Η επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας από την κυβέρνηση και η αναζήτηση των ενόχων.

Το δημοσίευμα της εφημερίδας «Βήμα της Κυριακής», με τίτλο «Μονταζιέρα στα Τέμπη», αποτέλεσε τη θρυαλλίδα που προκάλεσε τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης στη Βουλή.

Με φόντο τον «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει, πηγές με γνώση της υπόθεσης αναφέρουν τα πράγματα από την αρχή, με στόχο να μπουν σε μία σειρά και να εξαχθούν κάποια βασικά συμπεράσματα για το ρεπορτάζ που προκάλεσε την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης.

Ερώτημα 1

Ήταν γνωστό ότι στο επίμαχο ηχητικό εμφανιζόταν η φωνή μηχανοδηγού (που δεν είχε σχέση με τη μοιραία σύγκρουση) ως η φωνή του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας του Ιντερσίτι;

Απάντηση: Από την πρώτη στιγμή ορισμένοι υπάλληλοι του ΟΣΕ αναγνώρισαν τις φωνές που ακούγονταν στα ηχητικά, καθώς οι περισσότεροι γνωρίζονται μεταξύ τους. Κάποιοι δημοσιογράφοι, όπως η ρεπόρτερ της ΕΡΤ Έλενα Αποστολίδου, το είχαν αναφέρει. Είχαν δηλαδή σημειώσει στο ρεπορτάζ τους ότι στο επίμαχο ηχητικό εκτός από το σταθμάρχη Λάρισας, τον μηχανοδηγό του Ιντερσίτι και τον κλειδούχο, ακούγεται και μία τέταρτη φωνή.

Ερώτημα 2

Είχε γίνει γνωστό στην κοινή γνώμη ότι είχε γίνει «συρραφή» ηχητικών και ότι ο διάλογος «Βασίλη φεύγω;», «Φεύγεις, φεύγεις» δεν αφορούσε στην τραγωδία, καθώς αποτελούσε διάλογο του σταθμάρχη Λάρισας με αμαξοστοιχία τοπικού δρομολογίου;

Απάντηση: Όχι. Αυτό που είχε ειπωθεί ήταν ότι ακούγεται και ένα τέταρτο άτομο σε ένα από τα ηχητικά που είχαν δοθεί στη δημοσιότητα. Επίσης, δεν είχε γίνει γνωστό στην κοινή γνώμη ότι είχε γίνει «συρραφή» ηχητικών, καθώς ίσως ο μόνος που το είχε επισημάνει δημόσια τότε ήταν ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας που είχε κάνει λόγο για «κοπτοραπτική».

Ερώτημα 3

Κομίζει κάτι καινούργιο το δημοσίευμα στο «Βήμα της Κυριακής»;

Απάντηση: Στο ρεπορτάζ γίνεται γνωστό ότι αυτό που είχε ειπωθεί τις ημέρες που ακολούθησαν τη μοιραία σύγκρουση περί ύπαρξης τέταρτου άντρα στο επίμαχο ηχητικό αποδεικνύεται από τις απομαγνητοφωνήσεις των ηχητικών. Επίσης, από το δημοσίευμα γίνεται γνωστό ότι αποδεικνύεται από τις απομαγνητοφωνήσεις η «συρραφή», δηλαδή ότι δεν επρόκειτο απλά για κάποιο λάθος στο όνομα του μηχανοδηγού που εμφανιζόταν να μιλάει.

Ερώτημα 4

Η Δικαιοσύνη έχει στην κατοχή της τα γνήσια ηχητικά των διαβιβάσεων;

Απάντηση: Στο σύνολό τους τα ηχητικά έχουν διαβιβαστεί στη Δικαιοσύνη που έχει πρόσβαση σε όλο το υλικό και μπορεί να εξάγει τα συμπεράσματά της και να προχωρήσει στην ανάλογη έρευνα.

Ερώτημα 5

Μάθαμε ποιος διέρρευσε τα ηχητικά;

Παρότι είχε ειπωθεί πριν από ένα χρόνο ότι θα γίνει εσωτερική έρευνα για να διαπιστωθεί πως διέρρευσαν τα ηχητικά, ουδέποτε έγινε γνωστό πως και ποιος πήρε τα ηχητικά από το χώρο περιορισμένης πρόσβασης όπου φυλάσσονται. Όπως λένε πηγές με γνώση της υπόθεσης, πάντως, δύσκολα κάποιο στέλεχος του ΟΣΕ ή κάποιος άλλος κρατικός υπάλληλος θα έπαιρνε το ρίσκο να τα διαρρεύσει χωρίς να έχει πάρει εντολή από κάποιο «ισχυρό πρόσωπο».

Ερώτημα 6

Ποιος έκανε την «κοπτοραπτική»;

Η «συρραφή» των ηχητικών θα μπορούσε να γίνει είτε από αυτόν που τα διέρρευσε είτε από αυτόν που τα πήρε για να τα δημοσιεύσει. Παραμένει άγνωστο τι από τα δύο συνέβη.

Ερώτημα 7

Τι ανακοίνωσε η Αστυνομία μετά τη δημοσίευση του ρεπορτάζ στο «Βήμα της Κυριακής»;

Απάντηση: Το βασικό συμπέρασμα που εξάγεται από την ανακοίνωση είναι ότι η ΕΛ.ΑΣ. επιδιώκει να ξεκαθαρίσει ότι δεν έχει καμία σχέση με τη διαρροή των ηχητικών, διότι -όπως σημειώνει- έλαβε τα ηχητικά αφού πρώτα είχαν δημοσιευθεί στα media.

Ερώτημα 8

Η «συρραφή» των ηχητικών αλλάζει την ουσία της υπόθεσης σε σχέση με όλα όσα οδήγησαν στη μοιραία σύγκρουση;

Όχι. Η παραποίηση του ηχητικού δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με τις ενέργειες και τις ευθύνες του σταθμάρχη που βρίσκεται στη φυλακή. Όπως λένε πηγές με γνώση της υπόθεσης, η «συρραφή» δεν στόχευε στην παραποίηση των πραγματικών γεγονότων αλλά στην επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας.

Ερώτημα 9

Το θέμα εκτός από πολιτικές – ή και ενδεχομένως ποινικές προεκτάσεις – έχει και ηθική διάσταση;

Απάντηση: Ο Κώστας Γενηδούνιας είχε δώσει την απάντηση μόλις μία ημέρα μετά την τραγωδία: «Είναι δυνατόν 8 με 10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού, που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής έρευνας, στο Youtube;». Την ώρα δηλαδή που ακόμα οι Αρχές «μετρούσαν» τους νεκρούς κάποιος ή κάποιοι πήραν τα ηχητικά στην κατοχή τους για να τα διαρρεύσουν προς… ίδιον όφελος.

ieidiseis.gr

ΚΥΔΩΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/ΙΝΤΙΜΕ

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις