε την κουβέντα!
«Η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει καμία συγκάλυψη και δεν θα επιδιώξει κανενός είδους ανούσια κομματική αντιπαράθεση», είπε αρχικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, προλογίζοντας τον Γιώργο Γεραπετρίτη.
Ο οποίος με τη σειρά του σχολίασε ότι δεν υπάρχει «καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβασης αφενός στη δικαστική έρευνα αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών».
Το γεγονός ότι έχει φτάσει αυτή η Κυβέρνηση να διευκρινίζει και να επαναλαμβάνει πως δεν θα υπάρξει συγκάλυψη και κυβερνητική παρέμβαση στην έρευνα και στη δικαιοσύνη (σ.σ. για την επιστολή Μητσοτάκη στον Ντογιάκο δεν έχουν ακούσει τίποτα; ), είναι από μόνο του πολύ προβληματικό…
Τα «θα» της συνέντευξης Τύπου
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, ο Γιώργος Γεραπετρίτης, διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Για αυτό, όπως έκανε γνωστό, «ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom (Γαλλίας). Έδωσε, δε, σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση».
Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα και πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου.
Για το θέμα της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, ανέφερε πως είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου, να μην περιμένουμε, δηλαδή, την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης. Όπως εξήγησε, θα πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στον σιδηρόδρομο.
Ταυτόχρονα, όμως, διευκρίνισε «και έως ότου ολοκληρωθεί η τεχνολογική αναβάθμιση, η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας και θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό», τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης.
Από την άλλη πλευρά, «μπορεί να υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών. Στο πλαίσιο των αλλαγών, πάντα στην πρώτη φάση, θα υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων», σύμφωνα με τον υπουργό.
Ανέφερε ακόμα ότι αυξάνεται ο προϋπολογισμός για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Όπως σημείωσε, πριν το δυστύχημα στα Τέμπη είχε εγγραφεί στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης ποσό 185 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των δομών.
Επίσης, ο κ. Γεραπετρίτης εξήρε τη στάση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, «οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας».
«Θα υπάρξει», δε, όπως τόνισε, «αυστηρότερο πλαίσιο για τις καταστροφές και κλοπές στο δίκτυο του σιδηροδρόμου».
Μιλώντας για τις αντιδράσεις της ελληνικής κοινωνίας, η οποία και σήμερα κατεβαίνει στο δρόμο για να διαμαρτυρηθεί και να διαδηλώσει, τόνισε: «Τελώ σε ένα σοκ, κατανοώ τον συλλογικό πόνο που έχει προκαλέσει στην κοινωνία το συγκεκριμένο δυστύχημα, για τον άδικο χαρακτήρα του, για τη σκέψη ότι σε μια τέτοια εποχή που η τεχνολογία βρίσκεται στο απόγειό της στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση, δυστυχώς να γινόμαστε μάρτυρες καταστάσεων που δεν συνάδουν με τη σημερινή εποχή. Ο αδικός χαμός των ανθρώπων θα μας συνοδεύει πάντα. Κατανοώ τον θυμό και τις αντιδράσεις, είναι πάρα πολύ εύλογες αυτές».
Στη συνέχεια, ο κ. Γεραπετρίτης… διαβεβαίωσε τους Έλληνες πολίτες: «Σε ό,τι αφορά την κυβέρνηση και εμένα προσωπικά, θα παραμείνω στη θέση αυτή με ένα καθήκον που αντιλαμβάνομαι ως ιερό. Να έλθουν απολύτως στην επιφάνεια, πλήρως, διαφανώς, με λογοδοσία τακτική, τα αίτια που προκάλεσαν την καταστροφή, όποια και αν είναι αυτά. Κάνοντας και τη δική μας κριτική για το τι ενδεχομένως (σ.σ. ενδεχομένως; ) δεν πράξαμε ενόσω οφείλαμε. Η έρευνα θα πάει μέχρι τέλους».
«Το κέντρο τοπικής τηλε-διοίκησης Λάρισας το μοιραίο βράδυ λειτουργούσε κανονικά», είπε ακόμα ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, με την ταυτόχρονη επισήμανση ότι «θα μπορούσε να είχε υπάρξει αυτόματη χάραξη της πορείας που θα προλάμβανε το δυστύχημα. Ουδέποτε ήταν εκτός λειτουργίας εκείνη την κρίσιμη βραδιά. Πράγματι, το συγκεκριμένο κέντρο είχε μεγάλες δυσκολίες διαχρονικά». Σε αυτό το σημείο, ο υπουργός επικαλέσθηκε δύο μεγάλες πυρκαγιές που το είχαν θέσει εκτός λειτουργίας. Όμως, κατέληξε, «πλήρως λειτουργούσε από τον Νοέμβριο του 2022».
Νωρίτερα, ο κ. Γεραπετρίτης είχε σημειώσει ότι σύστημα τηλε-ειδοποίησης δεν υφίστατο ποτέ και για αυτόν τον λόγο προχωρά η αναβάθμισή του. «Ετούτη τη στιγμή έχει αναπτυχθεί το έργο στο 70% -η παράδοση είναι στο 90%- δυστυχώς στο συγκεκριμένο σημείο, Λάρισα-Πλατύ, δεν έχει αναπτυχθεί το έργο», όπως συμπλήρωσε.
«Η επιθυμία μας είναι ο σιδηρόδρομος να επανεκκινήσει στο συντομότερο δυνατό χρόνο, όμως να έχουμε εξασφαλίσει πριν τις αναγκαίες προϋποθέσεις», υπογράμμισε ακόμα και πρόσθεσε: «Όταν λέω αναγκαίο χρόνο, θα το δούμε προφανώς με όλους τους φορείς. Η επιθυμία μας είναι τον συντομότερο δυνατό χρόνο, ενδεχομένως και ως το τέλος του μήνα».
Επίσης, διευκρίνισε πως όταν αναφέρεται σε μείωση μεταφορικού έργου, αυτό παραπέμπει σε μείωση συρμών-δρομολογίων ή μείωση σταθμών.
Απαντώντας στην ερώτηση όσον αφορά το «γιατί» του δυστυχήματος, σημείωσε: «Είναι κάτι που υπερβαίνει και τον δικό μου ρόλο. Το “γιατί” θα το αξιολογήσει πρώτα και πάνω από όλα η ποινική δικαιοσύνη, που έχει επιληφθεί σε πολύ υψηλό επίπεδο. Από την άλλη πλευρά θα υπάρχει και η διοικητική διερεύνηση που θα δώσει τις απαντήσεις».
Ο κ. Γεραπετρίτης επικαλέστηκε τη «σαφή δήλωση του πρωθυπουργού, ο οποίος έδωσε το πλαίσιο. Δεν πρόκειται να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο λάθος. Θα ψάξουμε το ζήτημα μέχρις εσχάτων».
Κληθείς να διευκρινίσει τον τελικό αριθμό των θυμάτων στα Τέμπη, ο υπουργός Μεταφορών, ανέφερε πως είναι 55 οι νεκροί που έχουν ταυτοποιηθεί, ενώ υπάρχουν και άλλοι δύο νεκροί που ακόμη δεν έχουν ακόμη ταυτοποιηθεί. Σύνολο 57. Επιπλέον, σύμφωνα με τον υπουργό, υπάρχουν επτά άνθρωποι που νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.
newsbreak.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις