Τι ακριβώς έγινε με την αμαξοστοιχία του Προαστιακού που μπήκε σε γραμμή του Μετρό – Σε διαθεσιμότητα οι εμπλεκόμενοι
Πρωτοφανείς «συνδικαλιστικές κόντρες» μεταξύ εργαζομένων της Hellenic Train και του ΟΣΕ, απειλούν να τινάξουν στον αέρα την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και του επιβατικού κοινού, μόλις είκοσι μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών!
Δεύτερη εισαγγελική παρέμβαση μέσα σε διάστημα λίγων ημερών με αφορμή δημοσιοποίηση περιστατικών με τρένα
Στις «κόντρες» αυτές εντάσσεται και το νέο «ακραίο» περιστατικό που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου και ώρα 17:44 στον προαστιακό σιδηρόδρομο της Αθήνας, για το οποίο διατάχθηκε χθες κατεπείγουσα έρευνα από τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της Αθήνας.
Συγκεκριμένα, η αμαξοστοιχία «4245» του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Κάντζα – Ανω Λιόσια, ενώ βρισκόταν λίγο πριν από τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, αντί για τα Ανω Λιόσια κατευθύνθηκε εν γνώσει του μηχανοδηγού της προς την είσοδο της γραμμής 3 του μετρό! Προηγουμένως, είχε παραβιάσει δύο φωτόσημα, που έδειχναν ότι το προαστιακό τρένο ακολουθούσε λανθασμένη πορεία προς το τούνελ του μετρό.
Λανθασμένη χάραξη
Ολα ξεκίνησαν όταν ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (τηλεδιοίκηση) του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) που ανήκει στον ΟΣΕ, στο σημείο ακριβώς όπου συναντώνται οι γραμμές του προαστιακού σιδηροδρόμου και του μετρό, έκανε λανθασμένη χάραξη και αντί να δώσει προτεραιότητα στο τρένο του προαστιακού, προσάρμοσε τα «κλειδιά» για τη διέλευση συρμού του μετρό. Δηλαδή, τα «κλειδιά», λίγο πριν από τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας είχαν γυρίσει από λάθος του σταθμάρχη Αχαρνών προς τη γραμμή 3 του μετρό.
Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περιοχή βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία το σύστημα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, που προειδοποιεί για τυχόν λανθασμένες κινήσεις των συρμών. Οπως αποδείχθηκε από τους ελέγχους, ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας «4245», που ανήκει στη Hellenic Train, αγνόησε δύο συνεχόμενα φωτόσημα, τα οποία του έδειχναν ότι βρισκόταν σε λάθος πορεία. Δηλαδή, αντί ο ίδιος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία (με ακαριαία πέδη) και να επικοινωνήσει με τον Ρυθμιστή Κυκλοφορίας για διόρθωση των «κλειδιών», προχώρησε αντικανονικά προς το τούνελ του μετρό, πλησιάζοντάς το σε απόσταση λίγων μέτρων!
Από τις έρευνες προκύπτει ότι ο μηχανοδηγός αγνόησε το πρώτο φωτόσημο (πρόσημο) και συνέχισε προς το δεύτερο, το οποίο έδειχνε πορεία προς το τούνελ. Ομως, και πάλι δεν σταμάτησε. Συνέχισε την πορεία του «πατώντας» το φωτόσημο, στο οποίο όφειλε να είχε ακινητοποιήσει τον συρμό. Οπως ο ίδιος ανέφερε ανεπίσημα σε συναδέλφους του, το έκανε επίτηδες γιατί ήθελε να «εκθέσει» την τηλεδιοίκηση (τον σταθμάρχη) του ΟΣΕ!
Επίσης, ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι προσπάθησε δύο φορές να μιλήσει με τον Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ, αλλά δεν κατέστη δυνατό και γι’ αυτό προχώρησε προς το τούνελ του μετρό, επιδιώκοντας να ενεργοποιηθεί η τηλεδιοίκηση! Πηγές του ΟΣΕ απαντούν ότι «δεν υπάρχει τέτοια καταγραφή». Μάλιστα, επισημαίνουν ότι η αμαξοστοιχία «4245» ήταν εξοπλισμένη με VHF, με ασύρματο ΤΕΤΡΑ που στον προαστιακό χρησιμοποιείται με φορητή συσκευή gsmr, ενώ και ο ίδιος ο μηχανοδηγός διέθετε και υπηρεσιακό κινητό!
Ακόμα, από την έρευνα προέκυψε ότι ο δεύτερος μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, αντί να είναι στον μπροστινό θάλαμο μηχανοδήγησης, «καθόταν» στα «πίσω χειριστήρια» (στην ουρά του συρμού), όπως ο ίδιος φέρεται να ομολογεί στην αρχική αναφορά του! Χθες, νέα αναφορά, τον εμφανίζει κανονικά στον μπροστινό θάλαμο μηχανοδήγησης!
Hellenic Train και ΟΣΕ
Η διοίκηση της Hellenic Train ανακοίνωσε προχθές ότι «έχει ήδη ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών» και πως «το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα». Οπως σημειώνει η εταιρεία, «τα αίτια του περιστατικού διερευνώνται σε συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές».
Επίσης, η διοίκηση του ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι «ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (σταθμάρχης) τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και καθεστώς επανεκπαίδευσης, με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση σταθμάρχη». Οπως διευκρινίζει ο ΟΣΕ, «σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες του προαστιακού και τις γραμμές του μετρό». Επίσης, επισημαίνει ότι οι συρμοί του προαστιακού και του μετρό έχουν τις ίδιες διαστάσεις (διαλειτουργικό περιτύπωμα), που ακόμα και αν η αμαξοστοιχία του προαστιακού εισερχόταν στην γραμμή του μετρό, δεν θα «σφήνωνε» στο τούνελ.
Παρέμβαση εισαγγελέα για τον συρμό
Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση διενεργείται για το νέο περιστατικό με τρένο του προαστιακού που παραλίγο να μπει στο δίκτυο του μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας. Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας Αριστείδης Κορέας έδωσε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας μετά την αποκάλυψη του νέου σοβαρού περιστατικού που μαρτυρά την κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο και συνέβη στις 9 Οκτωβρίου, χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κάποιο ατύχημα.
Στο πλαίσιο της επείγουσας έρευνας την οποία θα διενεργήσει ο εισαγγελέας Απόστολος Ανδρέου θα διερευνηθεί αν έχουν διαπραχθεί τυχόν αξιόποινες πράξεις, όπως το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς και από ποια συγκεκριμένα πρόσωπα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η δεύτερη εισαγγελική παρέμβαση μέσα σε διάστημα λίγων ημερών με αφορμή δημοσιοποίηση περιστατικών με τρένα. Μόλις στις 13 Σεπτεμβρίου ο τότε προϊστάμενος της Εισαγγελίας της Αθήνας Αντώνης Ελευθεριάνος είχε δώσει εντολή για διενέργεια ποινικής έρευνας για τα αίτια της παρ’ ολίγον μετωπικής σύγκρουσης τρένων του προαστιακού σιδηροδρόμου κοντά στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων.
in.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις