Καλή είναι η παραίτηση του υπουργού, αλλά εδώ υπάρχουν απαράγραπτες ευθύνες. Οι οποίες δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από την παραπομπή σε “διαχρονικές ευθύνες του πολιτικού συστήματος”, που αναφέρει στη δήλωσή του.
Συλλάβαμε ένα σταθμάρχη και καθαρίσαμε; Ναι, ο σταθμάρχης μπορεί να έκανε λάθος, αλλά είναι εντελώς ανεύθυνο να αποδώσουμε το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών μόνο το ανθρώπινο λάθος, όπως έκανε ο πρωθυπουργός. Πίσω από το ανθρώπινο λάθος υπάρχει ένα διαρκές έγκλημα.
Κανονικά έπρεπε να συλληφθούν όλοι οι διοικητές του ΟΣΕ και όλοι οι υπουργοί Μεταφορών των τελευταίων 20 ετών. Αυτοί που άφησαν το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς σύστημα ασφαλείας, το οποίο θα «διόρθωνε» το ανθρώπινο λάθος και θα απέτρεπε την τραγωδία.
Όμως, νομικά δεν μπορούν να γίνουν αυτές οι συλλήψεις. Οι διοικητές και οι υπουργοί δεν θα συλληφθούν. Είτε δεν προβλέπεται καταλογισμός ποινικών ευθυνών σε αυτούς είτε οι ευθύνες έχουν παραγραφεί.
Ο υπουργός Μεταφορών υπέβαλε την παραίτησή του. Ευτυχώς. Αν και η ενέργειά του είναι αυτονόητη μετά από τέτοια τραγωδία, πρέπει να επικροτηθεί. Σε μια χώρα που η ανάληψη της ευθύνης δεν είναι συχνό φαινόμενο, η παραίτηση του υπουργού Κώστα Καραμανλή είναι θετική πράξη.
Τα θετικά σταματούν εδώ. Η παραίτηση δεν σβήνει τις ευθύνες. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός που ο ίδιος επαιρόταν για το έργο του υπουργείου του, το οποίο αποτίμησε σε οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ.
«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βάζει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα αλλάξει το χάρη των μεταφορών», είχε πει ο υπουργός Καραμανλής, μιλώντας στην εκδήλωση του ΟΣΕ για το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων τον Σεπτέμβριο του 2021.
Τον Ιούνιο του 2022 οι Ιταλοί επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξήγγειλαν τη δρομολόγηση τρένων που θα έφταναν τα 200 χιλιόμετρα την ώρα και θα έκαναν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεισήμισι ώρες.
Οπότε ανακύπτουν τα εξής ερωτήματα:
- Μέσα σε αυτά τα δισεκατομμύρια δεν χώρεσαν όσα απαιτούνταν για να έχουμε σύστημα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων;
- Είναι αλήθεια ότι σε ορισμένα σημεία του δικτύου υπήρχε τέτοιο σύστημα και σε άλλα όχι; Και ποιος έχει την ευθύνη γι’ αυτό;
- Ποιος έλεγξε αυτά που έλεγε η εταιρεία; Πώς θα ήταν δυνατό να κυκλοφορούν τρένα με τέτοιες ταχύτητες, όταν υπάρχουν σημεία του δικτύου που εξαρτώνται από έναν άνθρωπο, χωρίς εναλλακτικό σύστημα ασφαλείας;
- Γιατί αγνοήθηκαν οι κατά καιρούς διαμαρτυρίες και προειδοποιήσεις(ακόμα και εξώδικα είχαν στείλει) εργαζομένων στο σιδηρόδρομο; Επειδή είναι συνδικαλιστές, για τους οποίους οι υπουργοί της σημερινής κυβέρνησης έχουν αλλεργία;
Εντέλει, υπάρχουν δύο θεμελιώδη ερωτήματα:
Πρώτον, ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ιταλική εταιρεία γνώριζαν ότι δεν υπήρχε σύστημα ασφαλείας στην περιοχή; Αν δεν το γνώριζαν, η αμέλειά τους είναι σοβαρή. Αν τα γνώριζαν και άφηναν τα τρένα να κυκλοφορούν, έχουν εγκληματικές ευθύνες.
Δεύτερον, το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών, που έχει την εποπτεία, τι ήξερε από όλα αυτά; Δεν άκουσε τις κατά καιρούς καταγγελίες; Ζήτησε ποτέ εξηγήσεις για ελλείψεις από τις διοικήσεις των (κρατικών και ιδιωτικών) εταιρειών;
Καλή είναι η παραίτηση του υπουργού, αλλά εδώ υπάρχουν απαράγραπτες ευθύνες. Οι οποίες δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από την παραπομπή σε «διαχρονικές ευθύνες του πολιτικού συστήματος», που αναφέρει στη δήλωσή του. Ο κ. Καραμανλής είναι υπουργός εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια. Δεν μπορεί να κρύψει τις σημερινές ευθύνες, τις δικές του, πίσω από εκείνες των προηγούμενων.
Τα μεγάλα λόγια για τα «μεγάλα έργα», οι φανφάρες για τις «επιτυχίες» του «επιτελικού κράτους» κατέρρευσαν στα Τέμπη με τραγικό τρόπο.
Οι ευθύνες είναι οφθαλμοφανείς και ανήκουν σε πολλούς. Και θα ήταν ανέντιμο να καταλογιστούν μόνο σε έναν υπάλληλο. Ελπίζουμε ο κ. Ντογιάκος και οι υφιστάμενοί του εισαγγελείς να μην επιλέξουν την εύκολη λύση…
news247.gr
INTIME NEWS
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις