Για τα βαφτίσια της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» στις 18 Δεκεμβρίου στη Λοριάν της Γαλλίας ετοιμάζεται να «πεταχτεί» με ειδική πτήση κόσμος και ντουνιάς της κοσμικής Αθήνας. Λίγη σημασία έχει εάν ο «ΚΙΜΩΝ» σπάσει την παράδοση και αντί για νονά έχει νονό…
Σημασία έχει ότι το πλοίο αγοράστηκε με απευθείας ανάθεση, fast track διαδικασίες και το αρχικό του κόστος είναι 1 δις.
Και λέμε “αρχικό κόστος” γιατί κανείς δεν βλέπει και δεν μιλάει για την κρυμμένη “ουρά” του πλοίου. Το κόστος συντήρησης το οποίο παραμένει απροσδιόριστο. Καταρχάς όπως έχει αποκαλύψει το iEidiseis αυτή την στιγμή κανείς δεν μπορεί να κοστολογήσει ολοκληρωμένο το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου που ΘΑ “φορέσουν” στο πλοίο οι Γάλλοι κατασκευαστές όταν εκείνοι και μόνο εκείνοι το επιλέξουν. Προς το παρών το μόνο που γνωρίζουμε ως τακτικοί πελάτες της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας είναι ότι τα προηγμένα τεχνολογικά, αμυντικά συστήματα της είναι πανάκριβα…
Ναι. Οι φρεγάτες FDI είναι ένα υπερσύγχρονο όπλο που μας μεταβιβάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς στη νέα εποχή. Όμως επί της ουσίας η Ελλάδα δεν αγοράζει τα καράβια αλλά τα νοικιάζει. ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ : Ένας τεχνικός προκειμένου να εκτελέσει επισκευή ή troubleshooting χρειάζεται πλήρη πρόσβαση στο λογισμικό του κάθε συστήματος. Σαν να λέμε πρόσβαση στο μυαλό της κάθε συσκευής καθότι όλα τα άψυχα είναι ..έξυπνα και όλα τα μηχανήματα θέλουν να είναι διασυνδεδεμένα για να δουλέψουν.
– Τι γίνεται όταν αγοράζεις κάτι αλλά δεν έχεις τον κωδικό να το παραμετροποιήσεις ; Φανταστείτε να αγοράζατε μία τηλεόραση και να μην μπορούσατε να έχετε πρόσβαση σε αυτήν να αλλάξετε την φωτεινότητα ή να επαναπρογραμματίσετε τα κανάλια όταν θα τη μεταφέρατε στο χωριό σας, και να πρέπει για κάθε τέτοια ενέργεια να φωνάξετε την SONY ή την PHILLIPS ή οποιονδήποτε κατασκευαστή και αυτός να σας χρεώνει κάθε φορά την επίσκεψη, τη διαμονή του, τα αεροπορικά εισιτήρια του, τις μετακινήσεις του και φυσικά τα ανταλλακτικά… Αυτό ακριβώς έκανε η ελληνική κυβέρνηση με τις γαλλικές αγορές των Rafale και Belharra.

Για περισσότερο μισό αιώνα ο εξοπλισμός των Ενόπλων Δυνάμεων συντηρήθηκε από τους ένστολους τεχνικούς, το άξιο προσωπικό που χάρις στο μυαλό και τα χέρια τους, στην ευρεσιτεχνία τους και την πλήρη γνώση που κατείχαν για τον εξοπλισμό τους πολλές φορές άφηναν άφωνους τους κατασκευαστές…
Δυστυχώς, με την αγορά των Rafael και των Belharra, οι Έλληνες ένστολοι τεχνικοί παραγκωνίζονται και οι Ένοπλες Δυνάμεις περνάνε σε άλλη εποχή που παραμένει αδιευκρίνιστο εάν θα είναι φωτεινή ή σκοτεινή.
Η αντιπολίτευση ξύπνησε από το λήθαργο
Στην επιτροπή εξοπλισμών της Βουλής προχτές που ήρθε προς έγκριση το τριετές πακέτο υποστήριξης (follow on support) των Rafale, εδέησε ο Κύριος και η αντιπολίτευση ξύπνησε από τον λήθαργο. Μάταια οι βουλευτές της αντιπολίτευσης ζητούσαν εξηγήσεις από τον παριστάμενο υφυπουργό Άμυνας Θανάση Δαβάκη και εξ αιτίας του ότι δεν ελάμβαναν σαφείς απαντήσεις, δεν ψήφισαν την ανανέωση της σύμβασης με την Dassault Group για την υποστήριξη των εικοσιτεσσάρων (24) Rafale της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας για άλλα τρία χρόνια. Ένας πραγματικός λαβύρινθος ως προς την εξυπηρέτηση εταιρειών και συμβολαίων που δεν τα πιάνει ανθρώπινος νους με παράλογα ποσά που αγόγγυστα πληρώνουν οι έλληνες φορολογούμενοι… Και για να συνεννοούμαστε χωρίς παρεξήγηση αγαπητέ κύριε Θάνο Ντόκο σύμβουλε του πρωθυπουργού : Βάσει της follow on support (σύμβασης συντήρησης) που ενέκρινε η επιτροπή εξοπλισμών με τις ψήφους της πλειοψηφίας, η εταιρεία Dassault Group θα υποστηρίζει με τεχνογνωσία τα Rafale για οποιαδήποτε βλάβη προκύψει αλλά άκουσον άκουσον, η σύμβαση αυτή δεν συμπεριλαμβάνει και την ανάληψη επισκευής. Δηλαδή στο τέλος η Dassault θα φέρνει στην ελληνική πολεμική αεροπορία καινούργιο λογαριασμό που θα συμπεριλαμβάνει και τα έξοδα επισκευής. Αντίστοιχα έχουμε συμφωνήσει με την NAVAL Group και για τις φρεγάτες FDI.
Επομένως δεν είναι μόνο τα υπέρογκα ποσά που δαπανάμε για να αγοράζουμε πανάκριβους εξοπλισμούς, τους πληρώνουμε διπλούς μέσα στην επόμενη δεκαετία για να το ‘συντηρησή´ τους Το κόστος της αγοράς των 24 Rafale ανέρχεται σε 2,32 δισ. Χθες ψήφισαν άλλα 580 εκατομμύρια για να τα συντηρεί η κατασκευάστρια εταιρεία ( Dassault Group ) μαζί με το προσωπικό της για άλλα τρία χρόνια. Ενώ οι μισθοδοσίες των ένστολων τεχνικών που απαξιώνονται και τρέπονται σε φυγή για την συντήρηση των πλοίων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα ήταν μόλις 80 εκατομμύρια και σημειωτέον τα λεφτά θα έμεναν στην χώρα.
Φανταστείτε το θα γίνει με τις τέσσερις (4) Belharra. Με το κόστος ήδη να ξεφεύγει από τα 4 δις και με μια ασφαλή πρόβλεψη για τη συντήρηση τουλάχιστον 2 δισ ανά τριετία. Δηλαδή πάνω από 24 δις κατά τον κύκλο ζωής των φρεγατών FDI.
Και για να είναι ολοκληρωμένο το “έγκλημα” η κυβέρνηση σπεύδει να φέρει νομοσχέδιο που επι της ουσίας αναγκάζει τους τεχνικούς των στρατιωτικών σχολών να τραπούν σε φυγή από το στράτευμα. Βρήκαν ήδη δουλειά στη Ρουμανία οι τεχνικοί που μας έφτιαχναν τα F-16, είναι ήδη στον ιδιωτικό τομέα αυτοί που μας επισκεύαζαν τα ελικόπτερα και όσο γι’ αυτούς που μας έφτιαχναν τα καράβια, φεύγουν με ταχύτατους ρυθμούς σαν τα μεταναστευτικά πουλιά.
Με τη μαζική αποχώρηση των ένστολων τεχνικών σίγουρα κάποιοι εκ των κυβερνώντων τρίβουν τα χέρια τους διότι έτσι εξυπηρετείται το ύπουλο σχέδιο : Λιγότεροι ένστολοι τεχνικοί περισσότερα συμβόλαια , περισσότερα λεφτά κάτω από το τραπέζι, περισσότερες μίζες για τα λευκά κολάρα.
Όσο για τη φυσική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων -όπως μια ζωή – παραμένει απαθής και αμέτοχη κατά την ώρα που συντελείται το έγκλημα της αφαίμαξης του Έλληνα φορολογούμενου και περιορίζεται να υποκλίνεται σε κάθε δήθεν ευεργέτη. Πιο χαρακτηριστική η περίπτωση ενός Αρχηγού που με την λευκή στολή του, μετέφερε τον χαρτοφύλακα γνωστού εφοπλιστή. Υπηρεσία που εξαργύρωσε μετά την αποστρατεία του καταλαμβάνοντας θέση με παχυλό μισθό σε γνωστό ναυπηγείο.
Συμπέρασμα: Όταν ακούτε μεγάλα λόγια περί μετάβασης στη νέα εποχή και ατζέντα 2030 θα ξέρετε ότι πρόκειται για τα νέα συμβόλαια που εξυπηρετούν το κεφάλαιο και τους διαχειριστές της εξουσίας.
Οι απλοί πολίτες θα υπάρχουμε ως κολίγοι στα νέα φέουδα που θα κατέχουν οι αμυντικές βιομηχανίες από τις οποίες θα «αγοράζουμε» εξοπλισμούς αλλά επι της ουσίας θα τις νοικιάζουμε υπό μορφή leasing όπως τα αυτοκίνητα.
ieidiseis.gr
ΓΡ. ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΜΥΝΑΣ/EUROKINISSI
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
























































