Τραγωδία στα Τέμπη: «Τους είδαμε να καίγονται ζωντανοί»  

95

Νέες αποκαλυπτικές καταθέσεις στην Εισαγγελία Εφετών Λάρισας ρίχνουν φως στις συνθήκες θανάτου των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών.

 

Nέα τροπή παίρνει η δικαστική έρευνα για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη. Σύμφωνα με νέες καταθέσεις στην Εισαγγελία Εφετών Λάρισας, τουλάχιστον τέσσερις μάρτυρες υποστηρίζουν ότι άκουσαν και είδαν ανθρώπους να καίγονται ζωντανοί μέσα στα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αν και είχαν επιζήσει από την αρχική σύγκρουση.

Και ενώ ακόμη δεν έχουν δοθεί πειστικές απαντήσεις σχετικά με τα αίτια της φωτιάς που εξαπλώθηκε με ταχείς ρυθμούς στο τρένο, οι καταθέσεις που δόθηκαν τα τελευταία 24ωρα έρχονται να προσθέσουν νέα, κρίσιμα ερωτήματα στην υπόθεση. Θα μπορούσαν, άραγε, αυτοί οι άνθρωποι να έχουν σωθεί; Υπάρχουν ευθύνες και σε ποιους πρέπει να αναζητηθούν;

Οι καταθέσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες της Realnews, ο πρώτος μάρτυρας πέρασε το κατώφλι του δικαστικού μεγάρου της Λάρισας την περασμένη Τρίτη. Πρόκειται για άνδρα ο οποίος έσπευσε στο σημείο μετά τη σύγκρουση και φέρεται να υποστηρίζει ενώπιον των Αρχών ότι εκείνο το μοιραίο βράδυ είδε και άκουσε επιβάτες, εγκλωβισμένους στα βαγόνια που είχαν τυλιχθεί από τις φλόγες, να καλούν σε βοήθεια. Λόγω, όμως, της φωτιάς ήταν αδύνατον να πλησιάσει.

Στη συνέχεια, την περασμένη Πέμπτη, άλλοι τρεις μάρτυρες, αυτή τη φορά επιβάτες των πίσω βαγονιών της επιβατικής αμαξοστοιχίας, φέρεται να κατέθεσαν: «Ακούσαμε φωνές εγκλωβισμένων από τα βαγόνια που καίγονταν και είδαμε κινήσεις μέσα στη φωτιά, αλλά δεν μπορούσαμε να πλησιάσουμε για να τους σώσουμε».

Οι ίδιοι, όπως ανέφεραν, μετά τη σύγκρουση έσπευσαν στα μπροστινά βαγόνια του τρένου για να βοηθήσουν άλλους επιβάτες και βρέθηκαν μπροστά σε μια «κόλαση φωτιάς».

Οπως προκύπτει από την έρευνα της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων των οικογενειών των θυμάτων στα Τέμπη, περίπου τα μισά θύματα της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας βρέθηκαν απανθρακωμένα, ενώ μέχρι και σήμερα η Πυροσβεστική Υπηρεσία δεν έχει καταφέρει να εντοπίσει την καύσιμη ύλη που οδήγησε στην εκδήλωση της φωτιάς.

 

 

 

Χαρτογράφηση

Τα μέλη της επιτροπής των ειδικών προχώρησαν, μάλιστα, στη χαρτογράφηση της θέσης που είχαν τα θύματα της τραγωδίας ανά βαγόνι, με στόχο να εκτιμηθούν οι συνθήκες που οδήγησαν στους θανάτους. «Περίπου τα μισά θύματα της τραγωδίας στα Τέμπη βρέθηκαν απανθρακωμένα. Δεν ξέρουμε αν όλοι πέθαναν από τη φωτιά. Ομως, είναι απίθανο όλοι να κατέληξαν από τη σύγκρουση και στη συνέχεια να κάηκαν», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Λακαφώσης, μηχανολόγος-αεροναυπηγός μηχανικός, πραγματογνώμονας ατυχημάτων και μέλος της επιτροπής.

Από την πλευρά του, ο Αντώνης Ψαρόπουλος, δικηγόρος και πατέρας θύματος, τονίζει ότι «μετά τις νέες μαρτυρίες θα πρέπει αυτεπαγγέλτως να ενεργήσει ο ανακριτής και, αν προκύψουν ποινικές ευθύνες σε πρόσωπα, να ασκήσει διώξεις».

Σύμφωνα με τα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων των οικογενειών των θυμάτων στα Τέμπη, μολονότι τα δύο πορίσματα από τις κρατικές Αρχές έχουν παραδοθεί, υπάρχουν ακόμα πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Οπως ισχυρίζονται, τα δυο πορίσματα δεν ασχολούνται καθόλου με τα θύματα, σαν να είναι αυτονόητη η αιτία θανάτου. Παράλληλα, αμφισβητούν την προβαλλόμενη εξήγηση για την πρόκληση της φωτιάς που ρίχνει όλη την ευθύνη στα έλαια των μετασχηματιστών της ηλεκτρομηχανής. Συγκεκριμένα, στο τελευταίο πόρισμα των δικαστικών πραγματογνωμόνων αναφέρεται ότι η πυρκαγιά οφείλεται κυρίως στην ύπαρξη καύσιμης ύλης, δηλαδή στα υλικά κατασκευής των βαγονιών (υφασμάτινα καθίσματα, ξύλινη επένδυση στα πλαϊνά και στο πάτωμα, αφρολέξ καθισμάτων, πολυεστερικές κουρτίνες), που βρέθηκαν κοντά και πάνω από τον καιόμενο μετασχηματιστή ισχύος της ηλεκτράμαξας της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Εάν, βεβαίως, ισχύει αυτή η θεωρία, ως βασικό ερώτημα παραμένει αν έχουν προβεί σε κάποια ενέργεια ο ΟΣΕ ή η Hellenic Train, ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο παρόμοιου περιστατικού σε δρομολόγιο που γίνεται με ίδιου τύπου ηλεκτρομηχανή. Οι οικογένειες των θυμάτων αναμένουν μια επίσημη και ξεκάθαρη απάντηση για τα ζητήματα πυρασφάλειας. Αν, δηλαδή, είναι όλα σωστά στον σχεδιασμό και στα υλικά κατασκευής των ηλεκτρομηχανών και των επιβατικών βαγονιών που συνεχίζουν να κυκλοφορούν στο δίκτυο των σιδηροδρόμων και αν έχει ελέγξει η ΡΑΣ τη συμμόρφωση με το πρότυπο EN_45545-2, που ορίζει τα υλικά κατασκευής των βαγονιών ώστε να μην είναι «καύσιμη ύλη».

Διερεύνηση σε βάθος

«Υπάρχουν, ακόμη, πολλά στοιχεία να διερευνηθούν για τις συνθήκες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, που άπτονται τόσο του ανθρώπινου παράγοντα όσο και των συνθηκών κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο τη δεδομένη χρονική στιγμή. Εκτιμώ πως το πόρισμα των δύο διορισμένων πραγματογνωμόνων δεν δίνει εκείνες τις ολοκληρωμένες απαντήσεις που προσδοκούσαμε οι συγγενείς των θυμάτων. Μετά από τριάμισι μήνες διερεύνησης, αναμέναμε κάτι πληρέστερο για το μέγεθος της απώλειας τόσων ανθρώπων που επέβαιναν στο από κάθε άποψη πιο προσιτό μέσο μαζικής μεταφοράς στη χώρα μας», δηλώνει ο κ. Ψαρόπουλος, καταλήγοντας με νόημα: «Ελπίζω πως το συγκεκριμένο πόρισμα θα τύχει συμπληρώσεων. Σε κάθε περίπτωση, οι τεχνικοί μας σύμβουλοι, που ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος από πολύ νωρίς, εκτιμώ ότι θα δώσουν σημαντικότατες και πλήρως τεκμηριωμένες απαντήσεις στα αίτια της σύγκρουσης των αμαξοστοιχιών και των συνεπειών αυτής».

Real.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αν σας άρεσε το άρθρο

Κάνετε Like