Σε διευκρινίσεις προχώρησαν συγγενείς θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, σημειώνοντας ότι «δεν υπάρχει εκπρόσωπος των συγγενών» ή «τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών των θυμάτων» -εκφράσεις που υποδηλώνουν καθολική εκπροσώπηση. Όπως τονίζουν, «ο καθένας που μιλάει, ας ξεκαθαρίζει σαφώς εάν μιλάει εξ’ ονόματος και οποιουδήποτε άλλου, πέραν του εαυτού του».
Η ανακοίνωση των συγγενών
«Οι παρακάτω συγγενείς θυμάτων των Τεμπών θα θέλαμε να δηλώσουμε τα εξής :
-Επισημαίνουμε στους δημοσιογράφους ότι κανένας από τους συγγενείς δεν έχει εξουσιοδοτηθεί να μιλάει εξ’ ονόματος όλων μας, ούτε ως “εκπρόσωπος”, ούτε με οποιαδήποτε άλλη ιδιότητα. Συνεπώς, οι εκφράσεις “ο εκπρόσωπος των συγγενών” ή “ο τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών των θυμάτων” θα πρέπει να αποφεύγονται με αυτή τη διατύπωση που υποδηλώνει καθολική εκπροσώπηση. Ο καθένας που μιλάει, ας ξεκαθαρίζει σαφώς εάν μιλάει εξ’ ονόματος και οποιουδήποτε άλλου, πέραν του εαυτού του.
-Ξεκαθαρίζουμε σε όποιον στο εξής υπαινιχθεί έστω και εμμέσως ότι εκπροσωπεί “τους” συγγενείς (υπονοώντας ότι εκπροσωπεί “όλους” τους συγγενείς) ότι η ανοχή μας σε αυτό το θέμα έχει λήξει. Όποιος αυτενεργεί, θεωρώντας ότι οι πρωτοβουλίες του θα είναι προς όφελος της υπόθεσης, ας το κάνει ελεύθερα, όμως με την ξεκάθαρη εξήγηση ότι εκπροσωπεί μόνο τον εαυτό του.
-Τονίζουμε με πολύ αυστηρό τρόπο ότι το ζήτημα της διερεύνησης του ακριβούς μηχανισμού θανάτου του καθενός από τα 57 θύματα είναι ένα ζήτημα του οποίου η δημόσια συζήτηση επιβαρύνει ιδιαίτερα τους συγγενείς, ειδικά όταν αναγκάζονται να διαχειρίζονται ατεκμηρίωτες και διαρκώς αλληλοσυγκρουόμενες εκτιμήσεις που αναπαράγονται από τα ΜΜΕ με την επίφαση της “βεβαιότητας”.
-Κλείνουμε με την επισήμανση ότι, όσο κι αν είναι πρακτικά αδύνατον (λόγω του μεγάλου αριθμού, της γεωγραφικής διασποράς αλλά και των φυσιολογικά διαφορετικών απόψεων) να συνεννοηθούν και να συμπλεύσουν απόλυτα οι οικογένειες των 57 θυμάτων, θα ήταν σκόπιμο, όσο πλησιάζουμε στην έναρξη της δίκης, οι ενέργειες του καθενός από εμάς να είναι προσανατολισμένες σε αποτελέσματα που θα είναι ωφέλιμα στο δικαστήριο, αποφεύγοντας ενέργειες που για χάρη του πρόσκαιρου εντυπωσιασμού, στην πραγματικότητα προσφέρουν αφορμές για αμφισβήτηση και εκμετάλλευση από την πλευρά που επιδιώκει τη συγκάλυψη.
ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ
Μπέζας Δημήτριος – Φωτεινή Κοκκαλα
Βλάχος Χρήστος – Μαρία Θεοδωρή – Βλάχος Βαγγέλης –Σαμάνθα Βλάχου
Ελευθεριάδης Θεόδωρος – Εγούτ Ελισάβετ
Ψαρόπουλος Αντώνιος
Πορφυρίδης Λάζαρος – Καρατζόγλου Άννα
Κουτσόπουλος Δημήτριος – Κούλπα Βασιλική
Μπουρνάζης Δημήτριος – Μπουρνάζη Αθανασία
Ανδρεάδου Κανέλα
Καραγεωργίου Δημήτριος – Νατσούρα Μαρία – Ελευθερία Καραγεωργίου
Χατζηβασιλείου Νικόλαος – Γκαμπριέλα Φόργιαν
Καραθεοδώρου Αθανάσιος – Αικατερίνη Μαλιόγλου
Καλλιόπη Καραθεοδώρου
Νικόλαος – Χρυσοβαλάντης Ζήσης – Κατσάρας Βασίλης
Ταχμαζίδης Αναστάσιος – Ταχμαζίδης Γεώργιος»
Η παρέμβαση για το πόρισμα Κοκοτσάκη
Νωρίτερα, ο ειδικός πραγματογνώμονας οικογενειών θυμάτων στα Τέμπη, Βασίλης Κοκοτσάκης, που συνέταξε μαζί με ομάδα τεχνικών συμβούλων, την επικαιροποιημένη έκθεση μίλησε στο MEGA και την εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!». Οι τεχνικοί σύμβουλοι επισημαίνουν συνολικά 30 «γκρίζες ζώνες» που με προσοχή θα πρέπει να εξεταστούν από τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές. Σε ένα από αυτά τα 30 σημεία επισημαίνεται από τον Βασίλη Κοκοτσάκη και την ομάδα του ότι δεν υπήρξε μετωπική σύγκρουση μεταξύ των δύο τρένων. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι πριν την σύγκρουση υπήρξε εκτροχιασμός, όταν δηλαδή ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε την επιβατική να έρχεται κατά πάνω του ο οδηγός εκτροχίασε το τρένο, προκειμένου να μειωθεί η ισχύ της σύγκρουσης.
«Είναι μια τεχνική έκθεση που αποδεικνύει ότι έτσι ήταν (προηγήθηκε ο εκτροχιασμός). Τα στοιχεία ήταν από την αρχή στο πεδίο, υπήρχαν πάντοτε οι ενδείξεις και οι αποδείξεις. Τώρα είχαμε και την δικογραφία στα χέρια κι έτσι μπορέσαμε να στοιχειοθετήσουμε ορισμένα γεγονότα και στοιχεία. Αποδείξαμε ότι πράγματι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν συγκρούστηκε μέτωπο με μέτωπο με την επιβατική αμαξοστοιχία, δηλαδή μηχανή με μηχανή», ανέφερε.
Ερωτηθείς ποιο στοιχείο ήταν αυτό που τον οδήγησε σε αυτό το συμπέρασμα ο κ. Κοκοτσάκης απάντησε: «Από την αρχή ήμασταν καχύποπτοι με αυτό το θέμα, διότι οι μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας φαινόταν ότι δεν είχαν συμμετοχή τόσο στην πυρκαγιά όσο και στην σύγκρουση. Φαινόταν ότι είχαν συγκρουστεί με το τοιχίο κι όχι με την μηχανή. Επίσης, το ίδιο το γεγονός ότι η μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν συμμετείχε στο φαινόμενο της πυρκαγιάς, αλλά είχε τεμαχιστεί. Όταν υπάρχει μετωπική σύγκρουση, τότε τα αντικείμενα συρρικνώνονται προς τα πίσω και δεν τεμαχίζονται».
Ο κ. Κοκοτσάκης τόνισε: «Έχει μεγάλη σημασία αυτό που εντοπίστηκε καθότι όλη η κλιμάκωση του φαινομένου εξαρτάται από αυτό το γεγονός».
Ο Αντώνης Ψαρόπουλος, που «έχασε» την κόρη του Μάρθη στην τραγωδία των Τεμπών μίλησε στην ίδια εκπομπή στη συνέχεια και σχολίασε την τεχνική έκθεση του Βασίλη Κοκοτσάκη που κάνει λόγο για εκτροχιασμό πριν από την σύγκρουση της επιβατικής με την εμπορική αμαξοστοιχία.
«Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι έχω πει από την αρχή ότι δεν αποτελεί αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης το δυστύχημα των Τεμπών που έχουμε θρηνήσει τόσα θύματα. Δυστυχώς, ο τρόπος που προαναγγέλθηκε από συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα αυτή η τεχνική έκθεση, πριν καν κατατεθεί στην αρμόδια Εισαγγελία Εφετών Λάρισας εξ ορισμού δίνει πολιτικό χρώμα σε αυτή την έκθεση και κατά την γνώμη μου υποβαθμίζει την αξία της», εξήγησε αρχικά ο κ. Ψαρόπουλος.
Και συνέχισε λέγοντας: «Οι δικοί μας τεχνικοί σύμβουλοι, όχι μόνο της οικογένειας μου άλλα κι άλλων οικογενειών δεν ενστερνίζονται σε πολύ μεγάλο ποσοστό τα συμπεράσματα της συγκεκριμένης τεχνικής έκθεσης. Από την δικογραφία – που την έχω ”ξεκοκκαλίσει” – δεν προκύπτουν τα στοιχεία που αναφέρθηκαν ( από τον κ. Κοκοτσάκη)».
«Ελπίζω σε αυτά τα συμπεράσματα που έχουν καταλήξει να μπορεί να σταθούν ενώπιον του δικαστηρίου, γιατί τότε θα έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα όλοι οι συγγενείς στην υποστήριξη της κατηγορίας. Θα ήθελα να κάνω μια παραίνεση σε όσους εμπλέκονται στην υπόθεση: καλό θα είναι να είμαστε πιο προσεκτικοί στην διατύπωση και να μην απαλλάσσουμε εκ προοιμίου εμπλεκόμενους φορείς και πρόσωπα από τις κατηγορίες που έχουν ήδη ασκηθεί».
Σε αυτό συμπλήρωσε ο κ. Ψαρόπουλος: «Έχω δηλώσει εξ αρχής η κατηγορία που έχει ασκηθεί κατά της Hellenic Train είναι πλημμεληματικής μορφής, ενώ θα έπρεπε να είναι κακουργηματικής. Η Hellenic Train με τέτοιου είδους πορίσματα το πιθανότερο είναι να ”πέφτει” στα μαλακά. Η προσωπική μου νομική άποψη είναι ότι μπορεί σε κάποια σημεία να αποδυναμώσει τις κατηγορίες κάποιων φορέων και κάποιων φυσικών προσώπων που εκπροσωπούν αυτούς τους φορείς».
«Άκουσα τον Ψαρόπουλο και έμεινα έκπληκτος. Από πού προκύπτει πως παρακινούμαι από κάποιο κόμμα; Δεν θα απολογηθώ εγώ για τα δικά τους εσωτερικά θέματα. Εγώ έχω δώσει όρκο και με αυτό πορεύομαι. Δεν κάνω παιχνίδια. Πραγματογνωμοσύνες καθ’ υπαγόρευση εγώ δεν κάνω. Έχουν ψυχή αυτοί οι άνθρωποι. Οι συγγενείς των μηχανοδηγών αντιμετωπίστηκαν σαν παρίες. Δεν απαλλάσσουν την Hellenic Train το γεγονός πως πάτησαν το φρένο. Εγώ δεν είδα κάποια διαφωνία. Το έγγραφό μου υπογράφεται από δύο επιστήμονες ειδικούς στον χώρο. Όποιος έχει αντίθετη άποψη, με στοιχεία να την παρουσιάσει στον κύριο ανακριτή».
enikos.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις