Τα στοιχεία αρμοδίων αρχών και η παραπομπή από την ΕΕ δυσκολεύουν τον πρωθυπουργό να κάνει «διάχυση ευθυνών»
Η τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς αλλά και την διάχυτη οργή της κοινωνίας που έχει προκαλέσει γύρω από τις παραλείψεις και τα “κουκουλώματα” ετών στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως είναι φυσικό επηρεάζουν και το πολιτικό σκηνικό με την κυβέρνηση να βρίσκεται ήδη με την πλάτη στον τοίχο (εξού και η αφωνία) και με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να αναζητά τρόπους να “δραπετεύσει” από τις ευθύνες του.
Μάλιστα κατά τραγική ειρωνεία, λίγες μόνο ώρες χώριζαν το ατύχημα από την προκήρυξη των εκλογών (για τις 9 Απριλίου οι πρώτες) και πλέον αναζητά νέα ημερομηνία, αλλά το σημαντικότερο αναζητά νέο αφήγημα.
Την ίδια στιγμή το λεγόμενο «επιτελικό κράτος», με όσα συμβαίνουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, καταντά ανέκδοτο και έτσι πιθανό να δούμε την πολιτική της θεωρίας της «διαχρονικής ευθύνης», που στην πράξη σημαίνει ότι ο ίδιος δεν φταίει σε τίποτα!
Αυτοδυναμία δεν συζητά πλέον ούτε καν το μέγαρο Μαξίμου, το οποίο επιδιώκει με κάθε τρόπο να περιορίσει τη φθορά του, προκειμένου να μην χάσει και την πρώτη θέση, την οποία θεωρούσε μέχρι το έγκλημα στα Τέμπη πως «είχε κλειδώσει» ενώ πλέον κυβερνητικοί παράγοντες θεωρούν ότι η ΝΔ βρίσκεται σε πλήρη πολιτική απομόνωση, καθώς δεν μπορεί πλέον να ελπίζει σε συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ.
Το δεύτερο ατόπημα στο οποίο υπέπεσε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης με την υπόθεση Τουλουπακη – Παπαγγελόπουλου ίσως για ορισμένους θεωρήθηκε και ως “δοκιμή” της κοινωνίας αν μπορεί να αλλάξει η θεματολογία.
Την 1η Μαρτίου ημέρα εθνικού πένθους από την τραγωδία στη Τέμπη, ο βουλευτής της ΝΔ επέλεξε να ανεβάσει tweet πανηγυρίζοντας για τα «κατορθώματα» στο «καλάθι του νοικοκυριού» και χθες την ημέρα της κηδείας πολλών από αυτούς πανηγυρίζει για την «αστεία» καταδίκη Παπαγγελόπουλου από το Ειδικό Δικαστήριο!
Αλλά η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είναι χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας και μετά από 4 χρόνια διακυβέρνησης ο Κ.Μητσοτάκης δεν θα μπορεί εύκολα να πει “φταίγανε οι προηγούμενοι”. Η παραπομπή ανακοινώθηκε επισήμως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μόλις 15 ημέρες πριν από την πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
«Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ», επισήμανε χαρακτηριστικά η Κομισιόν.
Έτσι, η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Αλλά η Ελλάδα συνέχισε στο ίδιο τροπάρι. Για να φτάσουμε 15 ημέρες πριν από δυστύχημα στα Τέμπη, που η Κομισιόν ανακοίνωσε επίσημα:
«Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Και σε αυτό το πλάνο ο ιδιαίτερα συγκινημένος από τα γεγονότα των ημερών και τον φρικτό θάνατο των νέων παιδιών που επέβαιναν στο μοιραίο τρένο, ο Βασίλης Προφυλλίδης ένα από τα τρία μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τα Τέμπη είπε με δύο λέξεις ότι το σύστημα που θα απέτρεπε στο 100% την τραγωδία είναι ο αυτόματος έλεγχος κυκλοφορίας (ETCS) αλλά το σημαντικότερο ότι θα μπορούσε να έχει εγκατασταθεί γρήγορα .
Ο καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης έκανε σαφές ότι η ολιγωρία των αρμοδίων υπουργείων και της κυβέρνησης ήταν αυτή που οδήγησε στο θάνατο τους συνανθρώπους μας καθώς «ο αυτόματος έλεγχος κυκλοφορίας των τρένων θα μπορούσε να είχε υλοποιηθεί σε λίγους μήνες το πολύ σε ένα με δύο χρόνια».
Κατά τον κ.Προφυλλίδη δεν πρόκειται για ένα δύσκολο σύστημα. «Δεν μιλάμε για μια ολόκληρη υποδομή ενός σιδηροδρόμου που χρειάζεται απαλλοτριώσεις, χωματουργικά και είναι κάτι που θέλει πολύ χρόνο. Σε λίγους μήνες, το πολύ σε δύο χρόνια, θα μπορούσε να είχε τοποθετηθεί και να λειτουργήσει το συγκεκριμένο σύστημα» επεσήμανε και συμπλήρωσε ότι στις «Σκανδιναβικές χώρες αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούνται από την δεκαετία του 1980».
Σε ερώτηση μάλιστα σε τι ποσοστό αυτά τα συστήματα έχουν βαθμό αστοχίας υπογράμμισε ότι «αν λειτουργούσε ίσως να είχαμε ένα ατύχημα το 5000 και μετά», δηλαδή, σε 2.977 χρόνια.
«Εύχομαι ότι με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν δεν θα έχουμε στο μέλλον αντίστοιχα γεγονότα» ανέφερε και κατέληξε λέγοντας πως αν και νιώθει «οδύνη, οργή, θρήνο και ένα μεγάλο γιατί» από την πλευρά του «θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας και της ακρίβειας που απαιτεί η μεγάλη αυτή τραγωδία στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό».
pronews.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις