Θα αποτελέσει παρελθόν για τον Οργανισμό από τα τέλη του μήνα
Δεν θα αποτελεί πια μέλος της «οικογένειας» του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) από τα τέλη του τρέχοντος μηνός ο επιθεωρητής κυκλοφορίας, Δημήτρης Νικολάου ο οποίος έχει κριθεί από την δικαιοσύνη προφυλακιστέος για το πρωτοφανές σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους.
Σε έγγραφο του ΟΣΕ αναφέρεται πως η παραίτηση που υπέβαλε ο κ. Νικολάου γίνεται αποδεκτή. Η τελευταία ημερομηνία παραμονής του στην υπηρεσία είναι η 28η Αυγούστου και από την επόμενη μέρα η εργασιακή του σχέση λύεται και ο ίδιος απελευθερώνεται.
Όπως πολλά ακόμα υψηλά στελέχη του Οργανισμού, ο κ. Νικολάου είχε κληθεί να απολογηθεί για την τραγωδία που «πάγωσε» το πανελλήνιο.
Δείτε το έγγραφο του ΟΣΕ σχετικά με την παραίτηση:
(πηγή ethnos.gr)
Η απολογία του επιθεωρητή
Όπως είχε αναφέρει τότε, στα τέλη του περασμένου Μαρτίου, κατά τη διάρκεια της μαραθώνιας απολογίας του η οποία διήρκεσε 6 ώρες το δυστύχημα ήταν «συνονθύλευμα λανθασμένων χειρισμών και παραλείψεων».
Ο συγκεκριμένος επιθεωρητής είχε προκαλέσει σάλο καθώς μετά το δυστύχημα είχε πάρει αναρρωτική άδεια!
Ο Δημήτρης Νικολάου ανέφερε σχετικά με τις βάρδιες πως ο ίδιος είναι ο υπεύθυνος για αυτές, ωστόσο, επέρριψε ευθύνες στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας (ο διευθυντής σκοτώθηκε σε δυστύχημα την Κυριακή!) καθώς είναι υπεύθυνη για την έκδοση και τροποποίηση του προγραμμάτος.
«Ήτοι τα καθήκοντα του εκάστοτε προϊσταμένου επιθεώρησης περιορίζονται στην πρόταση περί της κατανομής του ωραρίου. Η απόφαση λαμβάνεται από τη Διεύθυνση (ΔΚ)», ανέφερε συγκεκριμένα.
Ο επιθεωρητής παρέθεσε τις αλλαγές στα ωράρια και το πρόγραμμα των σταθμών που αποφασίστηκαν στις 26 Ιανουαρίου με την ένταξη των νέων πιστοποιημένων σταθμαρχών.
«Γνωρίζοντας ότι η δύναμη του παλιού προσωπικού δεν άλλαξε, προστέθηκαν τέσσερις (4) νέες βάρδιες. Επομένως ήταν αδύνατον να μην εργαστούν μόνοι τους οι νεοπροσληφθέντες. Άρα, η Διεύθυνση ούσα αρμόδια, έκρινε ότι μπορούν να εργαστούν κανονικά».
Ο άπειρος σταθμάρχης
Σχετικά με την τοποθέτηση του 59χρονου Βασίλη Σαμαρά ο οποίος είναι προφυλακισμένος για την τραγωδία στα Τέμπη δήλωσε πως αυτή έγινε στις 25 Ιανουαρίου.
Τόνισε πως κανείς από τους κεντρικούς σταθμάρχες δεν του έκανε κάποιο παράπονο για τους νέους σταθμάρχες, ούτε και οι δεύτεροι ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Παράλληλα, κανείς δεν είπε κάτι όταν ενημέρωσε ότι ο Σαμαράς θα ήταν βάρδια τα βράδια.
«Επισημαίνεται ότι ουδείς από τους Κεντρικούς σταθμάρχες μου ανέφερε οποιαδήποτε παρατήρηση για τους νεοπροσληφθέντες, καθώς ούτε και οι νέοι ρωτώντας τους έναν-έναν, μου ανέφεραν κάποιο κώλυμα. Επιπλέον, όταν ανέφερα ότι το ίδιο βράδυ (25/01/2023) αναλαμβάνει ο κ. Σαμαράς νυχτερινή υπηρεσία, ουδείς σχολίασε».
Ειδικότερα για τα ωράρια του προφυλακισμένου σταθμάρχη ανέφερε πως «πέρα από την πιο απαιτητική κατάσταση αυτή της μονοδρόμησης, διαχειρίστηκε μόνος του 22 αφίξεις/αναχωρήσεις τρένων» και ήταν ο μόνος από τους νεοπροσληφθέντες με την πιο πρόσφατη νυχτερινή βάρδια στην Λάρισα τον μήνα Ιανουάριο.
Σχετικά με το πρόγραμμα του ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως «τον μήνα Φεβρουάριο μέχρι και την 14η/02/2023 εργάστηκε στο Σταθμό της Καλαμπάκας αποκλειστικά μόνος του, σε δρομολόγιο μονής γραμμής. Εν συνεχεία, έλαβε διαδοχικά πέντε (5) ημέρες ανάπαυσης (ρεπό) (Σχετ. 23) και μετέβη πλέον στο Σταθμό των Νέων Πόρων από την 20η/02/2023 έως και την 22η/02/2023, σε διπλή γραμμή μαζί με την κ. Ζαρκάδη Ελένη, η οποία ως ανέφερα ανωτέρω άνηκε ομοίως στους νεοπροσληφθέντες εργαζομένους, προκειμένου να διαχειριστούν αποκοπή γραμμής καθόδου σε διπλή γραμμή – κατάσταση πιο απαιτητική.
Την 23η/02/2023 μετακινείται στο Σταθμό της Λάρισας νύχτα για ενημέρωση-μαθητεία μαζί με την κ. Τζοβάρα Ελένη (αρχαιότερη). Από την 24η/02/2023 έως και την 28η/02/2023 εργάζεται αποκλειστικά μόνος του. Να σημειωθεί εδώ ότι σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα του μήνα Φεβρουάριου του έτους 2023 οι ημέρες ανάπαυσης – ρεπό του κ. Σαμαρά ήταν επτά (7)».
Η μοιραία νύχτα της τραγωδίας
Ο επιθεωρητής ανέφερε με αναλυτικές λεπτομέρειες όσα συνέβησαν τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.
Συγκεκριμένα, δηλώνει πως ενημερώθηκε μεταξύ 23.40 και 23.55 ότι οι μηχανοδηγοί της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν απαντούσαν στα τηλέφωνα.
Τότε, στις 23.44 τηλεφωνεί στον σταθμάρχη της Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά ο οποίος του απαντά ταραγμένος «Προϊστάμενε δε μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την αμαξοστοιχία».
Όπως ενημερώθηκε από τον ίδιο «η επιβατική αμαξοστοιχία (62) αφίχθη στο Σταθμό περί την ώρα 23:02 και αναχώρησε περί την ώρα 23:04, ενώ η εμπορική αμαξοστοιχία (63503) ύστερα από πληροφόρηση του από τη Σταθμάρχη Νέων Πόρων κ. Ζαρκάδη Ελένη, αναχώρησε από τον εν λόγω σταθμό με κατεύθυνση την Αθήνα περί την ώρα 23:05».
Επίσης επικοινωνεί με τον απογευματινό σταθμάρχη ο οποίος του λέει ότι παρέδωσε κανονικά την βάρδια.
Μετά τη 1 τα ξημερώματα της 1ης Μαρτίου ο επιθεωρητής μεταβαίνει στο σταθμαρχείο της Λάρισας και συναντά τον Βασίλη Σαμαρά.
«Οφείλω και πάλι να υπομνήσω ότι ευρισκόταν σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Να σημειωθεί ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή ουδείς γνώριζε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων αλλά και το μέγεθος της καταστροφής. Ο κ. Σαμαράς μου ανέφερε ότι “η αμαξοστοιχία έφυγε 23.04, έδωσα αναχώρηση μέσω ραδιοτηλεφώνου ότι υπάρχει ελεύθερη γραμμή έως το Σταθμό των Νέων Πόρων.
Δεν αντιλήφθηκα ότι η αμαξοστοιχία (62) εισήλθε στη γραμμή καθόδου, ενώ έπρεπε να βαίνει στη γραμμή ανόδου, γιατί δεν έκανα χρήση της αιχμής 118″. Ενώ, κατόπιν τεθείσης από μέρους μου ερώτησης περί αποστολής δελτίου 1001 ειδοποίησης, «δεν εξέδωσα 1001 όπως θα έπρεπε, ανέφερα στους μηχανοδηγούς της επιβατικής αμαξοστοιχίας ότι έχουν ελεύθερη γραμμή μέχρι τους Νέους Πόρους, χωρίς να πώ σε ποια γραμμή κινείται».
Στη συνέχεια μαθαίνει ότι ο απογευματινός σταθμάρχης αποχώρησε νωρίτερα ενώ ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου του είχε δώσει εντολή να παραμείνει μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας, εξασφαλίζοντας την άφιξη της αμαξοστοιχίας(62) στη Λάρισα, η οποία είχε καθυστέρηση.
Σύμφωνα με το κ.Νικολάου αν ο εμπειρότερος σταθμάρχης δεν είχε αναχωρήσει νωρίτερα θα ρύθμιζε τη χάραξη πορείας.
Στο απολογητικό υπόμνημα τονίζει:
«Ουδέποτε, επισημαίνω, ενημερώθηκα από αμφοτέρους τους σταθμάρχες ότι αναχώρησαν για τον οιονδήποτε λόγο από την εργασία τους. Σαφέστατα και ο κ. Σαμαράς όφειλε με τη σειρά του να με ενημερώσει ότι οι έτεροι δύο σταθμάρχες δεν τήρησαν το ωράριο τους. Ύστερα, τα δρομολόγια και οι αμαξοστοιχίες που επρόκειτο να αφιχθούν από τον σταθμό της Λάρισας, ήταν πολύ συγκεκριμένα.(σχετ. 27β) Από την ώρα 23.00 που θα έμενε αποκλειστικά μόνος του έως την ώρα 06.00 θα διαχειριζόταν 10 αφίξεις/αναχωρήσεις».
Οι λάθος χειρισμοί
Στη συνέχεια ο επιθεωρητής του ΟΣΕ επισημαίνει ότι ο σταθμάρχης Σαμαράς δεν έκανε ποτέ χάραξη πορείας για να φέρει το Intercity 62 σε ευθεία γραμμή.
«Δεδομένου ότι έκανε λάθος χειρισμό και το κλειδί 118 ήταν παρακαμπτήριο (διαγώνιος), η ύπαρξη ερυθρής ένδειξης στον πίνακα, συνεπάγεται τη μη είσοδο της αμαξοστοιχίας σε ευθεία γραμμή, κάτι το οποίο γίνεται αμέσως αντιληπτό.Προκύπτει, δε, από τα τελευταία δεδομένα ότι κατά τις προηγούμενες βάρδιες που εκτελούσε κανονικά το ωράριο του, είχε κάνει χρήση του πίνακα, αφού οι χειρισμοί του καταγράφονται.
Έπειτα, περί την ώρα 23:04 αναχώρησε η επιβατική αμαξοστοιχία (62) από το σταθμό της Λάρισας και την ίδια ώρα αναχώρησε και η εμπορική αμαξοστοιχία (63503) από το σταθμό των Νέων Πόρων, ήτοι εδόθησαν ταυτόχρονες αγγελίες αναχώρησης. Αφενός η σταθμάρχης του σταθμού των Νέων Πόρων κ. Ζαρκάδη έδωσε αγγελία για αναχώρηση της εμπορικής σε γραμμή καθόδου, αφετέρου ο σταθμάρχης του σταθμού της Λάρισας κ. Σαμαράς, έδωσε αγγελία αναχώρησης της επιβατικής σε γραμμή ανόδου, προβαίνοντας σε λανθασμένο χειρισμό με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία να εισέλθει σε γραμμή καθόδου! Επί τη βάσει αυτών των δεδομένων, το δυστύχημα προσδιορίζεται περί την ώρα 23:20».
newsbreak.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις